Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

At reima er for kort er vel helt normalt med slike reimhul. De reimhjula jeg har så passer heller ikke orignal reima. Hjulet til vannpumpa hos meg er større slik at ikke pumpa går så raskt rundt.

Går det 8l på den? Jeg fyller ikke fullt 6l på min engang.

Reima var for lang, fikk med en reim som skulle passe. Men nå har jeg en annen jeg skal prøve, så vi får se hvordan det går. Er større hjul på vannpumpa og på dynamoen.

Jeg proppa den med 8l ja, da var det midt mellom hakkene på peilepinnen. Husk på at oljekjøler var tom og hele oljefilter konsollen.

Nå holder vi på å maskinere spacere til skivene :)

205056_10150239501660561_647675560_9002420_3127863_n.jpg

Har solgt alt K-Sport greiene... Kjøp deg topplager hos GS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tro at det er jeg som har laga dem! Det er en kompiss. Laga i CNC dreiebenk og borra i CNC fres. Så han laga program og styra på, tar ganske lang tid før man har laga den første delen. Etter det er det bare full pupp. Borra vel 8 stk på ca 15 min :)

Edit: 1 sett av de 4 settene med spacere er til salgs. 1500kr + porto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor breie er spacerne ? jeg trenger 4 stk 15mm om mulig ?

Dette er spacere for å ha bak skiven til E36M3 bremsene, så de er 12.8mm.

Husk at du endrer inpresset foran med 13mm med de spacerene... Kansje felgene ikke passer når du har satt de på.

Hehe, tror du ikke jeg har tenkt på det? Jeg endrer innpresset til ET8,2 med desse.

Tore (nå dirtydicky) har ET0 forran med 9x18. Jeg har 8.5x18, samme dekk dimensjon på begge.

De Hamann felgene jeg hadde før var ET13, Mito felgene er ET21 og jeg kjørte 5mm spacer på de.

Synst de stod litt langt inni buen da også.

Har montert sammen et fjærben å skrudd felgen på for å se. Bremsene går klar alt og mutteren på coiloversene kan skrues helt ned om jeg vil det. Så blir bra dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med litt nye bilder!

E28 hjul lager med E30 ABS ringer

DSC02276.jpg

Presse på lageret til man får på mutteren og en del gjenger

DSC02277.jpg

Skrudde til så mye den lille moment nøkkelen klarte, må på bil verkstedet å dra til med større nøkkel etterpå.

DSC02278.jpg

Måtte montere sammen for å sjekke at alt passa

DSC02294.jpg

DSC02292.jpg

DSC02293.jpg

Fikk nye bremseslanger i Posten i dag. Handla på Ebay, rett under 700kr ink.frakt fra UK.

DSC02295.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...