Erik89 Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Hei! Etter forrige vasken begynte det å pipe i venstre framdekk når jeg svinger, er mye når jeg svinger til venstre og det kan pipe litt når jeg svinger til høyre men det er lite. Noen som har noen forslag på hva dette kan komme av? En foring? "Vi" tror det er en foring, har også fått høre å fylle servo olje, men siden det bare er på den ene siden? :s Har ikke prøvd å stramme hjula enda, kan det være en mulig grunn? Merker ingenting på kjøringa utenom at det piper, som om det er tørt et sted. Pipinga kan minne om lyden man lager når du skraper neglene mot en tavle.(?) Takknemlig for alle svar og forslag!
bmwmann24 Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 høres ut som at skivene dine får svi her. kanskje calippern dine er sltt å klossa treffer i skiva ved sving? evt at hjulageret ditt er ferdig? jekk opp bil å sving på hjulet mens du snurrer det.. da skjønner man litt lettere. Kan hende jeg er helt på jordet nå, men alle svar er vel gode svar.
Yngvejos Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 På e39en min opplever jeg av og til piping i sving. Dette skjer når det ligger stein mellom bremseskjold og skive. Jeg bruker å løse det ved å rygge i 30-40 så steinene blir kastet ut igjen.
Erik89 Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Skrevet Februar 2, 2010 På e39en min opplever jeg av og til piping i sving. Dette skjer når det ligger stein mellom bremseskjold og skive.Jeg bruker å løse det ved å rygge i 30-40 så steinene blir kastet ut igjen. Dette har jeg hatt før, men er ikke det som er problemet nå desverre :/
bmwmann24 Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 bærekulene dine kanskje. hadde en skarp lyd når jeg svingte med en e34. Sikkert en foring. Det er ikke så veldig kostbart for forstillings deler t bmw. Meca har gode priser på mye.
Erik89 Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Skrevet Februar 4, 2010 Idag så var pipingen plutselig borte, så nå skjønner jeg ihvertfall ingenting! Det peip sist jeg kjørte bilen inn i garasjen, men når jeg kjørte den ut idag så var pipingen borte. Dette er noe av det merkeligste jeg har vært borti tror jeg x)
Erik89 Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Skrevet Februar 4, 2010 haha, visste det var for godt til å være sant! Nå er pipinga tilbake! -.-
lande Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Jeg hadde et lignende problem med min bil, riktig nok bak da men. Jeg fant ut at dette skyltes at mutteren som sitter i midten og fester navet på drivakselen hadde løsnet litt. På eldre bmw'er har de en "fancy" måte å bli låst på; som innvolverer kutting og hammer så dette kan være problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå