Gå til innhold

Hvilken stasjonsvogn i prisklassen 100-150000 kan anbefales?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer an på hva du ser etter det. Fornuft vs følelser osv

E39 540iat og E34 M5 er jo morsomme biler i den prisklassen :wink:

Mens en nyere E46 316-328 kanskje er litt mer fornuftig :wink:

Skrevet

E39 er en pen stasjonsvogn. i utgangpunktet syns jeg ikke så veldig mye om designet på E39'n foretrekker E34 fremfor den. men akkurat stasjonsvognen syns jeg faktisk er ganske ålreit! hva med diesel? :)

Skrevet

Hvilken type stasjonsvogn er du på jakt etter? Jeg har snart klar ferdig ombygd 2 stk stv. Dette vil være sportslige og raske stasjonsvogner, og kanskje under kravene som du stiller siden bilene er eldre enn du sikkert har tenkt deg. Men de vil være fikset opp til å være i tipp topp stand teknisk. Omtrent alt av slitedeler vil være skiftet til nytt.

Den ene er varebil reg. nå, men ett år igjen. Så trenger du baksetene er det sikkert ikke så dyrt å betale avgiftene for dette. Dette er en E34. Det er en 1993 mod. diamantsort met 530IA nå. Grått skinninteriør. Bilen vil bli EU godkjent før salg av bilen.

Den vil bli bygget om til 540 med 5 trinns man. kasse. Motor kjørt 128.000 km. Kassen 160.000 km. Blir en kjempesprek bil. 540 Diffbrems. 2 airbags. Omtrent alt av slitedeler i understell og styring blir byttet til nytt. Bilen vil være omtrent rustfri og er bra utstyrt. Dobbelt el. soltak. Klima. El. vindu. Anti spinn. Tror den har cruise kontroll. 540 bremser framme og bak. Hengerfeste. 17 eller 19 toms felger. M.M. Ca 80.000 kr vil den koste.

Så har jeg en 1995 mod E36 Montrealblau met. Blir ombygd og godkjent som 328. Men motoren vil bli tunet til å ha ca 240 hk. Motor og kasse er kjørt 173.000 km. Grenrør og M3 eksos. Større bremser. 2 airbags. Supert Bilstein/Eibach understell. 17" alu på piggfrie dekk. M-tech styling. Klarglass lykter framme og bak. Sort sportsskinn interiør. Diffbrems. Prisen på denne bilen vil være ca 90.000 kr.

Vet ikke hvor lang tid det tar før du skal kjøpe bil, men i løpet av ca 2 mnd skulle en av de to bilene være ferdig. Kanskje før. Skal gjøre en skikkelig innsats framover de neste ukene.

Har ikke bilder nå, men bilene vil se bra ut når de er ferdige.

Er du ute etter en sportslig familiebil, er dette rette bilene hvis de ikke er for gamle for deg.

Hilsen Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...