Gå til innhold

Registrering BMW 635CSI 1979 mod.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt kom du med å registrere den som "vanlig" veteran? Jeg har tenkt å registere min 633 1979, men ønsker å unngå "bevaringsverdig" i vognkortet :S

Skrevet

hvilke begrensninger får du hvis det står "bevaringsverdig" i vognkortet?

Har det noe å si i praksis?

Skrevet

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-001.html#1-9

2. Med original utførelse menes den utførelse kjøretøyet hadde fra fabrikantens side, med eventuelle endringer som på det tidspunkt var nødvendig for registrering i Norge, samt eventuelle endringer som følge av tekniske bestemmelser som er gjort tilbakevirkende.

Tilnærmet original utførelse vil videre si at kjøretøyet ikke med hensikt skal være vesentlig endret, hverken teknisk eller utseendemessig utvendig eller innvendig, uansett om hensikten har vært å følge en mote eller å gjøre kjøretøyet mer trafikksikkert. Unntatt herfra er tidstypiske modifikasjoner og ombygninger for spesielle formål der det kan dokumenteres at disse ble foretatt og godkjent i den periode da kjøretøyet var i vanlig bruk.

Bilen godkjennes hvor de ser utenom typegodkjenninger på bilen, men som fører til at bilen må være i orginal utførelse. Hvilket kort betyr at du får ikke lakkere bilen i annen farge, ikke godkjent endring av felg eller motor m.m

Har i teorien ingenting å si praktisk, med mindre man blir stoppet f.eks med en omlakkert bil. Da tipper jeg du får krav om å registere bilen som bruktimport, iom at bilen ikke er bevaringsverdig lengre. Og det er nettopp det å få biler godkjent som bruktimport som er vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...