Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Jo, det er sant. Men mener jeg hørte at BT sa at E30 M3 kunne bli godkjent med opp til 330HK, og vanlig E30 300HK, men kan godt hende dette bare var rykter da.. Ikke vet jeg. Skal selv godkjenne S50B30 i vanlig E30, og har sendt ut mail til Alpina, Hartge og SSPerformance i håp om å få tak i noe som helst dokumenter. Wenås-gutta fikk jo personlig brev fra eldste mannen i Hartge om at karosseriet IKKE var forsterket for å tåle effekten, annet enn en ettermontert tårnavstiver i motorrom.

Ja, virker som man får en mye bedre sjans på ombyggingen om man gjør biltilsynet til en viktig del/partner i prosjektet, slik at de har kontroll på alt som blir gjort, samt får rettningslinjer fra de underveis. Så "doffa" her på forumet hadde en veldig god dialog med biltilsynet i Ålesund, hvor nesten hele avdelingen var engasjert og positiv til prosjektet hans om godkjenning av kompressor i E30. Håper jeg møter på samme personene der ute som han gjorde, det virker hvertfall som at man får et litt større pusterom.

Gratulerer med lottogevinsten forresten, tipper den satt som et olja lyn akkurat nå, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med 330hk i M3 og 300hk i E30 er bare oppspinn, har nevnt dette til alle jeg har snakka med hos biltilsynet og SFOR. Men ingen av dem har hørt dette. De sier også at det skal være likt for alle, samme hva biltilsyn man går til.

Jeg trur også at de hadde vert mer positive om de hadde fått tatt del i prosjektet, da kan man kanskje koke det ned til at en mann tar en enkelt vurdering på bygget ditt. Han jeg har hatt kontakt med har ikke peiling på en forbanna dritt, så han må henvende seg til SFOR bare jeg har spørt han om noe enkelt.

Kan nevne at samme mann tok kontroll på en Sierra Cosworth vinge bil som vi skulle ha skilt på (import bil). Han presterte da å spørre hva slags Ford det var!!?? En Sierra liksom, hvem vet ikke hvordan en Sierra ser ut! Og jobber du i en kontroll hall så burde du hvertfall vite det. Vi ble litt oppgitt da!

Ja den gevinsten satt som et skudd! Mangla et par hundre lapper fra 53.000,- Så de ble pent fjernet fra bruks konto og satt inn på høg rente konto, så de skal få stå der å kose seg til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har du enkelt og greit ikke kjørt en B30 og en B32. Du snakker om 35hk i forskjell på de to motorene, og B32 er en rakett i forhold.

I realiteten så er det ikke 35 hk forskjell på de motorene. Jeg har aldri hørt om noen som har klart å bremse 321 hk i en 3.2, de fleste bremser 305-310, mens 3.0 gjerne bremser litt mer enn 286. Har eid både 3.0 og 3.2 M3, og kjørt mange andres. Det er en forskjell, men den er veldig veldig liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, okei, men synes jeg leste i tråden til Ståle og Anders at det var det BT sa til de, hm :-k

Ja, det må være det verste som kan skje - få en kontrollør/kontaktsperson der som kan nada om biler og ombygging generelt.

Haha, ja, der ser man kompetansenivået til enkelte innen biltilsynet..

Hehe, høres ut som en smart plan :)

Hvordan blir det om man bremser bilen med S50-motoren man skal godkjenne med, og viser til bremsepapirene at den faktisk ikke har mer hester en "x"? Vil ikke det hjelpe litt på, eller er de så naiv at de går ut fra det som står i donorbilens vognkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har du enkelt og greit ikke kjørt en B30 og en B32. Du snakker om 35hk i forskjell på de to motorene, og B32 er en rakett i forhold.

I realiteten så er det ikke 35 hk forskjell på de motorene. Jeg har aldri hørt om noen som har klart å bremse 321 hk i en 3.2, de fleste bremser 305-310, mens 3.0 gjerne bremser litt mer enn 286. Har eid både 3.0 og 3.2 M3, og kjørt mange andres. Det er en forskjell, men den er veldig veldig liten.

Vel, nå ble det slik at jeg valgte 3.2l og ikke 3.0l siden det er en mye bedre motor. Penere visuellt er den og. De er oppgitt med 321hk, så det er jo det som teller uansett. Jeg drog jo ut 280 på hjula på min, det er alt jeg har å gå ut fra. Han som bremsa hadde bremsa en veldig frisk 3.2l til rett under 300hk på samme rulla.

Hvordan blir det om man bremser bilen med S50-motoren man skal godkjenne med, og viser til bremsepapirene at den faktisk ikke har mer hester en "x"? Vil ikke det hjelpe litt på, eller er de så naiv at de går ut fra det som står i donorbilens vognkort?

De går ut fra fabrikk tall, så hjelper lite med bremsepappirer. Det har de hvertfall sakt til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har du enkelt og greit ikke kjørt en B30 og en B32. Du snakker om 35hk i forskjell på de to motorene, og B32 er en rakett i forhold.

I realiteten så er det ikke 35 hk forskjell på de motorene. Jeg har aldri hørt om noen som har klart å bremse 321 hk i en 3.2, de fleste bremser 305-310, mens 3.0 gjerne bremser litt mer enn 286. Har eid både 3.0 og 3.2 M3, og kjørt mange andres. Det er en forskjell, men den er veldig veldig liten.

Vel, nå ble det slik at jeg valgte 3.2l og ikke 3.0l siden det er en mye bedre motor. Penere visuellt er den og. De er oppgitt med 321hk, så det er jo det som teller uansett. Jeg drog jo ut 280 på hjula på min, det er alt jeg har å gå ut fra. Han som bremsa hadde bremsa en veldig frisk 3.2l til rett under 300hk på samme rulla.

ca.13% effekttap kan da ikke være urealistisk...? frisk den motoren din da hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Those long, cold winter nights seem to provide the means for some incredible engineering in Norway, and this custom Avus blue 3.2 E30 M3 dumped on OZ Mito splits is no exception

-Performance BMW, i salg 4. November

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...