5series Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Hei, jeg skal bestille EBC skiver og klosser fremme og bak. Skal ha EBC Turbo Groove Discs, men det finnes mange klosser å velge mellom: Blackstuff Ultimax, Greenstuff , Redstuff, Yellowstuff, Bluestuff Hva skal jeg gå for da? EDIT: Bilen skal ikke brukes på bane. Men jeg vil ha solide bremser for det
Simpel Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Kommer an på hva du skal bruke de til. Bane eller ikke bane, det er spørsmålet
hagenisse Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Jeg hadde valgt Yellowstuff hvis den skal ut på bane. Hvis ikke hadde jeg bare kjøpt orginalt - evnt orginale skiver + greenstuff hvis bremsestøv er et problem med de orginale klossene.
aton Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Hei Red stuff: biter bra og varer lenge (biter bedre enn orginalt) Green stuff: biter for dårlig på ein så tung bil men er ok, slitest fort ut. Yellow stuff: Biter Meget bra varer lenge men kan vere litt meir avhengig av varme for å bite max. prisen fra grønn til rød er liten og husk på at dei røde varer lengre. Yellow vist du liker å gje litt ekstra på.. Håper dette var til nytte...
takaasen Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Hei hadde en e46 320i, moterte turbogrove og green stuff. etter 2 måned begynte skivene å riste. fikk nye skiver av brakers. monterte. Kjørte 3 måneder. Kast i skiver. Konklusjon som jeg fikk når jeg skjekket lit opp var at det ikke burde brukes green stuff sammen med turbogrove. PGA noe med varme utviklig i det aktuelle oppsette. ikke vet jeg. Fikk til sent redstuff i stede sammen med turbogrove fynka i flere år ingen problem. Slet ut to par klosser. Redstuff støver mer en green. Har selv netopp montert USR og greenstuf på en e82 120d har ikke fåt testet den ut enda pga snø. USR skulle støye mindre og var mer beregnet på vanlig kjøring. Turbo Grove som jeg sente tilbake.
Lars89 Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Hva vil det beste valget være om man vil det skal bite bra, men fortsatt støve lite? Yellow? Hvor handler folket EBC?
hagenisse Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 5series skrev: EDIT: Bilen skal ikke brukes på bane. Men jeg vil ha solide bremser for det Hva er galt med de orginale bremsene? Får du ikke ABS til å slå inn?
Simpel Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Lars89 skrev: Hvor handler folket EBC? Har kjøpt EBC og Greenstuff av Brakes Norge, de har butikk i Lillestrøm og nettbutikk www.brems.no. Har ikke fått montert de enda så kan ikke se noe om hvordan de er Betalte 2800 for frontpakke til E34 525i.
5series Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Skrevet Februar 5, 2010 hagenisse skrev: 5series skrev: EDIT: Bilen skal ikke brukes på bane. Men jeg vil ha solide bremser for det Hva er galt med de orginale bremsene? Får du ikke ABS til å slå inn? Joda, ABS slår inn. Men bilen rister når jeg bremser ned fra høy fart. Klossene fremme så helt slitte ut, skal ta nærmere sjekk til helgen. Må se litt nærmere på skivene også. takaasen og aton: Takk for meget nyttig info. Da blir det ihvertfall ikke Greenstuff med Turbo Groove. Hvis dere mener at Redstuff funker bra så skal jeg gå for det. Men skal ta en nærmere sjekk av bremse skivene.
Remi Berg Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Risting ved nedbremsing er som regel et resultat av kast i skiven(e), men kan også komme av slitte forstillingsdeler. Jeg har Turbogroove skiver og redstuff klosser på min 9-5 og dette fungerer utmerket. Kjører lite på bane, men prøvde noen runder på ACR i sommer og merket ikke noe fading eller tegn til utmattelse på grunn av varme. Til hverdagsbruk fungerer de også veldig bra.
hagenisse Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Hvis det rister så er noe galt. Jeg hadde kjøpt nye orginale skiver og klosser samt fått sjekket foringer og diverse i forstillingen. Ingen vits å "oppgradere" noe i bremsene hvis den ikke skal på bane. Du kan også prøve ta noen virkelig harde nedbremsinger og se om det ikke hjelper på ristingen.
Larsegutt Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Kjører EBC green stuff på org.skiver på min e-39 touring, funker bra, slepp bremsestøvet. Red stuff funker best med litt varme i, biter dårlig på kalde bremser. Ristinga kan komme av dårlige kasterforinger, gjor det med min. Men den sporet også. Heilt ny å kjøre etter jeg skiftet. Brukta da powerflex sine foringer. Ellers er det annbefalt som nemt over her å ta noen skikkelig nedbremsinger 3-4 ganger for å slipe vekk belegg dannelse på skivene.
5series Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 Jeg tror nok jeg skal gå for originale skiver og klosser så jeg heller sjekke foringer og forstilling som du sier! hagenisse skrev: Hvis det rister så er noe galt. Jeg hadde kjøpt nye orginale skiver og klosser samt fått sjekket foringer og diverse i forstillingen. Ingen vits å "oppgradere" noe i bremsene hvis den ikke skal på bane. Du kan også prøve ta noen virkelig harde nedbremsinger og se om det ikke hjelper på ristingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå