Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det bildet der har jeg tatt :P

Men er tydligvis mange som har fått samme problemet nå..

Snakket med en annen her inne om kjøpte ny transistor og loddet inn.

Det funket visstnok også. Men varier nok hvor mye som er svidd/brent, samt hvilken type som sitter i.

Jeg hadde en lik hjerne liggende, så byttet den bare..

Svei av 2 eller 3 coiler. Syl2.

Årsaken er ukjent.., men alt har funket bra nå etter ny hjerne/coil.

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Så lenge du ikke klarer se noe antydning til skade på coilen så bør den nok ha klart seg..

Vi testet noen min med svidd hjerne og "ny" coil uten at den ble ødelagt også.

Men den gikk aldri på mer enn 3syl da.

Men rart at mange har problemer med akkurat coil på syl2..

Du kan jo forsøke å finne deg en brukt hjerne her på forumet?

Og coil evt...

Mener det var Ole M.Haraldstad på forumet som lodda inn ny transistor..

Du kan jo sende han en pm og høre ;) så får du nok vite hvor du kan bestille etc..

Som ekstra sikkerhet var det en svenske som anbefalte å koble på en 7,5A sikring på strøm inn på hver av coilene..

Skrevet

har bestilla ny hjerne til 800 kr på ebay...den coilen som sto i når jeg fikk feilen så ikke pen ut, så kjøpte splitter ny orginal coil på ebay til kr 800,- direkte fra tyskland. så håper den ikke er skadet etter par prøvestarter med den ødlagte hjærnen...

Skrevet

Jeg har samme problemet og har tatt kontakt med Simco AS. Mitt problem oppstod etter overspenning på coil. og Simco AS som er spesialisert seg på reperasjon av styreenheter. Dem sa at ene ledebanen er oppbrent og ene coildriveren. Problemet mitt var at jeg kjørte på 2 sylindere uansett om jeg hadde byttet coil,tennplugger og tennkabler.

Jeg vil annbefale Simco AS, dem tar 1000kr for diagnose inkl moms og så tar dem kontakt med deg og avtaler evnt vidre jobb og pris før dem gjør noe.

Og btw kjøper du en brukt styreenhet kan det fort koste deg endel å få omprogrammert denne, spess om du har startsperre. Derfor har jeg valgt å reparere min istedenfor å kjøpe en brukt en. Hvem veit hva som kan feile de man kjøper brukt, satser heller penga på reperasjon da. Annbefaler deg å ta kontakt med dem om du får kanselert kjøpet du har gjort. For er vist "mye" problemer med akkurat E36 stryeenheten når det kommer til akkurat disse problemene pga fukt osv.

Skrevet

Du kan måle primær siden på coilene. skal være ca. 0,8 ohm.

"Måles mellom Pin 2 og Pin 1/5/6/7 på Tenningspolens multiplugg."

Vet ikke hvordan det ser ut på 318, men dette er hentet fra Autodata.

OBS: Tenningen må være av når du måler motstand med multimeteret!

Skrevet

jeg vil "hjerne" høre åssen dette går jeg.. har ringt bmw og dem sier att det ikke er mulig for dem å programmere en gammel hjerne med samme bosh nr opp til bilen for å få det til å stemme med startsperra.. MÅ rett og slett bestille ny hjerne som stemmer med chassinr på bilen sier dem ?

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...