Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja, nå er det nå Golf 1 bkf på vei og 750 master pumpe er ordnet.

Jeg har kjøpt Simons rustfrie potter. To like. Ovale med 2x2.5" i ene enden og 1x3" i andre. Så kjører jeg vanlige rør, ikke rustfritt. 3" mellom de to pottene. Tror det skal bli grom lyd av det. Vi blir kanskje ferdig med eksosen i dag, så da kommer det kanskje noen bilder etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå er det nå Golf 1 bkf på vei og 750 master pumpe er ordnet.

Jeg har kjøpt Simons rustfrie potter. To like. Ovale med 2x2.5" i ene enden og 1x3" i andre. Så kjører jeg vanlige rør, ikke rustfritt. 3" mellom de to pottene. Tror det skal bli grom lyd av det. Vi blir kanskje ferdig med eksosen i dag, så da kommer det kanskje noen bilder etter hvert.

Selv brukte jeg 2" fra manifolder til mellompotte som er simons med 2x2" inganger og 3" utgang, å da kjører jeg 3" bak til bakerste potte som er en kort simons potte med 3" i begge ender.

Liker at eksosen har litt motstand så jeg får det rette vakum trykket for å få ut all eksos fra motoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har i grunn det samme som meg da, bare jeg har 2x2.5" først. Tror det skal bli grom lyd i den hvertfall. Så lenge jeg ikke får det der jævla snerret som man ofte hører så er jeg fornøyd. Verste som kan skje er at den lager for lite lyd :D hehehe! Vil at bilen skal låte litt også jeg.

Fikk lagd det ferdig i dag, bare noe hel sveising igjen som vi skal ta i morgen. Blir veldig ryddig og pent hvertfall! Så slenger jeg på et lag med sort lakk på røra slik at de varer litt ekstra.

Har du koblet opp motoren din forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er koblet opp, eneste jeg venter på er vanosstyrrings boksen og hjernen fra koed som jeg bestillte for 14 dager siden :o

Jeg kjøpte kontakt fra AKG-motorsport for en 1000lapp, da slipte jeg å klippe i ledningsnette.

Sparte meg enn masse bry.

Ja lyden er viktig, tror den blir grei med det anlegget jeg lager nå.

Selv kommer jeg til å sinke anlegget, om jeg lakker vet jeg ikke enda.

Hvordan gjorde du det med grenrøret som går ned i traversen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, har bare koblet noen få ledninger på EWS boksen og den sorte lille EWS boksen så langt. Men vanosstyrings boks? Alt det går vel til ECUen så vidt jeg vet.

Eneste jeg har er EWS boksen, den sorte lille og hjernen.

Har du ikke koblet om noe som helst annet da enn det stikket fra AKG?

Får ikke plass til alle ledningene bak deksel i motorrommet du da viss du har den klompen der som de selger.

EWSen skal vel også innom motor kontakten.

Angående grenrøet så fikk jeg lagd utsparing i traversen til det ;) Så har jeg sveisa om cyl nr 6 røret slik at det går framover slik som de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.koed.no/2.5.asp?kbnummer=10 ... &soegeord=

Ja du har 3,2l du, har desverre bare 3l jeg.

Om det ikke er vanonsstyrings boks på 3,2 vet jeg ikke? Kansje de har interigrert den i hjernen.

Jeg har uten EWS så er ikke noe annet jeg må koble opp.

Hvilket deksel mener du?

Siden motoren ikke er i m3'en å jeg har den i en sleeper så teipet jeg bare sammen ledningen med gaffa å stripset de i orginale e30 ledningsholderen stom står på torpedoveggen.

Så å ha det så alt for pent i motorrommet på denne bilen bryr jeg meg ikke om.

Alt det får jeg ta igjen når det blir montering i m3'en.

Det jeg skal gjøre når jeg skal montere i m3'en er å kjøpe en boks som er laget for at ledningene fra s50/m50 skal passe i e30 og den boksen passer på de orginale e30 festene.

Jeg me lagde utsparing i traversen, men grenrørene går fortsatt i stabb staget :P

Men slik jeg så på det så er dette kun når bilen står i luften, når du setter den på hjulene vil stabstaget akkurat gå klart.

Men dette burde du vertfall se til visst du ikke har gjort.

Jeg banket bare inn torpedo veggen litt.

Skal heller ta igjen å sveise om det bakerste røret når det blir montering i m3en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ja det forklarer jo en del :P Men etter som jeg forstod det så kan jeg koble min opp ved å følge den guiden til Fliid som ligger på teknisk. EWSen er jo drit lett å koble opp, det gjorde jeg i går.

Dekselet jeg snakker om er det som sitter orginalt på torpedoveggen på M3en. Ble noe trangt inni der, men etter mye banning så gikk det til slutt på.

Stab staget har jeg heller ikke problemer med, jeg har sumpen på baksiden av traversen jeg og stab staget forran ;) No issues at all! hehe

Tror egentlig ikke det er så veldig nødvendig å sveise om bakerste røret, beste er jo å bare kjøpe noen grenrør. Fant på Ebay.de i går til 249EUR ink frakt til norge, det er upåklagelig.

Leste også at den raspe lyden man får i eksosen er forrorsaket av de orginale grenrøra, er dette tilfelle så må jeg jo ha meg slike uansett viss jeg får den lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja noe problem å koble opp tviler jeg på er noe problem :)

Så du fikk alle ledningene inni der?

Skal vertfall jeg også gjør det :)

Hvordan har du stab staget foran traversen?

Ja visst de er så billig da er ikke det noe å vente på egentlig, men er ikke det visst du har rustfritt du får den lyden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk alle bakom der ja! Har bilder av det så kommer nok til å oppdatere her i løpet av helga. Lenge siden jeg har hatt tid til å legge utpå bilder nå. Tok en god stund med mye banning for å få plass bak der. Men det gikk tilslutt. Har ikk satt på plass relè enda eneste.

Stab staget er forran traversen ja, skulle tro det vises på noen av bildene i tråden her. Det er også nevnt viss du leser.

Det er laget et likt feste forran som bak, slik at jeg har fortsatt muligheten til å ha stab staget bak. Det ble brukt to

traverser for å lage en.

Det orginale grenrøret er også rustfritt ;)

Denne her har jo komplett rustfritt uten snerr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobla motoren opp etter den guiden som ligger her i går kveld, men det er ikke livs tegn i noe, Ikke fra starter eller bensinpumpe, eneste EWS boksen som er liv i. Nå har ikke jeg snøring på elektrisk heller da men. Eneste jeg er sikker på å ha koblet rett er egentlig EWSen, fulgte et skjema som dukket opp her for en stund tilbake.

Er et par ting jeg ikke får til å stemme med den guiden, at man ikke skal koble bensinpumpe ledningene sammen f.eks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd alle kombinasjonene som den guiden til Fliid tilbyr og det er nett likt hver gang.

Når jeg vrir om nøkkelen til hakk 2 så slår starteren inn, vrir jeg helt om så ligger den fortsatt inne men bensin pumpa starter ikke.

Store røde pluss kabelen i E36 nettet har jeg montert til konstant pluss, har kobla EWS opp mot nettet på sort/lilla ledning ved motor kontakten og til tenningen.

Jordet motor

Jordet EWS

Det som er uklart er hvor turtall signalet skal koblest inn og om jeg skal hente speedometer signal fra kontakten på instrumentet og legge ut i motor rommet. Eller går det gjennom motor kontakten også?

På bakakslingen har jeg en brun og en brun/rød ledning, desse går igjen i hvite kontakten på speedometer.

Når jeg ikke hadde instumentet kobla opp i bilen så var det ikke liv i noe som helst.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ikke si Thune, jeg har jo 3'' anlegg ;)

Pics ja, har ikke hatt tid til å legge opp bilder. Bare jobber med bilen nå.

Skal se om jeg ikke kan hoste opp noen bilder da. I morgen skal slanger til servo pumpa og oljekjøler ordnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...