Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Kan fint kjøre bilen på felgene jeg, men ikke på bane. Er ikke så jævla gira på å ødlegge de...

Så har jeg jo 55mil til Rudskogen, så banehjul er ikke så høyt på prioriterings lista. Bruker bilen mest til crusing og slikt så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bygger for langt ut, det er snakk om 2-3cm og jeg måtte skjære noe jævlig i innsuget for å få den på. Men dette kan vi vel diskutere i min tråd kanskje? :P heheheh! Bare til å hoppe over der å fortsette.

Er det m535 sin du snakker om nå eller den du hadde kjøpt?

Bruker du m20sine motorfester og puter eller bruker du e28 sine motorputer?

Det jeg gjorde vertfall er at jeg la 2 mutrer i mellom torpedovegen og bkf på ene siden for å få den litt skråa, dermed tar den så vidt borti.

Kan se om jeg får slengt opp ett bilde, må bare slenge oppi motoren først :)

Er vel ferdig i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker nå om E34M5 3.6l. Den er dobbel membran slik som på Ix, er stort sett samme greia. Jeg har orginale 3.2l motor labber med M20 gummi ja. Men det er vel ikke noe fordel å ha den stående på skrå eller???

Kan prøve bare for å se, men det blir jo ikke mye å sette mutteren på på innsiden av torpedoen da. Det er heller ikke noe pent når ting står skeivt oppi der. Prøver å få tak i en Golf1 BKF, men de har fordufta alle sammen ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2cm ca. Hovedcylinderen butter i innsugs belgen ser du, er ikke kjangs til å få den på. Har prøvd nå i en uke snart å få tak i noe Golf 1 eller 2002 BKF men alt er forduftet.... Lurer på noe E21 323i greier, men vet ikke om den passer heller.

Så sliter jeg noe jævlig med å få kneppt alle ledningene på plass slik at jeg kan få på det dekselet i motor rommet som skal skjule ledningene og relè. Er sååååååååååååååååååååå drrriiiiiiiiiit lei nå....blah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte akuratt 500 til en kar for 10min siden :)

Du har jo faen meg alt du! Fra nå av skal jeg spørr deg når jeg trenger noe ingen andre har.

Som f.eks en 750i hoved cyl????

Har forresten fått omtrent plass til alle ledningene bak dekselet nå, var et par stk som jeg kunne trekke litt mer inn i coupeen. B.l.a den feite til coilene, da var det mye plass som ble ledig. Men fortsatt trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2cm ca. Hovedcylinderen butter i innsugs belgen ser du, er ikke kjangs til å få den på. Har prøvd nå i en uke snart å få tak i noe Golf 1 eller 2002 BKF men alt er forduftet.... Lurer på noe E21 323i greier, men vet ikke om den passer heller.

Så sliter jeg noe jævlig med å få kneppt alle ledningene på plass slik at jeg kan få på det dekselet i motor rommet som skal skjule ledningene og relè. Er sååååååååååååååååååååå drrriiiiiiiiiit lei nå....blah...

Ok, vet det går an å frese ut/lage nye hull gjennom torpedo å flytte hele greia utover, men 2cm var kanskje litt i meste laget

når du skal koble den på pedalen igjen på innsia.. en halv tomme som vist på bildet her er vel ca 1.25cm

Boostermod1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte akuratt 500 til en kar for 10min siden :)

Du har jo faen meg alt du! Fra nå av skal jeg spørr deg når jeg trenger noe ingen andre har.

Som f.eks en 750i hoved cyl????

Har forresten fått omtrent plass til alle ledningene bak dekselet nå, var et par stk som jeg kunne trekke litt mer inn i coupeen. B.l.a den feite til coilene, da var det mye plass som ble ledig. Men fortsatt trangt.

eivind har 750 hoved cyl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e28 passer fint på min, både med orginale innsuget og med carbon innsuget.

Eneste driten er jo dette med at e28 bkf er styrt av servoen.

Hvordan gjor du det med rørene som går inn til coupe varmeren?

Kansje de går klart i og med du bruker m20 motorputer?

De traff vertfall rett i innsuget med meg, da bruker jeg m535 motor puter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tilnærmet ny 750 cylinder...

Betalte akuratt 500 til en kar for 10min siden :)

Du har jo faen meg alt du! Fra nå av skal jeg spørr deg når jeg trenger noe ingen andre har.

Som f.eks en 750i hoved cyl????

Har forresten fått omtrent plass til alle ledningene bak dekselet nå, var et par stk som jeg kunne trekke litt mer inn i coupeen. B.l.a den feite til coilene, da var det mye plass som ble ledig. Men fortsatt trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2cm ca. Hovedcylinderen butter i innsugs belgen ser du, er ikke kjangs til å få den på. Har prøvd nå i en uke snart å få tak i noe Golf 1 eller 2002 BKF men alt er forduftet.... Lurer på noe E21 323i greier, men vet ikke om den passer heller.

Så sliter jeg noe jævlig med å få kneppt alle ledningene på plass slik at jeg kan få på det dekselet i motor rommet som skal skjule ledningene og relè. Er sååååååååååååååååååååå drrriiiiiiiiiit lei nå....blah...

Ok, vet det går an å frese ut/lage nye hull gjennom torpedo å flytte hele greia utover, men 2cm var kanskje litt i meste laget

når du skal koble den på pedalen igjen på innsia.. en halv tomme som vist på bildet her er vel ca 1.25cm

Boostermod1.jpg

Er ikke den veien som er problemet, er forrover som er problemet. Flytter jeg den mot venstre så må jeg langt bort for at det skal gå klart.

e28 passer fint på min, både med orginale innsuget og med carbon innsuget.

Eneste driten er jo dette med at e28 bkf er styrt av servoen.

Hvordan gjor du det med rørene som går inn til coupe varmeren?

Kansje de går klart i og med du bruker m20 motorputer?

De traff vertfall rett i innsuget med meg, da bruker jeg m535 motor puter.

Er ikke E28 jeg har... Den E28 greia bygger vel nesten ingen ting heller så vidt jeg forstår?

Motoren min står ganske langt bak siden jeg har sumpen på baksiden av traversen fortsatt.

Røyra går ikke klar heller, men der er det ikke mye som må sveises om for at det skal passe. Så akuratt det er bare en bagatell sånn sett, mulig jeg kapper av 1/2 - 1 cm av det øverste røret siden det er mye lengre.

Er nesten ferdig med å punkte eksosen nå, blir bra! Men tror potta midt under bilen kan bli litt lav. Det finner jeg ut når jeg begynner å bruke bilen, ser ikke på det som noe stort problem egentlig.

Golf 1 BKF er på vei i posten, ledningene skal koblest opp i morgen, olje skal kjøpes i morgen. Tror jeg går for Castrol Edge Sport 10w/60 på denne motoren også.

Noe snacks på vei fra Koed også. Fjærtårn stag forran og bak i alu, ny spylertank med tilbehør, viftereim, løpehjul, strammehjul, radiator feste m.m

Så har jeg en helvetes polerings jobb forran meg når jeg er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28 greia bygger langt ut, men ikke noe sidelengs.

Ja å kappe av en liten stub åsså enten lage til med en 90 grader med plast, kobber eller lignende tror jeg skal funke bra.

Hvilken midtpotte bruker du?

Hvor tykke eksos har du?

Samme oljen som jeg brukte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...