Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Aha! Jeg synst jeg husker å ha lest noe at den gikk opp under baksetet. Så jeg tok opp baksetet, men såg ingen ting. Da er de under de to proppene jeg såg da kanskje?

Bare helt enkelt banke på dem så skal de komme opp etter hvert?

Skal nok gå greit å få ut restene med en meisel eller rettsliper om jeg får vekk den bolten.

Hylle: jeg skal ikke ha noe nye bolter hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Jeg synst jeg husker å ha lest noe at den gikk opp under baksetet. Så jeg tok opp baksetet, men såg ingen ting. Da er de under de to proppene jeg såg da kanskje?

Bare helt enkelt banke på dem så skal de komme opp etter hvert?

Skal nok gå greit å få ut restene med en meisel eller rettsliper om jeg får vekk den bolten.

Hylle: jeg skal ikke ha noe nye bolter hvertfall.

Du ser ikke boltene under setet for de sitter litt langt nede i noen hull som er langt ut i siden under setet. Helt ute i kanten mot vinduene. Hos meg var det ikke noen propper i hullene, man kan jo hende det skal være det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant hvertfall ikke noen hull, jeg tok bare ut sitte delen av baksetet. Men det var to propper som var forsenka med et par cm, så tipper de er under der. Det passa liksom med plasseringen.

Ellers så kan jeg vel slenge opp noen bilder fra poleringen jeg dreiv med i en ukes tid.

DSC01864.jpg

DSC01867.jpg

DSC01868.jpg

DSC01869.jpg

DSC01870.jpg

"Folk i baksetet" defekter på sideskjørtene. Skjønner ikke at det skal være så ***** vanskelig å løfte bena helt utav før man setter de ned.

DSC01871.jpg

DSC01872.jpg

50/50 bilde fra høyre fram dør

DSC01873.jpg

DSC01875.jpg

DSC01878.jpg

Baklyktene har også fått seg en runde!

DSC01881.jpg

DSC01882.jpg

Interiøret ble behandlet med Swissvax leather care kit. Blitsen får setene til å se sinnsykt lyse ut, så bildene lyver litt. Du ser også litt flekker fra leather milk som ikke har trekkt inn skikkelig.

DSC01883.jpg

DSC01884.jpg

DSC01885.jpg

Så var det voksing med Swissvax Concorso, da vokser man ALT :P hehe

DSC01890.jpg

DSC01891.jpg

Concorso må ha noen timer i solen etter påføring, før man legger på lag nr 2. Så da ble det soling!

"Defektene" du ser på bildene er carnauba voksen som svetter.

DSC01892.jpg

DSC01895.jpg

DSC01896.jpg

DSC01898.jpg

Nye plugger måtte til, selv om det ikke hjalp på fuskinga mi

DSC01899.jpg

DSC01901.jpg

Så var det Powerflex tid! ENDELIG! De orginale foringene som stod der har nok aldrig vert bytta. Så her kommer jeg nok til å merke syk forksjell. Diff foringen satte jeg tommlene på og da bare skvatt den utav.

DSC01902.jpg

DSC01903.jpg

DSC01905.jpg

DSC01907.jpg

DSC01908.jpg

DSC01910.jpg

Desidert enkleste måten å få ut de gammle fornigene på.

DSC01911.jpg

DSC01913.jpg

DSC01914.jpg

DSC01917.jpg

DSC01918.jpg

DSC01919.jpg

Motor bilder får dere fortsatt bare vente litt på. Har ikke fått polert og voksa oppi der enda, så er det noen ledninger til vifta som ikke er på plass enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine var jo helt grusome! Snakk om å være slapp, jeg kunne bevege de med hendene. Eneste jeg ikke bytter nå er til stab staget, der skal jeg ha sånne branketter fra Ireland Engineering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare blank å fin over denne bilen jo. Se å få på litt lakk og shine under også da. :D

Heh, hadde vert morro. Men ser ikke poenget, jeg liker å bruke bilen til det en bil skal brukes til. Den må få litt bank selv om den er blank 8)

Kanskje viss den en gang skal bli strippa helt ned for full restaurering at det kan bli aktuelt å sprøyte farge på understells massen, men noe show finish under er uaktuelt. Da kan man jo ikke bruke bilen til noe.

Fikk på bakstillinga igjen i går, var piss enkelt å få opp den bolten. Så når den var borte tok jeg et par "PRRRRRRRRRRT" med luft dreven meisel. Da flaggra bitene ut rimelig raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...