Gå til innhold

Rundt 200 hk i e30 316?


Jon Kjetil
 Share

Anbefalte innlegg

du mister mest sannsynlig effekt ved å bytte bakpotte fra biltema, men lykke til! Må nok en kraftig turbo, bytting av innmat, 2,5 toms eksos, og større bensinpumpe samt datasprut til for å få så mye, vis motor i det hele tatt tåler det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet Jon Kjetil :)

Går ut ifra at du kommer til å få en del svar i denne tråden, av både det ene og andre slaget.

Før jeg begir meg ut på hva som må til for å få 200 hk i en E30 316, så drister jeg meg til å spørre om det er noen spesiell grunn til at du vil ha såpass mye hester ut av en 316, i stedet for å kjøpe en bil med større motor i utgangspunktet?

Uansett, lykke til med oppgraderinger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpte du E30 316 hvis du vil ha 200hk på hjula? Da er det bare å selge igjen og kjøpe noe grommere! Slik jeg forstår det så har du lite kunnskaper om trimming også, så turbokonverting eller motorbytte er vel også uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en M20 B25 motor (325) med filter, grenrør, 3" eksos, chip og overhalet motor så har du kaaanskje 200 hk :)
Legg til kvasskam og ETA/dieselveiv + 130mm råder (gir et slagvolum på 2.7l) så passerer du 200 ekte hester i motor. Men mangler fortsatt en del godsaker for å få de 200 hestene på hjula. dBilas innsug med seperate gasspjeld, større dyser og evt. ventiler og et skikkelig mappet datasprut så passerer du 200 på hjula også. Men er det verdt det? Tja, for prisen det vil koste å bygge en slik M20 motor så får man både en S38B38 og en S50B32 tenker jeg... Sugetrimming er DYRT!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man klarer ikke 200 hk på hjula me en 1,6 8 valve må opp i 1,6 bar trykk. glem det.

Men hiver du en 1,8 så er det mulighet for å komme høyere opp. da kan du holde deg på en 1 bar og ca 170 hk på hjula.

etter som du tydelivis ikke har peiling på trimming så tror jeg du bør la være.

å slenge på filter og mekke eksos kan må oppnå max 5 hk eller mindre ettersom ofte setter på for stor dimensjon på eksosen.

Skal det være noe. så må du ha kvasere kam grenrør luftfiler chip som er laget i til dette opsettet og et rigtigt avstemt eksos anlegg.

Finnes også Individuelle gasspjæld (Dbilas) koster 16726.- og er med cam i sette lover 20hk og sammen med

koed grenrør 2893.- simons Sportsudstødning -Komplet- www7021 2748.- og kn kit filter kit 857.-

[-o< totalt 23224.- 8) plus frakt så kommer chip utenom til ca 4000.- tipper dette oppsette vil måle 110hk på hjula

Tipper dette blir me en hva bilen di er vært. :lol:

er til m42 men nest likt det som går på m40

8bv2mcpwzrr90g0jzdka.jpg

0wcifo5ukucf11p88m8w.jpeg

96u87qd553v1f21ex8z9.jpeg

u3y97n8rdiy9xpn0ra1t.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en M20 B25 motor (325) med filter, grenrør, 3" eksos, chip og overhalet motor så har du kaaanskje 200 hk :)

Jahh..lykke til :P Trenger minst 240 hk i motor for å ha 200 på hjula

Snakker ikke om 200hk på hjula jeg ;) I motorn.

JA, jeg vet han skrev på hjula ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på rundt 500gamp i min 318d like oppnålig det. det jeg tror er lurt for din del er å kjøre med den 316 slik den er og putt de penga du hadde tenkt å bruke på å få 200gamp ut av den på sparebøssa i noen år. så kjøper du deg en 325i eller kanskje tillogmed en m3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...