Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Den rattlingen er på min og, er pga du kjører enkelt masse svinghjul og motoren rister mest på tomgang.

Derfor er rattlingen høyere på tomgang, bare å bite i det sure eplet å godta at folk vil kommentere å tru at kassa di er ødelagt :P

Jeg luftet min clutch manuelt å d tok bare noen få pump så var den luftet, skal ikke være noe vanskligere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rattlinga driter jeg i, jeg vet jo det skal være slik så. Jeg tok å lufta systemet en gang til, og fikk to relavtivt store luft bobbler ut et par ganger. Så shimsa jeg slaven ut litt med to stopp skiver på hver side, får prøve nå å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min e36 325i måtte jeg bruke spesial verktøy fra bmw verksted som trykket inn pinnen på slave selynderen når jeg luftet det..

prøvde først og lufte uten den men det gikk rett til helvette..

så det kan kansje være noe og prøve ?

trenger sikkert ikke spesial verktøyet.. kan sikket finne noe annet og presse det sammen med når du lufter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som den kommer seg mer og mer, men tror nok ikke at jeg kommer til å klare noe 3. gir hjulspinn. Har ikke tatt kjangsen på å prøve enda. Skulle nok ikke tatt bilen på slalom så tidlig, tror nok ikke clutchen hadde godt av det når den var så lite kjørt :(

Har mest lyst å bare prøve å kjøre og se om det går seg til. Får ikke den lukta når jeg snur og rygger utav garasjen lenger. Kjørte ganske mye i går, ca 10 mil og den bet like bra etter så mye kjøring. Problemet er jo at jeg skal på ferie til Tyskland, og det er jo litt surt at det skal smelle i clutchen på ferie da.

Vet ikke hva jeg skal se etter om jeg tar av kassen for å se? Finner vel ikke ut av så veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å få skikkelige bilder av ledninger og slikt, men har noe på hvordan jeg har lodda og slikt da. Men hva pinner som skal sammen med hva farger og slikt får jo på hva årsmodell bilen er og hva motor det er snakk om.

Å få plass til alle de S50 ledningene bak M3 dekselet på torpedoveggen var et sant helvete. Brukte MYE tid på dette siden jeg SKULLE ha de bak der what so ever. Jeg åpna en ny pakke med strips når jeg begynnte og det var kanskje 20 strips igen i pakken når jeg var ferdig, i en pakke på 100stk :P Strips, klipp, strips, klipp osv osv osv

Jeg fikk tak i en donor motor kontakt som jeg brukte (C101 heter en slik). Slik at jeg ikke har tulla med E30 ledningsnettet. Da merka jeg hva nummer ledningene på E36M3 stikket var og klippte av hele kontakten og skrella bort alle strømper, så var det til å grov koble det for å få start på den og fin koble det etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta plugger og fått på større filter, og den fusker fortsatt... Skal til Bavaria i dag å ta diagnose på den.

Lukt fra clutch får jeg ikke lenger nå jeg rygger og parkerer og slikt, så den begynner vel å sette seg bedre til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så gamle ut, jeg sjekka de og alle hadde fortsatt samme åpning og etter soten å bedømme så har den lik forbrenning på alle cylindrene. De var helt like alle.

Jeg merka lambda ledningene før jeg tok ut motoren i E36en med cyl 1-3 og 4-6 både på sensorer og ledningsnettet til motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...