Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan ble bakkeklaringen med det eksosoppsettet?

Jeg sliter med bakkeklaring (mest forran) med 45mm rør. Hvordan ble det med 3" rør istedet for to flatklemte 45-50mm rør under bakakselen?

Med meg så går det vertfall fint med 3" (76cm) rør under bakakslingen :)

Men min er kansje litt høgre en larsen's sin da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble bakkeklaringen med det eksosoppsettet?

Jeg sliter med bakkeklaring (mest forran) med 45mm rør. Hvordan ble det med 3" rør istedet for to flatklemte 45-50mm rør under bakakselen?

LAVT! Men det er potta under bilen som sørger for at det blir lavt. Har vel ca 5 cm når den står på garasje gulvet. Det er jo ikke noe som byr på store problemer egentlig, er bare å kjøre som om man har lav bil og vite når og hvor den kommer til å ta nedi. Har litt klaring til varmeskjoldet også, men jeg vil heller ha det litt lavt enn at det ligger å klirrer i bilen.

Der det går under traversen bak så har jeg ok høyde, hadde nok tatt nedi med den delen om ikke jeg hadde hatt så lav midt potte. Det blir ikke endra noe på eksosen i år hvertfall, kanskje nye ideer dukker opp til vinteren igjen.

Når man kjører bak meg så ser man at det henger en potte under bilen som ikke har mye klaring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble bakkeklaringen med det eksosoppsettet?

Jeg sliter med bakkeklaring (mest forran) med 45mm rør. Hvordan ble det med 3" rør istedet for to flatklemte 45-50mm rør under bakakselen?

LAVT! Men det er potta under bilen som sørger for at det blir lavt. Har vel ca 5 cm når den står på garasje gulvet. Det er jo ikke noe som byr på store problemer egentlig, er bare å kjøre som om man har lav bil og vite når og hvor den kommer til å ta nedi. Har litt klaring til varmeskjoldet også, men jeg vil heller ha det litt lavt enn at det ligger å klirrer i bilen.

Der det går under traversen bak så har jeg ok høyde, hadde nok tatt nedi med den delen om ikke jeg hadde hatt så lav midt potte. Det blir ikke endra noe på eksosen i år hvertfall, kanskje nye ideer dukker opp til vinteren igjen.

Når man kjører bak meg så ser man at det henger en potte under bilen som ikke har mye klaring :P

me kan jo lage ei potte sjøl nå i vinter, så får vi den som vi vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker jo som at bilen går friskt! hissig lyd :)

Jada, den er frisk! Får se om den ikke blir litt friskere nå som den har stått

uten strøm i dag. Så lenge feilkodene sletter seg på den måten da (?)

me kan jo lage ei potte sjøl nå i vinter, så får vi den som vi vil.

Ja, også ein mulighet det. Så lenge det ikke blir mindre lyd :P hehehehe!

Bestillte meg time til bremsing i går, så nå skal jeg på bremsing 19 juni om alt går etter planen.

Ble ikke i Dynapack, men jeg er mest ute etter å sjekke A/F ratio før jeg drar på Nürbürgring. Så kan jeg bremse i Dynapack en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker jo som at bilen går friskt! hissig lyd :)

Jada, den er frisk! Får se om den ikke blir litt friskere nå som den har stått

uten strøm i dag. Så lenge feilkodene sletter seg på den måten da (?)

me kan jo lage ei potte sjøl nå i vinter, så får vi den som vi vil.

Ja, også ein mulighet det. Så lenge det ikke blir mindre lyd :P hehehehe!

skal lage ei på jobb eg :wink: mindre lyd blir det ikkje, lager den lik innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med at temperaturen ikke stiger opp til arbeidstemp når jeg kjører, bytta thermostaten i går. Men det er akuratt det samme i dag.

Noen som har noe ideer?

Hva er arbeidstemp? Nåla går ikke rett opp når du har S50 montert.. Min vann temp går bare opp til den hvite streken før rett opp.

Oljetempen er som den skal.. Ca 90 gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det min også gjør, ligger på den streken. Hvordan har du kobla opp vifta?

Olje temp virker ikke hos meg, har bestillt ny giver fra GS. Men det går litt treigt siden det er streik.

Men blir feilkodene slettet når man kobler fra batteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med at temperaturen ikke stiger opp til arbeidstemp når jeg kjører, bytta thermostaten i går. Men det er akuratt det samme i dag.

Noen som har noe ideer?

Har du skifta føler til E30 sin? Dashn har litt forskjellige følere mellom chassi.

Eller har S50b32 en slik dobbel som noen har? (motor og dash i samme føler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selfølgelig satt i E30 temp føler i tillegg til den orginale til S50.

Den er dobbel ja.

Angående den fjuskinga så tror jeg kanskje at jeg vet hva det kan være. For første prøveturen jeg hadde så spant bilen som bare juling. Og før jeg tok den på en lengre prøve tur så monterte jeg luftfilter, som er 76 eller 73mm. Dvs at det ikke passer over S50 måleren. Så jeg tapa det på for å ha et filter mens jeg venter på et som passer på. Så jeg mistenker at den rett og slett får for lite luft. Skal prøve dette i morgen.

Så slurer clutchen også av og til, får hvertfall clutch lukt. Er det normalt når clutchen er helt ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det min også gjør, ligger på den streken. Hvordan har du kobla opp vifta?

Olje temp virker ikke hos meg, har bestillt ny giver fra GS. Men det går litt treigt siden det er streik.

Men blir feilkodene slettet når man kobler fra batteriet?

Jeg har ikke gjort noe med vifta.. Den er elektrisk på E30M3 så det er en føler i radiatoren som slår inn på 91 og 99 grader. Dette går automatisk ifra sikkringboksen.

Siden du har LMM så tror jeg ikke den vil fuske om den får for lite luft.. Du får bare mindre effekt i den.. LMM vil juster inn mindre luft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du nok, eller så kan du prøve å løsne clutch pumpa og starte på 2 gir å se om den slurer også da. Må nok ned med kassa, for er nok kansje for trangt der. At utløser lageret ligger på.

Er Kina disse clutch pakkene vet du ( har kjøpt sånn selv, ikke fått den enda) så ikke alt er 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...