Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er en ekte E30M3 jo, ikke noe ombygd tull :)

Har ikke vert hos BT enda, men sveisinga er vell dokumentert og jeg har flere alibier på at det ikke er noe snusk med det.

Alt kommer til å bli godkjent i samme omgang her, så det blir en bra lefse i vognkortet!

Du kan få en strek i regninga der gitt med dokumenteringa..

BT skulle vært der å plombert bilen din før du begynnte med sveisinga..

så spent på å få høre hvordan det gikk når du var der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka med dem om det, og de sa det skulle gå fint så. Jeg begynte arbeidet og ringte til dem før jeg sveisa på ny del osv. De har også fått et par bilder av dette.

Jeg kommer til å printe ut alle bildene jeg har i A4 størrelse og lage egen perm med de, samt kvittering på den nye delen fra GS Bildeler. Jeg har også tatt vare på den orginale delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka med dem om det, og de sa det skulle gå fint så. Jeg begynte arbeidet og ringte til dem før jeg sveisa på ny del osv. De har også fått et par bilder av dette.

Jeg kommer til å printe ut alle bildene jeg har i A4 størrelse og lage egen perm med de, samt kvittering på den nye delen fra GS Bildeler. Jeg har også tatt vare på den orginale delen.

Ja får håp får din egen del at det kommertil å gå fint...

Vært dumt å lagt ned så mye tid/penger i denne bilen hvis det skal bli tull pga sveisinga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et par slike branketter til å feste E36M3 kalipere bak på E30M3 jeg kunne lånt til å lage CAD tegning av?

Fikk bestillt ny oljefilter konsoll i dag, GS hadde en på lur i Bergen. Den dukker nok opp i løpet av uka.

Har også bestillt overhaligs sats til kaliperene bak, siden jeg fikk vite en litt enkel måte å få de bremsene på bak på E30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lager en ring som har ytter diameter lik inner diameteren til E36 skiva og inner diameter som er lik ytter diameter til E30 skiva. Så setter man den inni skiva og har branketter på kaliperene, skal visst passe rett på da. Så slipper man å kødde med det håndbrekket.

Jeg kan ikke gjøre dette før jeg har fått godkjent bilen, siden de sikkert ikke kommer til å slippe igjennom de branketterne bak.

Jeg kommer enten til å lage ringen i over dim og fryse den ned og varme skiva for å krympe ringen fast, eller sveise den fast.

Har begynnt slankekrigen nå. Vert ute å ribba bilen for interiør og teppe. Fant noe vann på førersiden selfølgelig, klarer ikke å lokalisere hvor det kan komme fra akuratt nå. Hadde jo en større operasjon for to år siden med vannlekasje fra inntaket til varmeapperatet, men den ble tettet.

Jeg kommer til å lage nytt teppe i kun stoff som jeg skal bruke for å få ned vekten på godkjenningen, kommer nok til å bråke noe sinnsykt inni bilen men. Skulle også hatt lånt meg noen lettere stoler å putte i i mens. Skal låne med carbon panser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lager en ring som har ytter diameter lik inner diameteren til E36 skiva og inner diameter som er lik ytter diameter til E30 skiva. Så setter man den inni skiva og har branketter på kaliperene, skal visst passe rett på da. Så slipper man å kødde med det håndbrekket.

Jeg kan ikke gjøre dette før jeg har fått godkjent bilen, siden de sikkert ikke kommer til å slippe igjennom de branketterne bak.

Jeg kommer enten til å lage ringen i over dim og fryse den ned og varme skiva for å krympe ringen fast, eller sveise den fast.

Har begynnt slankekrigen nå. Vert ute å ribba bilen for interiør og teppe. Fant noe vann på førersiden selfølgelig, klarer ikke å lokalisere hvor det kan komme fra akuratt nå. Hadde jo en større operasjon for to år siden med vannlekasje fra inntaket til varmeapperatet, men den ble tettet.

Jeg kommer til å lage nytt teppe i kun stoff som jeg skal bruke for å få ned vekten på godkjenningen, kommer nok til å bråke noe sinnsykt inni bilen men. Skulle også hatt lånt meg noen lettere stoler å putte i i mens. Skal låne med carbon panser også.

Aha, så du spacer heller kalipperne inn, enn skiven ut? Misforstod jeg nå? På denne måten så slipper man vel også å space ut felgen unødvendig med 12.8mm?

Hehe, skulle vært ett eget TV-program for bilslanking.. "Hvor mye er du villig til å fjerne for at den skal bli godkjent?" Hvor mye over er du da?

Det heter forresten brakett, ikke brankett. Måtte bare..:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har orginale E36 M3 bremseklo'er bak hvis du vil låne :D

Det har jeg også ;)

Aha, så du spacer heller kalipperne inn, enn skiven ut? Misforstod jeg nå? På denne måten så slipper man vel også å space ut felgen unødvendig med 12.8mm?

Hehe, skulle vært ett eget TV-program for bilslanking.. "Hvor mye er du villig til å fjerne for at den skal bli godkjent?" Hvor mye over er du da?

Det heter forresten brakett, ikke brankett. Måtte bare..:roll:

Har ikke hørt noe om å space skiva bak.. Kaliperen passer ikke rett i hulla bak etter som jeg har forstått.

Er ikke helt sikker på hvordan denne braketten ser ut bak enda, har ikke sett noe spesielt mye på det siden det er ting som må vente. Er bare morro å ha alt klart slik at jeg kan smelle det på når jeg får bilen tilbake.

Det heter forresten kaliper, ikke kalipper. Måtte bare..:roll: Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har orginale E36 M3 bremseklo'er bak hvis du vil låne :D

Det har jeg også ;)

Aha, så du spacer heller kalipperne inn, enn skiven ut? Misforstod jeg nå? På denne måten så slipper man vel også å space ut felgen unødvendig med 12.8mm?

Hehe, skulle vært ett eget TV-program for bilslanking.. "Hvor mye er du villig til å fjerne for at den skal bli godkjent?" Hvor mye over er du da?

Det heter forresten brakett, ikke brankett. Måtte bare..:roll:

Har ikke hørt noe om å space skiva bak.. Kaliperen passer ikke rett i hulla bak etter som jeg har forstått.

Er ikke helt sikker på hvordan denne braketten ser ut bak enda, har ikke sett noe spesielt mye på det siden det er ting som må vente. Er bare morro å ha alt klart slik at jeg kan smelle det på når jeg får bilen tilbake.

Det heter forresten kaliper, ikke kalipper. Måtte bare..:roll: Hehe!

Trodde det var framme du holdt på jeg nå, ble litt surr når jeg satt på mobilen. På godt norsk (og engelsk) heter det vel caliper. :roll:Måtte bare..:roll: Hehe!

Du kan jo laste opp bildene via Bimmers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...