Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Fått gjort en del denne uka, tok meg fri fra trening for å prioritere bilen :) Så her er noen bilder!

Rusten legger jeg ikke bilde opp av i hvert fall, blir bare syting da! Men det er stort sett det jeg har drevet med. Bare få kappa bort alt og lappa det så jeg slipper det til neste vinter når jeg skal ta den under.

Midt potta måtte under kniven, få den flat slik at jeg har mer klaring.

DSC02238.jpg

Fjerna litt "glava"

DSC02240.jpg

Punktet sammen og klar for TIG sveis

DSC02244.jpg

Laga også en middlertidig lyddemper inni eksosen slik at jeg ikke får noe pes om det på godkjenning. Ser jo helt jævlig

ut men lagde den på 3 minutt så brydde meg ikke så mye akuratt.

DSC02248.jpg

Begynte å skru på litt deler i dag! Moterte dynamo, servopumpe med slanger og termostathus.

DSC02251.jpg

DSC02252.jpg

Den nye Goodridge clutch slangen passa som fot i hose!

DSC02253.jpg

DSC02254.jpg

Hadde også noen nye styrekuler og endeledd liggende, så de måtte jo også på!

DSC02255.jpg

Mansjettene som er kjørt to sommrer var skittne, så de måtte jeg vaske før jeg satte dem på.

DSC02256.jpg

Når jeg kjøpte desse E28 lagrene hos GS fikk jeg to forskjellige med forskjellig plassering på det lille sett hullet til skiven.

Så jeg fikk to nye nå. De er sett hullet på samme plass, men desse er (som også de andre var) forskjellige. Det ene er mye tykkere enn det andre og veier 220gram mer. Det har sikkert ikke MYE å si, men hjelper lite når jeg VET at det er slik. Morgaaaaaaaaaaaa!? ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig motor må ha skikkelig smørning! Går over til Agip i år siden den skal vere bedre enn Castrol sin, samt Red Line på servo systemet. Frostvæsken er fra BMW/Castrol og er den grønne typen.

DSC02259.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...