Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

De så gamle ut, jeg sjekka de og alle hadde fortsatt samme åpning og etter soten å bedømme så har den lik forbrenning på alle cylindrene. De var helt like alle.

Jeg merka lambda ledningene før jeg tok ut motoren i E36en med cyl 1-3 og 4-6 både på sensorer og ledningsnettet til motoren.

virket motoren helt fint før du tok den ut av bilen?

jukser den bare og går dårlig ? kan jo være motoren går i nød modus da?

bruker den mye bensin.. alså mer en normalt ? :P

evt masse måleren som har gått til helvette..da går den jo i nød modus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos BMW i går å sjekka diagnosen, men det var ingen diagnose å stille... Var ikke noe vesentlige feil som låg inne.

Den gikk som et uvær i E36en, ble liksom overraska over hvor godt den gikk husker jeg. MEN, hva utveksling er det bak i klokka på E36M3en?

Jeg har prøvd å kjøre med LMM frakobla også, og da var det nett likt. Tja, bruker mye bensin gjør den jo. Den første uka gikk den vel på 2l på mila, men det er der jo en god grunn til :P heheheh! Når jeg kjører langkjøring så bruker den ikke så veldig mye. Har ikke fått målt den skikkelig enda. S14 gikk på 0.9 på langkjøring og nesten 1.5 på kjøring hjemme.

Tenkte jeg skulle prøve å nappe utav speedometeret bak på klokka, for viss den ikke får speedometer signal så går den også dårlig ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motoren sviver og du kobler av LMM så skal den synke litt på turtallet. Det samme skal den gjøre når du kobler til LMM igjen. Hvis det skjer så virker den mest sannsynlig og det ville kommet frem på diagnosen sammen med bankesensor og lamda feil hvis den var død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motoren sviver og du kobler av LMM så skal den synke litt på turtallet. Det samme skal den gjøre når du kobler til LMM igjen. Hvis det skjer så virker den mest sannsynlig og det ville kommet frem på diagnosen sammen med bankesensor og lamda feil hvis den var død.

er ikke på alle man kjenner forskjell. så trenger ikke være død selv om den ikke detter på turtallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motoren sviver og du kobler av LMM så skal den synke litt på turtallet. Det samme skal den gjøre når du kobler til LMM igjen. Hvis det skjer så virker den mest sannsynlig og det ville kommet frem på diagnosen sammen med bankesensor og lamda feil hvis den var død.

er ikke på alle man kjenner forskjell. så trenger ikke være død selv om den ikke detter på turtallet

Uansett ville han fått det opp på diagnosen på LMM og lamdafeil siden avgassen blir galt med deffekt LMM..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må rette på min påstand, jeg har ikke prøvd uten LMM. Men bilen stopper om jeg kobler den fra vet jeg.

Motoren må ha speedometer for å fungere skikkelig. Har den ikke det går den dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsa 280hk på hjula i dag. Det er ingen tegn til fusking på de høye girene. Tok et pull i andre og fikk da en ujevn kurve.

Kan også være lambda som er gal. Fikk også samme tallet uten LMM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulle ja, gamle Toyparts sin rulle. Den er også ny kalibrert.

Tok bare noen raske pull, hadde ikke turteller kobla til eller A/F ratio.

Bremsa begge M3ene fra Bømlo. Den andre fikk 163hk, som også stemmer ganske bra.

Men den gikk veldig fett. Lukta noe jævlig der inne og svei som faen på augene, hehee!

Jeg hadde 163.5hk i Dynapack med min 215hk S14 motor. Den som ble bremsa i dag var en

195hk katalysator motor med effektanlegg. Så det er ganske bra faktisk.

Så siden den går som den skal på høyere gir og slikt så bryr jeg meg ikke noe mer om det før jeg skal til Nürburgring.

Bruker sjelden første og andre når man først er i gang uansett. Kjøper meg et par lambda nede i Tyskland da, så jeg kan bytte. Så skal jeg sjekke coilene i kveld etter det er blitt mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsa 280hk på hjula i dag. Det er ingen tegn til fusking på de høye girene. Tok et pull i andre og fikk da en ujevn kurve.

Kan også være lambda som er gal. Fikk også samme tallet uten LMM.

Da burde du kjøre ifra meg... Fine tall..

Legg ut bremsepapiret også hvis du har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får pappira på mail en dag :)

Det er ikkje problem å legge røyk i andre lenger hvertfall! Har fått kjørt mye i dag, rundt 20-25mil bare her i distriktet.

I morgen skal jeg sette bilen på bukk igjen. Skal bytte til poly foringer bak, bytte gir olje, bytte diff olje, bytte vifte termostat i radiatoren, bytte olje temp sensor og bytte til rød kjølevæske. Dreie av fram skivene og spacerene bak.

Da tror jeg bilen skal være rimelig ferieklar. Så skulle jeg hatt meg noen red eller yellow stuff klosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å bytter til poly foringer nå. Men fikk et problem med at det ble hengende gods igjen av hylsa til orginal foringene. Noen som har noe ide om hvordan jeg skal få ut det som står igjen?

DSC01904.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...