Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

I går strippa jeg fjærbena og fikk sandblåst E36M3 kaliperene. Og i dag ble kaliperene pulverlakkert matt sort og fjærbena ble posta til Norskbildelsenter for at de skal sende de til KW.

Har blitt sløv med kamera, men skal få tatt no bilder så snart det skjer noe litt mer spennende enn demontering. Surfa litt på Ebay og fant overhaling sett til kaliperene til 250kr ink. frakt og en brukt dynamo til 670kr ink. frakt. Fant jo masse anna jeg har lyst på/ trenger, men det må vente.

Har også fått lånt meg en spacer til å bygge ut skiva med som jeg skal få tegna en CAD tegning på. Så blir det bare å mate den inn i CNC benken å få dem lagd. Muligens i titan. Blir muligens laga et par ekstra sett med slike om noen trenger :)

Sitter og å vurderer hva skiver jeg skal ha fremme. Har 3.0l skiver liggende. Men vurderer EBC,

eller orginale 3.2l siden de er vél 500g lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du muligens ha for ett sett med spacere?

Det må jeg se an litt. Spørst hvor lang tid det tar å lage en. Så må jeg skaffe material først. Pleier å gi han en 500 lapp for ting han lager/maskinerer for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sentrering innvendig og utvendig på spacer, samt hull til å skru spaceren fast i navet med den lille skruen som man normalt bruker til å feste skiva. Så blir det nytt hull til skiva i spaceren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Er mer fornøyd med de bildene enn de som er i Performance BMW. Camilla er rå på å ta bilder!

Har lest artikkelen i PDF, men har ikke lest hva som står som kommentar på de forskjellige bildene da. Litt spent på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sentrering innvendig og utvendig på spacer, samt hull til å skru spaceren fast i navet med den lille skruen som man normalt bruker til å feste skiva. Så blir det nytt hull til skiva i spaceren.

Du kan jo sende meg en PM når du finner ut ca. hva du skal ha for ett sett. Denne flytter skiven 12.8mm ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, så det blir jo endret innpress. Om mine felger kommer for langt ut så kommer jeg til å få lagd en spacer som skiva kommer litt lenger inn og kompensere med å flytte kaliperen inn også. Spørst hvor mye klaring skiva har til endeleddet når det er 12.8mm spacer på.

Uansett må jeg bruke den løsningen når jeg skal godkjenne slik at ikke noe branketter og slikt piss vises.

Jeg har også fått ca pris av en kar som kunne lage en custom løsning slik at man slipper spacer og brankett. Han brukte da Willwood skive og custom alu senter. 325x28mm E46 spec. Han snakka om $150 pr skive og $500 for alu senter med styrepinner. Ca $800 til sammen, men han lurte på om folk ville betale for det.

Folk betaler jo 8000kr for Performance Friction skiver så...hvorfor ikke egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...