Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Er det 13mm spacer man må ha bak skivene på E30 M3 for og få E36 M3(3,2) bremser til og passe rett på?

Er dette noe du skal lage til din bil? Kunne du i så tilfelle få laget ett ekstra sett som jeg kan få kjøpt av deg?

12.8mm er den vel. Jeg må få lagd meg en autocad tegning på det, så har jeg en kompiss som er cnc operatør. Vi tenkte å lage kanskje 5 sett da når vi først holdt på. Så er ikke umulig at det kan bli salg av noen sånne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si ifra når du er ferdig, Jeg er i hvertfall interresert i ett sett!

Har du noen formening om når du får laget disse?

Det hadde kanskje hvert mulig og laget ett adapter til calipperene, eller en ny klave, slik at man heller kan flytte calipperen innover mot senter av bilen, og slippe og space ut bremseskiva. Da kan man jo beholde orginalt innpress på felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiva går ikke på slik den er. Da treffer den endeleddet tror jeg. Da må man også ha nye bunner til fjærbena som gjør at hullet til der man fester endeleddet og bærebroa står på linje. De koster 4-5000 fra et firma i tyskelandet. Jeg har ikke sett så mye på det enda, siden det er viktigere ting å drive med. Bilen bremser slik den er nå, men de skal på de bremsene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse bunnene "på lur" ute i garagen.....

Jeg kunne vel ikke fått lånt de? :P Har en slik kjekk sak her på jobb som veg kan jage 3D tegning med. Og da er det bare til å legge det over på CNC maskinen og trykke play!

Har du fått taki motorkontakt? var på knakki å henta noe i går å så de hadde noen e30er der så kan ta en ut å evt sende deg

Har betalt for en, men vet ikke om han har sendt den enda. Takk uansett :)

Det kunne jo vert en ide og tatt de uansett de kontaktene Leif, det er jo garantert flere som kommer til å gjøre ombygging senere og trenger en slik kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det kan du sikkert!

Har du da planer om og lage calipperfester for og flytte calipperen i steden for og space ut skiva?

Jeg har og Billett adapter til kalipre bak (MH). For innfestning av kalipre E36 M3 på E30 bærebroer bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å hadd CAD tegninger på alle de delene som trengs for å få på de E36M3 bremsene, slik at jeg eventuelt kan lage noen sett å selge om noen trenger senere. Er jo rimelig stiv pris på de bunnene f.eks.

Slik som jeg ser det så er det en bedre løsning å bytte bunnene og lage brankett til kaliper enn å space ut skiva, m.t.p at man ikke kødder til innpresset forran.

Er det samme innfestningene på E30 bærebroer bak som på E30M3 bærebroer bak? Bak er det vel bare til å space kaliperen bakover å smelle på skiva?

Eneste er at jeg lurer på hvordan BT eventuelt reagerer på slike branketter. Skal man godkjenne med E36M3 bremser så er kanskje den løsningen med spacer bak skiva best, siden det da ikke er synlig fra utsiden.

Viss jeg kan få lagd noen slike så kan de bli lagd i rimelig heftig stål kvalitet :P Snakk om Super Duplex, Inconell, incoloy og andre typer rustfritt. Optimalt hadde vert titan siden det er lett, men det er jo sprøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å hadd CAD tegninger på alle de delene som trengs for å få på de E36M3 bremsene, slik at jeg eventuelt kan lage noen sett å selge om noen trenger senere. Er jo rimelig stiv pris på de bunnene f.eks.

Slik som jeg ser det så er det en bedre løsning å bytte bunnene og lage brankett til kaliper enn å space ut skiva, m.t.p at man ikke kødder til innpresset forran.

Er det samme innfestningene på E30 bærebroer bak som på E30M3 bærebroer bak? Bak er det vel bare til å space kaliperen bakover å smelle på skiva?

Eneste er at jeg lurer på hvordan BT eventuelt reagerer på slike branketter. Skal man godkjenne med E36M3 bremser så er kanskje den løsningen med spacer bak skiva best, siden det da ikke er synlig fra utsiden.

Viss jeg kan få lagd noen slike så kan de bli lagd i rimelig heftig stål kvalitet :P Snakk om Super Duplex, Inconell, incoloy og andre typer rustfritt. Optimalt hadde vert titan siden det er lett, men det er jo sprøtt.

For å få på skiva uten spacer bak kan du bruke den distanse klossen fra millway.se. Hvis du har tenkt å bruke E36M3 caliper må du skjære vekk de originale festene, så det er ikke noen god løsning. Det passer derimot fint om du skal bruk ande calipere (millway.se gjør det slik)

Bak er adapteren fra MH beste å bruke. For å fikse håndbrekk setter du inn ringer i bremseskivene bak.

Alle disse adapterne kan du lett lage selv, bare måle opp og lage tegning det. Tror derimot ikke du skal regne med at andre som har gjort den jobben lar deg få tegningene, sånn at du kan tjene penge på det ;)

E30 og E30 M3 har like bærebroer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt el. hjelp her viss noen kan.

Når jeg slepte bilen min inn til lakkering så virka ikke takluka mi. Og når jeg var inne å drev å sparkla å pussa på bilen så tenkte jeg at jeg skulle se litt på dette mens sparkelen tørka.

Fant da ut at takluka virka kun når døra var åpen slik at coupe lyset er slått på. Den virka selv om nøkkelen var tatt utav tenningen :P hehe!

Det eneste jeg har gjort er å tatt ut motoren og motor nettet, instrumentet, ABS hjernen og løst dashbordet så det gikk an å skyve litt bort fra ruta når vi sveisa. Vifta virka heller ikke.

Jeg er helt fullstendig blank på sånn bil el. greier, så fint om noen kunne sakt noen ideer på hva jeg kan sjekke.

Sånn utenom det så er motoren klar til å bli satt nedi og jeg er så godt som ferdig å sparkle og pusse på bilen. I morgen skal jeg inn å vaske og dekke til bilen så den er klar for lakk. Regner da med at den blir sprøyta denne uka og jeg kan få satt motoren nedi før helga og begynne å se på ledningene.

Har pr. i dag ikke råd til å kjøpe eksos deler og bensinpumpe pluss litt andre små ting, så det kommer til å gå i sirup så sant ingen kommer å kjøper noe E36M3 deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe fast pris, er åpen for bud. Og det står det jo i salgs tråden :) Virker som folk er redde for å by! hehe!

Ja, det har vert mange fine dager som jeg skulle ønske jeg hadde bilen klar og kunne gå ut å kjøre. Henta til og med skilta i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...