Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Svetting rundt lokket på servobeholderen er helt normalt på BMW. Har hatt dette på E38, E39 og E46. Tror ikke det er årsaken til problemet.

Har heller troen på luft i systemet.

Skal sette på diagnose på den idag for å se om vi finner noe, men hvordan er det og lufte systemet da?

• Svar 451
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Gårsdagen: Tok av fremhjulet og så over kontakten og gjorde den ren.

Avbalanserte fremhjulene, satte på diagnose på bilen, og slettet diverse feilkoder: "Mekanisk feil vanos", "Airbag", "Noe med styringa på girkassen", ++++

Men fant ikke noe som helst om Servo der :S Men plutselig så funket servoen som normalt igjen, men så ut til at den tullet litt idag igjen :S

Så må vel ta en telefon til GS imorgen å høre hva de sier :P

Skrevet
Har du egen diagnoseleser? Har ikke lyst til å slette noen feilkoder på bilen min? :)

Har en liten en ja :P Hvilke feil skal du ha slettet da?

Skrevet
Da har jeg et lite problem igjen :P

Bilen er håpløs å svinge når jeg kjører sakte, plutselig er den veldig tung og plutselig veldig lett :S Men når jeg kommer opp i litt hastighet kjenner jeg ingenting til dette! Noen som har vært ut for dette før? Sjekket servo-olje nivået og det var bra!! Har ikke vunnet og feilsøkt så mye siden dette skjedde på tur til arbeid idag.. Men ser det er 6000 får ei ny pumpe..

Hadde samma problem på min 740, blei plutelig tung og lett når eg hadde skarpe svinger, når eg skulle snu bilen osv.. Eg smørte berre rattaksel krysset.

Skrevet
Da har jeg et lite problem igjen :P

Bilen er håpløs å svinge når jeg kjører sakte, plutselig er den veldig tung og plutselig veldig lett :S Men når jeg kommer opp i litt hastighet kjenner jeg ingenting til dette! Noen som har vært ut for dette før? Sjekket servo-olje nivået og det var bra!! Har ikke vunnet og feilsøkt så mye siden dette skjedde på tur til arbeid idag.. Men ser det er 6000 får ei ny pumpe..

Hadde samma problem på min 740, blei plutelig tung og lett når eg hadde skarpe svinger, når eg skulle snu bilen osv.. Eg smørte berre rattaksel krysset.

Min har gått seg til nå :P

Skrevet
Har du egen diagnoseleser? Har ikke lyst til å slette noen feilkoder på bilen min? :)

Har en liten en ja :P Hvilke feil skal du ha slettet da?

Airbag lampa lyser, å så er det noe kødd me ABS og ASC`n.. Sikkert en sensor som er gåen.

Skrevet

Er det på E39'n? Airbag skal gå bra, men tviler på at jeg får bort ABS og ASC, kan også være en ventil som henger i ABS pumpa, det var jeg ut for engang, men da nulstilte jeg det bare så funket det igjen, men måtte på Vean da :P

Skrevet

deg jeg så i kristiansund i går tipper jeg? du må huske å hilse neste gang, hehe. tøfft med så mye senk, shadowline og tonede vinduer! :)

har du xeon i grøflysa og eller? så så hvite ut

Skrevet
deg jeg så i kristiansund i går tipper jeg? du må huske å hilse neste gang, hehe. tøfft med så mye senk, shadowline og tonede vinduer! :)

har du xeon i grøflysa og eller? så så hvite ut

Stemmer vel det ja :P Jeg snudde med engang jeg så bilen din, men fant deg ikke igjen :P

Ble noe annet når jeg fikk nye baklykter, svarte blinklys!! Håpe på å få tone bakruta nå også!!

Har xenon i grøftlysene ja, 55w :P Er jo de lysene jeg kjører med til normalt så da ville jeg ha kraftig lys der :D

Skrevet

Var på BMW treff hos GS bildeler med 7ern om lørdagen :) Knall dag på alle måter, dro tidlig og kom hjem sent :) 7er var bil nr. 10 som annkom treffet!! Ble handlet nye baklykter med svart øverst og LED sideblinkers, monterete dette på treffet! Bilde av det montert på bilen kommer senere :)

7q3ckl8lcmoa7qokzzge.jpg

nerrqhqxlqe6pl1bk9dk.jpg

Tror vi var fem stk. E38 der..

Treffet ble avsluttet for min del med turen over atlanterhavsveien, kjempe fin tur i fint landskap med en laaaang rekke med BMWer :D

Her er et bilde som ble tadd av bilen min :D

e9crsasienel1xg29e8b.jpg

Og et bilde som ble tatt av atlanterhavsbrua kledd med BMW :D

x0phiudmmpiel9vn5up3.jpg

Har foresten vært på 4hjulskontroll med bilen tidligere i uken, gikk greit det. Så nå er det bare og finne seg noen hjul og bestille seg time til godkjenning :) Justerte den opp bittelitt før jeg dro på 4hjulskontroll!

Håper jeg får sideskjørtene og frontleppa nå snart! Men lakkering blir det vel ikke på en mnd ivertfall :(

Monterte også LED stripsene i dørhåndtakene bak og monterte xenon i fjernlysene, vasket, polerte og støvsuget bilen i uka her + at jeg har ryddet litt i verkstedet!!..

Skrevet

Grei oppgradering de lyktene dine :)

Vi må få høre hva du finner ut angående godkjenning av senking/felger når du får snakka med BT da :)

Sendte nettopp en pm til Polardego på Parts&Retards for

et tilbud på 3 stk. sett med justerbart nå. Får se hva slags tilbud han kommer med :wink:

Skrevet
Har du orginale rullegardiner i vinduene dine i bakdørene?

Du trenger eventuelt sikkert ikke de lengere...

Har ikke det nei, var proff tonet ruter da jeg kjøpte den så :D Hør med Beamer her inne på forumet om han har i delebilen sin hvis du trenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...