Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Neeeeiiiiiiiiiiiii! Har jo sånn rattle lyd, og pedalen tar lenger inne enn den gjorde med S14 motoren. Så tror nok ikke den ligger i spenn. Da hadde jeg ikke hatt så mye rattling.

Det er Sachs trykkplate, så er ikke så veldig kina akuratt....! Lamellen skal være i karbon kevlar også.

Angående fjuskinga så prøvde jeg å kjøre en tur uten filter, er akuratt samme leksa. Men jeg hører det blir sugd inn luft fra tilbakeslags ventilen til BKF. Det skal det vel ikke gjøre???

Har heldigvis to slike ventiler liggende, så jeg kan bytte å prøve. Men ikke vits viss det skal være sånn.

Blir så lei også, dææven døtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er Kina kopi, men samme det. Det at den rasler, er pga nytt helstål svinghjul. Trykk inn cluthen og den blir borte og når du kjører. Kun når den står i fri, ikke sant?? Det må du bare leve med, ikke noe som er galt. Du må ha på org svinghjul om du skal få det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, rattlinga visste jeg om før jeg handla slikt kit. Så det går helt fint, vet jo det skal være sånn selv om det ikke høres så veldig pent ut.

Får prøve å kjøre litt mer å se om den kanskje går seg til, virker som den har komt seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gripforce sier at det må være noe justerings feil, for den skal ikke slure. De sier at

det kan virke som den ikke kobler helt inn når jeg slepper ut pedalen, at den ligger fortsatt inne som

om jeg skulle hatt pedalen litt inne hele tiden.

Noe ideer om det? Slave cylinderen min er jo ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vekk hele slaven har jo sagt. [-X Den kan jo bare stripses opp under bilen i mens.

Så kan du se inn der med en lomme lykt, å se at alt sitter der det skal. Prøv å trykk inn der med noe og se at den slipper godt tilbake. Du merker også om den armen og lageret sitter for tight. Prøv å kjøre uten slave og se om den slurer. 3 gir og bånn gass feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve, men har ingen ting for seg å kjøre uten slave. For den slurer ikke på gir eller noe som sakt.

Kan kjøre ut de tre første gira på rappen uten at det slurer noe som helst.

De jeg handla av fortsetter å mase om at det ikke er rett justert, det er jo faen ikke noe å justere på! Viss utløserlageret ligger inntil hele tiden så kan det jo bli så varmt og eksplodere.

Jeg bruker jo E36 slave cyl, det skal ikke ha noe å si siden den står på E30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok også prøvd som yngve sier å skru ut slave-sylinder å kjøre en tur... Du starter den bare i 2. f.eks og girer oppover på rett turtall og bare trø til på 5-6 gir... Da eliminerer du hvertfall om det er noe feil med clutch- sylinderne... Slurer den fortsatt må du nok ned med kassa :wink:

Kan det være luft i systemet hvis du har bytta slave??

Kan være trøblete å lufte dette, best å pumpe inn veske nedenfra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier igjen at den ikke slurer når jeg kjører. Samme hva gir. Var tre stk i bilen og drog på i 4 og 5 gir i bakke på 8 prosent stigning.

Har nå tatt ut slaven. Når jeg starter bilen da, så har jeg ingen rattling. Når jeg kjenner inni med fingeren så virker armen helt løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte slaven på igjen, og det rattla mindre enn det gjorde før.

Tok den av igjen og det rattla akuratt likt.

Lengden på den er akuratt lik den gammle. Får prøve å lufte litt til kanskje, har ikke noe mulighet til å få kjørt væske nedenfra og opp.

Balte noe helt forjævli for å få lufta utav den tidligere, så mulig det sitter noe luft igjen. Vil ikke slave cyl trekke seg skikkelig tilbake om det er luft i systemet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte slaven på igjen, og det rattla mindre enn det gjorde før.

Tok den av igjen og det rattla akuratt likt.

Lengden på den er akuratt lik den gammle. Får prøve å lufte litt til kanskje, har ikke noe mulighet til å få kjørt væske nedenfra og opp.

Balte noe helt forjævli for å få lufta utav den tidligere, så mulig det sitter noe luft igjen. Vil ikke slave cyl trekke seg skikkelig tilbake om det er luft i systemet kanskje?

Å lufte kan vær vanskelig. Bruk ein sånn jalla sak ifra biltema så du får satt trykk på systemet så er det lett og kjapt å få lufta slaven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...