Gå til innhold

Kanskje norges råeste m30 selges. Nedsatt pris


_anders
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på å selge m30'in min, til fordel for noe verre :twisted:

Bunndel: M30B30 blokk, underspyling, b35 veiv, Eagle h-profil råder, m102 stempler med ventiluttak, o-ringet med pianotråd, ARP bolter

Topp: M102, raceportet, omslipt z55 kam, HD-vipper

Rundtomkring: BW372 turbo, JAAS grenrør og innsug, 990cc precision dyser, 90mm spjeld, 50mm wastegate, 69graders termostat, Electromotive tec II sprut, moroso pluggkabler.

Motoren fikk nye lager, pakninger og ringer i fjor vinter.

Selges komplett, med motorfester for e30 ny mappet og startklar. Kan også kanskje leveres i bil om ønskelig

640hk, 770Nm på hjula på bf98 ved 1,7bar

732hk, 890Nm på hjula på VP109 ved 2 bar

IMG_1361-1.jpg

IMG_1358.jpg

70.000,-/bud

Tlf: 47171404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gutta, hvis det skulle være noe uklarhet, så er M3 en bil, og M30 en motorbetegnelse på bmw's rekkesekser som ble levert originalt i 5 og 7 serie bl.a. ;)

Mon tro hva slags pris denne motoren har da?

Villig til å bytte i noe, har en s38b38 stående :P Men er veldig usikker på hvordan en slik turbomaskin er å kjøre. Er derfor jeg ikke har kjøpt/bygd det enda.

Veldig mye effekt, men tåler den å bli kjørt på høyt turtall lenge? Feks gjennom langsvingen på rudskogen? Er kjølingen god nok da?

Når kommer ladetrykket?

Ble nysgjerrig på vippearmene også, hva slags?

EDIT: ved å sammenligne grafene fra s38 og din, har jo s38 likt antall hk som motoren din har på racefuel helt opp på 4000 rpm ;)

Og fra ca 4000rpm til 5000 rpm går ytelsen din fra drøyt 200 hk til ca 600 hk ? Jeez

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutta, hvis det skulle være noe uklarhet, så er M3 en bil, og M30 en motorbetegnelse på bmw's rekkesekser som ble levert originalt i 5 og 7 serie bl.a. ;)

Mon tro hva slags pris denne motoren har da?

Villig til å bytte i noe, har en s38b38 stående :P Men er veldig usikker på hvordan en slik turbomaskin er å kjøre. Er derfor jeg ikke har kjøpt/bygd det enda.

Veldig mye effekt, men tåler den å bli kjørt på høyt turtall lenge? Feks gjennom langsvingen på rudskogen? Er kjølingen god nok da?

Når kommer ladetrykket?

Ble nysgjerrig på vippearmene også, hva slags?

EDIT: ved å sammenligne grafene fra s38 og din, har jo s38 likt antall hk som motoren din har på racefuel helt opp på 4000 rpm ;)

Og fra ca 4000rpm til 5000 rpm går ytelsen din fra drøyt 200 hk til ca 600 hk ? Jeez

Har s38 200hk på hjula på 4000rpm? Er fin å kjøre ja, og går fint å jamre på turtall gjennom langsvingen. Vippene er HD-vippene de selger på PPF, har bevist sin styrke på div m20 iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne motoren er sinsyk rå. Går enormt bra.Så med denne i e30 feks drar du fra det meste på norske veier/baner. Den har vist seg og være meget holdbar og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...