Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan blir det når man tar det ut da?

Har du gjort det?

Når du åpner instrumentet så er det bare ta ut hele si kortet. Også bare skru sammen instruentet igjen.

Tok ut hele kortet på det gammle instrumentet jeg hadde, men det som står i nå er si kortet i og med dårlige batterier siden turtelleren noen ganger står på 500 omdr. Gidder ikke gjore noe før noen av lysene begynner å lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...........det var visst ikke bare batteriet :P

Får ta å se på det kortet til uka eller noe. Må ha en service på Touran, så må prioritere den litt nå til uka.

Fant en DIY på å ta ut og bytte batteriene, det er jo bare lodding ser det ut for. Men om det bare er til å ta ut kortet og alt fungerer perfekt etter det så er jo saken biff.

Har ikke selve instrument lyset også noe med de batteriene på SI koret å gjøre?

Det er dårlig med bilder her, men jeg har ikke hatt tid/prioritert å legge inn eller ta bilder for den del. Skal få lakt in litt nå til uka når det ikke blir SÅ mye skruing.

Jeg kan meddele at brekket funker bra til å parkere med og til å brekke med på tørr asfalt. Setene er bra å sitte i så langt og bilen virker lettere og sprekere enn i fjor.

I morgen skal jeg inn med ny software på hjernen, så da blir det Alpha-N og litt opgradert på bensin/tenning og vanos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet de batteriene et par ganger før. Er en enkel og grei jobb. Selger slike batterier på Class Olhson. Bare ta ut hele si kortet. Ikke vits å ha. Følger jo ikke service allikevel.

Selger ikke de lengre på Clas Ohlsson. Jeg måtte få tak i de fra en annen plass.

Kan instrumentet kjøres uten SI-bordet i E30 altså? Det kan en ikke i E28en...

Nå er det noen år siden jeg gjordet det, men mener bestemt at jeg bare tok det ut og ikke noe mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått testa bilen noen dager nå, og alt ser ut for å fungere bra. Setene blir bare bedre og bedre, ser fram til å teste de på en lengre tur. Er en fryd å sette seg inn i bilen nå!

Har laget en haug med middlertidige løsninger inni bilen siden carbon dørtrekka ikke passa. Har bestillt nytt fra ACM-AB, så håper på å få tilpassa og klarlakkert de delene før E30-Meet.

Det orginale dempe teppe som ligger under baksetet tok jeg å trekkte i alcantara

IMAG0581.jpg

Lakka litt blått baki, det som kommer til å vise når jeg setter inn carbon platene sånn ca.

IMAG0582.jpg

IMAG0583.jpg

De orginale c-stolpe dekslene var ikke så pene, så de trekkte jeg også om.

Før

IMAG0584.jpg

Etter

IMAG0585.jpg

Hattehylla må i når jeg venter på carbon, så den farga jeg sort

IMAG0586.jpg

IMAG0587.jpg

Laga meg mine egne middlertidige dørtrekk av dempematter fra Biltema, desse ble også trekkt i alcantara

IMAG0588.jpg

Laga til Biltema matter også her, de skal klistrer til carbon plata, slik at de følger med når jeg tar den ut eventuelt.

IMAG0589.jpg

Denne her skal også klistres til carbon platen, bare da henger den på venstre siden av bilen.

IMAG0590.jpg

Siden det nå er oblat frie tider så spanderte jeg på meg helt nye skilt :)

IMAG0597.jpg

Trekkte like godt om desse og i alcantara

IMAG0598.jpg

Fin fin dag å kjøre M3 på i dag :)

IMAG0607.jpg

IMAG0608.jpg

IMAG0609.jpg

IMAG0610.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den "tyst" inni nå da ? Skal du ikke ha baksete i den mere =?

Må du følge med da Yngve, har sikkert skrivi 5 ganger at jeg har solgt hele orginale interiøret :shock::shock::lol::lol:

Den er ikke noe mer "tyst" inni desverre, kanskje liiiiiite. Men hadde baksetet vert der og side trekk bak så hadde det vert annerledes. Men det blir nok bedre når jeg får dekka til med carbon platene og lakt inn litt mer slike matter fra Biltema for å "simulere" baksete tykkelsen.

Hva gjorde du med eksosen for at den ikke skulle treffe caster foringen i bakkant av høyre bærearm ? :)

Ikke en dritt, jeg har sikkelige caster foringer og ikke poly jalla mikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man selger ikke M3 bakste vet du. !!

Bilder inni av de stolene :D

Joda, skulle man få penger for det så måtte de også selges. Er bedre at de blir brukt en at de ligger på loftet å blir ødlagd :)

Skal få tatt bilde inni i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...