Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis :D K-sport eller?

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: Den var god :P

Hvilke? :)

KW Variant 2 "inox-line" :D

Fikk ikke tid til å ta bilder før jeg måtte springe på jobb i dag. Ser veldig bra ut, bortsett fra

det er mye mer tungvindt å justere stivhet enn på K-Sport jeg hadde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få ut noen bilder da :) Snakka med SSP i det siste btw? Snakka med SFOOR i går å han sa at det hadde blitt strengere nå å at SSP ikke fikk gokjent noe fordeom det ble gokjent i tyskland pga de ikke har papirer så dokumenterer styrken i karrosoriet.

Jepp, det fikk jeg også beskjed om. Han sa at SSP ikke fikk bruke Dekra/TÜV papirene sine med mindre de fikk se hele rapporten, og den får selv ikke SSP fatt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få ut noen bilder da :) Snakka med SSP i det siste btw? Snakka med SFOOR i går å han sa at det hadde blitt strengere nå å at SSP ikke fikk gokjent noe fordeom det ble gokjent i tyskland pga de ikke har papirer så dokumenterer styrken i karrosoriet.

Jaja, vi får se :)

Haha javel? Du er ikke fornøyd med K-sport? :P

Jooo, på sett og vis. Men nytter ikke å komme med K-Sport til Biltilsynet og si "Heeeeeeeei, jeg vil godkjenne dette kina senkesettet som ikke har TÜV pappirer jeg" ;) Dessuten senka det ikke så mye som jeg ville heller.

Jepp, det fikk jeg også beskjed om. Han sa at SSP ikke fikk bruke Dekra/TÜV papirene sine med mindre de fikk se hele rapporten, og den får selv ikke SSP fatt i.

Han sa, de sa, jeg har hørt att, sånn og sånn...Tror ikke på noe legre. Ringer du til SFOOR og spørr om å få godkjent 3.2l i E30M3 så sier de nei, så enkelt er det. Skjønner ikke hvorfor folk skal drive å ringe å spørr om det gang på gang på gang. Det virker også at det blir masa for mye om SSP sin måte å godkjenne ting på at BT kutter ut den utveien også.

Når de har klart å stoppe det også så er det jo ikke vits å drive med noe som helst lengre, viss de skal gjøre det så forbanna umulig å få ting godkjent.

Sisst jeg snakka med SFOOR så mommla de om å få et eget organ for ombygging. At man skulle først få godkjent bilen hos dem, så skulle man dra til Biltilsynet etterpå. Slik som de har det i Sverige, der de kjører med skilt på drag race biler.... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ringt jeg, sendte søknad på 35 sider med bl.a referanser til Hartge og stemplet karroseripapirer som sier at E30 og E30 M3 er likt i bærende konstruksjoner. Det var saksbehandleren som ringte meg og begynte å snakke om møtene de hadde før jul ang. SSP, og at Hartge papirene ikke er gyldig lengre, noe jeg ikke kan forstå. Gir ikke opp kampen før jeg har prøvd det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til de papira ikke er gode nokk er pga det ikke står eller er testa at chassie tåler effekten. Det har vist seg at noen e30er sprekker i sveisene pga høy effekt. Derfor er ikke hartge papirene noe verdi lenger. Han sa det var ingen problem for meg å reise å gokjenne min i tyskland. Men det betyr ikke at norge MÅ gokjenne den i norge fordeom, noe som SSP alti har fått til, noe som skulle bli mye strengere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så hull i hodet at det skulle ikke vert mulig... Men, min bil kommer ikke til å skifte motor med det første. Så om det blir umulig å få den godkjent sånn plutselig så får den bare stå i år.

Jeg skal i hvert fall ha garanti fra SSP at de får den godkjent om jeg leverer bilen til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører på med noen gammle bilder her jeg, sikkert noen av dere som ikke har sett de før :)

Med Schmidt PC line felger 10.5x18 med 235 dekk! Felgen tok borti bærebrua og stakk utforbi skjermen desverre!

M3389.jpg

M3390.jpg

M3391.jpg

På vei hjem dagen jeg kjøpte bilen!

DSC01851.jpg

Strikkmotor slik jeg kjøpte den

M334.jpg

Oktober03010.jpg

Cosworth vs. M3

paint_06.jpg

Hadde jo en hvit E34 540 som hadde Rondell felger, så tok to fram felger å testa på bilen. Jeg synst de kledde bilen godt, bare litt mye gummi på dem.

DSC00678.jpg

DSC00679.jpg

Og sisst men ikke minst, det nye understellet!! :D

KW.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...