Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Håpe den ikkje klirra, så må da jo sjekkast for lekasje. Har ikkje skrudd te klemmene skikkeligt endo, så nå bråke han nok litt ekstra. Et drag kan me endelig ta, men eg må ta da roligt me den nye clutchen først. Så må venta litt me da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba :)

Blir oppstart på meg og i morgen, men driver å prøver å finne ut hvilken noen av de forskjellige ledningen skal til.

Kunna du sendt meg en melding i morgen på 984 10 548 åsså ringer jeg deg når jeg er på verkstedet åsså kan du forklare meg kjapt hvor de forskjellige ledningene skal til?

Hadde spart meg mye arbeid om du hadde orket det.

Er bare noen + og - ledninger så jeg vil være 100% sikker på så jeg ikke brenner både hjernen o.l

Mvh Steffen Dybdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tid å vente eg:) krysser fingrene for at du ikkje får feste.hehe

Heeeh, e litt spent på da eg og. Hadde jo bra feste med dei andre dekko eg hadde. Men spørst no då. Du har jo meir hk på hjul enn eg har i motor då :P

Bra jobba :)

Blir oppstart på meg og i morgen, men driver å prøver å finne ut hvilken noen av de forskjellige ledningen skal til.

Kunna du sendt meg en melding i morgen på 984 10 548 åsså ringer jeg deg når jeg er på verkstedet åsså kan du forklare meg kjapt hvor de forskjellige ledningene skal til?

Hadde spart meg mye arbeid om du hadde orket det.

Er bare noen + og - ledninger så jeg vil være 100% sikker på så jeg ikke brenner både hjernen o.l

Mvh Steffen Dybdal

Skal vel se om vi ikke kan ordne noe der ja!

Jeg fulgde denne koblingen her;

E30 / E36

1 / 25

2 / Oljenivå føler

4 / 12

5 / 23

6 / 18

7 / 21

9 / 20

10 / Oljenivå føler

11 / 19

13 / 13

14 / 14

15 / 15

16 / 24

Selv på min E30M3 så har den ikke pin 14 og 15. 14 er speedometer og 15 kobla jeg ikke til. På E30M3 stikket så har man pin 19 og 2, men det hadde jeg ikke på donor kontakten min som var fra en vanlig E30. Jeg tok da kontakten til E36en og knuste den i skrustikka så jeg kunne pelle ut pinnene. Så da fikk jeg rett farge på ledningene også. Ble så pent at!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funka turteleren på din?

Jeg har allerede testet min ett par runder, men nå har jeg ett problem.

Motoren kutter, virker som den plutselig ikke får bensin.

Først så skjedde det med lange mellom romm men nå så stopper den så fort jeg har fått startet den, å da går den i ett slags nødprogam som gjør at jeg ikke kan starte før x antall sekunder (forskjellig mellom hver gang) å da skjer akkurat det samme.

Virker som motoren plutselig kutter bensinen.

Noe peiling på hva det kan være?

Har skiftet bensinpumpe å det er akkurat det samme, tenkte vertfall å kjøre bensin pumpen manuelt i morgen for å sjekke om motoren vil gå da.

En ting til var at det hvite releet som står i midten av der de 3 relee'ne som er på e36 motor ledningsnettet bråker noe felt etter motoren kutter.

Å den bruker i ett x-antall sekunder åsså stopper den.

Vet du hva det releet er til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noe startsperre greier spørr du meg, men da skulle du vel ikke fått start på den i det hele tatt tror jeg.

Turtelleren min virker den ja, den skal kobles inn på den sorte tynne ledningen på E36 leningsnettet. Kobler fra den lille kontakten som ligger under dashbordet på passasjer siden. Den sorte er turteller, de to andre er ikke i bruk.

Det der andre kan nok ikke jeg hjelpe deg med desverre. Lag deg en konto på R3vlimited eller E30zone.co.uk å spørr der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at Buggyen til EBB blir bedt om å vise egenvekt for å klargjøre om han lovlig kan stille i klasse 2. Dersom bilen veier mer enn 650 kilo uten fører kan han delta. Nye regler fra 2010!

dette blir diskutert på opel forum no.

har du fått med deg dei nye reglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at Buggyen til EBB blir bedt om å vise egenvekt for å klargjøre om han lovlig kan stille i klasse 2. Dersom bilen veier mer enn 650 kilo uten fører kan han delta. Nye regler fra 2010!

dette blir diskutert på opel forum no.

har du fått med deg dei nye reglene?

Regler angående autoslalom dere snakker om eller? Er det noen nye regler om forhandlerprøveskilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at Buggyen til EBB blir bedt om å vise egenvekt for å klargjøre om han lovlig kan stille i klasse 2. Dersom bilen veier mer enn 650 kilo uten fører kan han delta. Nye regler fra 2010!

dette blir diskutert på opel forum no.

har du fått med deg dei nye reglene?

Regler angående autoslalom dere snakker om eller? Er det noen nye regler om forhandlerprøveskilt?

er autoslalom ja.

det kan eg ikkje svare på.. men virker som det er noen nye regler, for hk å vekt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Klasseinndeling

Norgesmesterskapet i autoslalåm er åpent for klasse 1 og klasse 2 i.h.t. klasseinndeling i spesialreglement for autoslalåm pkt.8. Biler som normalt deltar i klasse 4 tillates benyttet i klasse 2 i NM, dersom sportsbilens vekt er over 650 kg (fører ikke medregnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen bilder, men har film fra når jeg kjørte ut fra garasjen for første gang for egen maskin!

Stort sett alt er på stell bortsett fra olje temp og radiator vifte. Får heller ikke bilen i 6. gir, høres ut som den er borti mellomakslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...