Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Min S50B30 bremset da 302hk på NAVET på den rullet. Da også med datasprut. Så reiste jeg til PPF. Der byttet vi til større dyser og mappet i Dynapack.. Da bremset samme motoren, men med større dyser og nye koiler 213Hk på hjula!

Skriveleif? Du mener 302 hk kalkulert på svinghjulet ja, og ikke navet bak (På rulla til TEF)?

Overraskende lave tall du fikk på PPF med B30n ja, spesielt siden det var tunet såpass. Spent på min egen så godt som orginale B30 da gitt. Vet PPF har bremset en B30 til 198whp en gang, så det er nok kanskje rundt der da.

Skal man kappkjøre på bane som referansepunkt så må man ihvertfall huske på diffutveklinger, girutveksling og vekt i betrakning. Med optimaliserte utvekslinger kan dere alle bli frakjørt av en S14 sånn sett.

Selvfølgelig på svinghjulet. 302hk på svinghjulet på rullefeltet til TEF.

Stig Johansen bremset 420hk på svinghjulet i sin på samme rullefeltet. 300hk i samme motor hos PPF.

Siden TEF ikke driver lenger så kan jeg ikke måle den nye motoren der, men det hadde vært ganske spennende og gjort det for sammenligning.

Er ikke noe spesielt for min bil at tallene blir lave hos PPF og som du skrive så har PPF bremset S50B30 til under 200hk på hjula ja..

Andreas på PPF uttalte bare at det var sykt bra med 266hk i en S50B32 som var så lite trimmet i den benken. Så kan det tolkes som man vil..

Det som er bra med PPF sin benk er at de har kjørt en del originale biler i den slik at de har noe og sammenligne mot. Jeg har jo hatt min i den benken 2 ganger og Stig har vært i samme benken med sin så vi har en del og kunne sammenligne med.

EBB hos UMS snakket en del med disse DynoPack folkene i USA når de kjøpte den benken de har. DynoPack sa da at hvis de lagde feks 3 sett iløpet av en dag på fabrikken så kunne det være 10% forskjell på benkene selv om de var identiske og HELT nye på fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er vi ikke ferdig med å sammenligne Dynapack resultater med rulle resultater nå da?

Vi vet jo alle at det blir mye mindre tall i en slik...

Kanskje Vipec sprutet spiser hester? Hvem vet. Sleng på noe skikkelig. Autronic eller noe...Kanskje Vanos har mer å si enn enkelte tror?

Kanskje en av bilene slipper på clutchen? Kanskje den ene hadde en dårlig dyse? Kanskje jeg har turbo uten å vite om det :P heh!

:lol::applause:

usikker på om eg tør å la v44'en ligge i garasjen , kan jo vær den tar seg et godt jafs av m20'en mens jeg ikke er der.

Ray Hall drev med sprut før han begynte med Vi-pec, lurer på hvilket..

At Vanos er gunstig spesielt med overlading og bygging av trykk er jo bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på rullende landevei med min S50B30 hos TEF racing for et år siden fikk vi ut hk på svinghjulet.. Det just derfor de lar hjulene spinne i fri på rullen en stund. Da beregner de tapet i drivverket sånn ca..

Skal du ha nøyaktig effekt på svinghjulet så må du i motorbenk ja..

Min S50B30 bremset da 302hk på NAVET på den rullet. Da også med datasprut. Så reiste jeg til PPF. Der byttet vi til større dyser og mappet i Dynapack.. Da bremset samme motoren, men med større dyser og nye koiler 213Hk på hjula!

Den motoren jeg har nå(S50B32) som er overhalt med nytt register, nye kammer, justerbare kammdrev, nye ventiltettinger osv, samme datasprut og dyser som sto i S50B30en, samme eksos og carbonboks så bremse den 266Hk hos PPF og 258hk hos UMS i stavanger.

En annen ting er at det er myyyye mere tap i drivverket en 12 eller 15% som folk snakker om. Jeg tipper at det er nærmere 25% tap i drivverk.

Hvis du snakker med flere som har vært i dyno benker med originale biler så vil du høre at de også synes det er rart at effekten er så lav.

Et par eksempel ifra benken til PPF(DynoPack) er:

En original E39M3 med 400hk bremser 300hk der.

Stig Johansen sin E30M3 med en heftig trimmet S50B32 bremser 300hk hos PPF.

Sykt at Stig sin da bare har 10-20 hk mere enn en original S50B32..

denne rulla vi bruker her har vist seg og vere veldig rett utifra biler som har vert bremsa i dyno osv.skal vera nåke av det beste av rullende landeveg.det er berre ein rull og den er veldig tung(1800kg)men selfølgelig vil det vere litt avvik både til og fra.de ville det garantert blitt om du hadde testa to dynoer opp mot kvarandre og.de viktigaste for meg er vertfall og få justert motoren rett.om eg har 10 eller 20 hk til eller fra betyr vertfall lite for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på rullende landevei med min S50B30 hos TEF racing for et år siden fikk vi ut hk på svinghjulet.. Det just derfor de lar hjulene spinne i fri på rullen en stund. Da beregner de tapet i drivverket sånn ca..

Skal du ha nøyaktig effekt på svinghjulet så må du i motorbenk ja..

Min S50B30 bremset da 302hk på NAVET på den rullet. Da også med datasprut. Så reiste jeg til PPF. Der byttet vi til større dyser og mappet i Dynapack.. Da bremset samme motoren, men med større dyser og nye koiler 213Hk på hjula!

Den motoren jeg har nå(S50B32) som er overhalt med nytt register, nye kammer, justerbare kammdrev, nye ventiltettinger osv, samme datasprut og dyser som sto i S50B30en, samme eksos og carbonboks så bremse den 266Hk hos PPF og 258hk hos UMS i stavanger.

En annen ting er at det er myyyye mere tap i drivverket en 12 eller 15% som folk snakker om. Jeg tipper at det er nærmere 25% tap i drivverk.

Hvis du snakker med flere som har vært i dyno benker med originale biler så vil du høre at de også synes det er rart at effekten er så lav.

Et par eksempel ifra benken til PPF(DynoPack) er:

En original E39M3 med 400hk bremser 300hk der.

Stig Johansen sin E30M3 med en heftig trimmet S50B32 bremser 300hk hos PPF.

Sykt at Stig sin da bare har 10-20 hk mere enn en original S50B32..

denne rulla vi bruker her har vist seg og vere veldig rett utifra biler som har vert bremsa i dyno osv.skal vera nåke av det beste av rullende landeveg.det er berre ein rull og den er veldig tung(1800kg)men selfølgelig vil det vere litt avvik både til og fra.de ville det garantert blitt om du hadde testa to dynoer opp mot kvarandre og.de viktigaste for meg er vertfall og få justert motoren rett.om eg har 10 eller 20 hk til eller fra betyr vertfall lite for meg :)

Det er jeg helt enig med deg i.. Det viktigste er at motor blir justert..

Jeg har skrevet før at de tallene man får ifra en rulle eller en benk bare er skryte tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bremsa i DynaPack så husker jeg S14 sleit med å dra rundt nava :P

Men Øyvind, kan ikke vi ta å ordne oss en bremsing hos UMS eller hva de het da? Jeg skal ha to uker fri i uke 29 og 30. Kunne hørt om de kunne ta våre biler da så vi kunne fått bekreftelse på dette mysteriumet.

Hvor mye fikk du når du var å bremsa med Ford gutta der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten fugl som kviskra det! Haaland eller UMS, samme for meg så lenge det blir i samme benken.

Haha, eneste som var på mappinga/bremsinga var jeg og en kompiss og eivind som mappa, så fårstår ikke hvor du har det fra... Er ikke vits å komme med slike påstander når du ikke kan/vil si mer vettdu. Å hva er forskjell på å skru din opp i benken kontra min liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bremsa i DynaPack så husker jeg S14 sleit med å dra rundt nava :P

Men Øyvind, kan ikke vi ta å ordne oss en bremsing hos UMS eller hva de het da? Jeg skal ha to uker fri i uke 29 og 30. Kunne hørt om de kunne ta våre biler da så vi kunne fått bekreftelse på dette mysteriumet.

Hvor mye fikk du når du var å bremsa med Ford gutta der da?

Jeg har jo just vært der, gidder ikke kjøre 40 mil bare for få samme utskriften en gang til!

Men når dere har vært der så kan vi sammenligne papirene her.

Har vel skrevet hvor mye jeg jeg bremsa hos UMS minst 2 ganger før i denne tråden, men kan godt skrive det en gang til.. 258HK

Sier meg ferdig med denne diskusjonen nå. Har ødelagt tråden din nok nå.

Konklusjonen er at trimming av S50 ikke er noe vits, vipec datasprut er dårligere enn Autronic og PPF kan ikke mappe. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, diskusjonen handler om S50 så den passer inn i tråden sånn sett.

40mil??? Bor ikke du i Mandal da?

I går fikk jeg daska litt på traversen min, så nå har jeg mer klaring til traversen. Snakk om flere millimeter!

Men vifta mi, den går kun på high speed. Men relèet klikker inn på low speed hører jeg før den når tempen som slår inn high speed.

Kan det helt enkelt være viftemotstanden som er gått?

Har 12v på kontakten som går til vifta når relèet ligger inne ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...