Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 451
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Lite som skjer med E38 for tiden, er E23n som blir prioritert nå :P Men når E23 er kjørbar så er det E38n som står for tur med lakk og styling :) Så her kommer noen bilder ivertfall :D

Noen få bilder av SCN sitt treff på Lånke 17 Juli :)

zpisv6brzkal4ab3nwiq.jpg

3y57sm6u2uw6z3j0q3i2.jpg

yfkdlxn183oiak1tjri5.jpg

26gi61iqmlnt8355xxt4.jpg

Tatt på jobb inatt :)

y082r7yulet9npnaec7p.jpg

tnsvsqnn01xcb1v2xzmp.jpg

v3hii0kwzkajw42yiyb5.jpg

tm7uqn3uoxfls94qb8ha.jpg

ymvknputb8hukwn5lf9y.jpg

Skrevet

Da er 2 nye knirkeforinger bestillt, forhåpentlivis knirke frie en liten stund :D

Og 2 nye bakdekk må bestilles ikveld!! Begynner å nerme seg kord på innersiden.. Men lurer på om jeg skal gå ned til 275-30 får å få litt mer strekk og litt mer gummi :D Men usikker på om det subber eller ikke :P

Skrevet
Da er 2 nye knirkeforinger bestillt, forhåpentlivis knirke frie en liten stund :D

Og 2 nye bakdekk må bestilles ikveld!! Begynner å nerme seg kord på innersiden.. Men lurer på om jeg skal gå ned til 275-30 får å få litt mer strekk og litt mer gummi :D Men usikker på om det subber eller ikke :P

Siden jeg ikke har hatt E38 så fryktelig lenge, så må jeg spørre, knirkeforing hvike foringer er det og når knirker de, under kjøring?

Jeg har litt knirking når jeg står helt i ro med bilen og legger over til høyre eller venstre, er det samme foring?

Skrevet

Siden jeg ikke har hatt E38 så fryktelig lenge, så må jeg spørre, knirkeforing hvike foringer er det og når knirker de, under kjøring?

Jeg har litt knirking når jeg står helt i ro med bilen og legger over til høyre eller venstre, er det samme foring?

Knirkeforing er den foringa på nedre bærebro bak, der exenterskruven går igjennom :) Lett å tro at det er hjullager som er gåent viss du bare jekker den opp og rikker på hjulet, men var stor slakke til meg og det knirker noe jævlig i hver en bitte liten hump :P

Skrevet

Okei, på min er det nok de som sitter oppe i dempertårnene.

Edit: Framme ja på min, og det heter fjærbeinslager og er vell egentlig ikke en del som man betengner som foring?

Skrevet

Holder vel litt lengre bakdekka og da når du får skiftet foringene :) Husk 4hjulskontroll etterpå.

Skal foressten dreie spacere til min nå snart, så da lager jeg vel et par ekstra i tilfellet intr. :wink:

Skrevet

Holder vel litt lengre bakdekka og da når du får skiftet foringene :) Husk 4hjulskontroll etterpå.

Skal foressten dreie spacere til min nå snart, så da lager jeg vel et par ekstra i tilfellet intr. :wink:

Får håpe det, jikk ivertfall ikke ann å spøle med den med de dekka som var på, så er ikke det som har tatt livet av dekka :P Men var alvorlig stor slakke i foringene :D

4hjulskontroll skal taes med engang ja :)

Spacere er jeg intressert i ja, gjerne et par sett :P

Skrevet

Da var det på tide å skifte hjul så bilen ivertfall er kjørbar :P Nye 20" dekk er på vei :)

Så justerte den opp en 1cm bak med det samme :)

6q8tfcw2xlviaoyh7ibq.jpg

Noen som har en idee om hva som kunne ha skjedd med det dekket her? Merket det av ren tilfeldighet når jeg skulle under bilen og sjekke diverse foringer!

63oma1tp2m92vdx2exfa.jpg

Tror ikke dekket her har holdt så mye lengre :P

yradmcew8639fcrcywrz.jpg

6gv6p6aw2y29atdscsc9.jpg

dh5uodw0c6sd2lneuaze.jpg

Ble ikke så værst nå? :lol: Forlange hjulbolter først så måtte til en kompis å hente noen som var kortere, men de var korte nok for å si det sånn :P Skulle kjøre hjem og parkere idet det smalt og hjulet hoppet av, hadde revet 4 av gjengene i 4 bolter, den siste manglet!!

7in2mzajkbeblppo489u.jpg

Men heldigvis berget skjerm, skive og hjul :) Måtte bare bøye tilbake bremseskjoldet.

Skrevet

Uff. Samme som jeg gjorde med W124en det. Skal innrømme at jeg var rimelig nervøs når rompa begynte å slingre overalt på veien, og datt ned plutselig.

Skrevet
Uff. Samme som jeg gjorde med W124en det. Skal innrømme at jeg var rimelig nervøs når rompa begynte å slingre overalt på veien, og datt ned plutselig.

Hadde ikke noe fart da, men hadde nettopp slått av ASC og skulle til å spøle siden det var en viss 200sx forran meg som satset bra i krysset forran meg :D Så var greit det ikke skjedde på asfalten og i større fart, var 20 cm med spor etter bremseskifa i grusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...