Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Fekk faktisk besøk av Larsen sjølv på jobb nettop, blei invitert ut for å sjå på M3`n hass...Meget deilig bil og lyden er faentastisk :)

Hyggelig type også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk faktisk besøk av Larsen sjølv på jobb nettop, blei invitert ut for å sjå på M3`n hass...Meget deilig bil og lyden er faentastisk :)

Hyggelig type også :)

Synd du jobbet, hadde vert fett å sett og hørt bilen din :-)

Har du tatt deg en rund reise larsen Hehe?

Hehe, ja, nå er det ingen som slipper unna ;-) Neida, morro å få face to the name synest jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk faktisk besøk av Larsen sjølv på jobb nettop, blei invitert ut for å sjå på M3`n hass...Meget deilig bil og lyden er faentastisk :)

Hyggelig type også :)

Synd du jobbet, hadde vert fett å sett og hørt bilen din :-)

Ja det var litt kjedelig men kjem nokk fleire anledningar, min er ikkje mykje å sjå på i forhold til din spør du meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da var det tid for litt updates her ja.

Fikk nye klosser og bremsevæske i fra Nordic Motosport her på tirsdag. Det passa bra siden jeg skulle en tur nordover på en liten en dags jobb, men det viste seg å bli to dager. Siden der var meldt så pent vær så tok jeg rett og slett å kjørte M3en i stadenfor firmabil :)

Det er jo noe jeg ikke angra på, meget fin vei å kjøre M3 på i fra Bergen og opp til Førde i Sunnfjord. Etappen fra Førde og ut til Florø var heller upåklagelig.

Så, hva fikk man i fra Nordic Motorsport?

Joda, Performance Friction selvsakt. Jeg gikk for 06 Compound kloss, og de 810km jeg har kjørt de så langt så er jeg strålende fornøyd. Så "road testing" er godkjent, da gjenstår det bane tesing.

Bremsevæska skal nok ikke byttes helt enda.

20130528_092912.jpg

Her snakker vi ja! I motsetning til EBC Red Stuff så har desse ikke en diger skrå kant i starten av klossen, og ikke et spor i midten. De kom også godt innpakka i eske med skum i bunnen.

20130528_093915.jpg

Montert på bil, ingen flashy farger her.

20130528_120058.jpg

På Halhjem - Sandvikvåg fergen på vei nordover

20130528_123341.jpg

Vel framme i hotell garasjen i Førde!

20130528_170727.jpg

Så, hva skal man finne på på ettermiddagen? Joda, det er jo ett par BMW folk i Førde. Så jeg hooka opp med Jørgen, vi tok oss en burger og hadde oss en runde i M3en og var å kjikka litt på hans bil og en annen M3. Siden jeg ble der en dag ekstra så ble det faktisk to kvelder på verkstedet til Jørgen. S62 er en meget grom motor i E30 karosseriet. Blir bra når den der skal ut i fra verkstedet og lage streker på riksveien, eller E39 for den del!

20130528_201057.jpg

På vei hjem kom denne bilen ut forran meg, så da kunne jeg kjøre i 80 hele tiden :lol:

20130530_133758.jpg

Bilde som dette, tyder på en ting....Nådde akuratt ikke fergen. Men til gjengjeld, så kom jeg først ut derifra når vi kom over på andre siden! :)

20130530_173535.jpg

Her er framfelgen etter ca 50 mil, vil ikke påstå at dette er noe å klage på når det kommer til støv i fra en ræserbilkloss. Jeg bremser ikke så mye, men tok en del harde nedbremsinger for testen sin skyld. Støvet er også lett å få bort.

20130530_173616.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut.

De bremsene er de beste du får. Har prøvd mye og disse koster men det betaler seg. Holder lenge. Fader aldri.

Lykke til

Takker for det! Angrer ikke ett sekund på den handelen der.

Det jeg tenker på nå er å gå på E46M3 bak, siden man ikke får PFC skiver til E36M3 bak. Men da ender jeg jo opp med 328mm bakbremser og 315mm forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir utrolig bra! :)

Mener PFC skiver bak til E46 M3 er 321mm..

De er vel kanskje litt mindre siden de er full flytende?

Men orginalt er E46M3 oppgitt med 12.9 tommer bak og 12.8 forran, altså 328mm og 325mm. CSL har kun større forran og måler 13.7" (348mm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir utrolig bra! :)

Mener PFC skiver bak til E46 M3 er 321mm..

De er vel kanskje litt mindre siden de er full flytende?

Men orginalt er E46M3 oppgitt med 12.9 tommer bak og 12.8 forran, altså 328mm og 325mm. CSL har kun større forran og måler 13.7" (348mm)

Hvorfor de er mindre aner jeg ikke..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...