morten325i Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 åaky...tja gåitt muli..ser før mæ at æ må valse litt...skal ha m-kontur felga på den...8.5x17 et 13 å 10x17 et15...ska drei av innpresse på bakfelgan...
JulianS Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Hvis du skal bruke e36 spindler må du ha 3.2 bærearm og e36 fjærbein med e30 eller e34 dempertopp, men trur du missforstår spindel, det er den som hjullager med nav sitter pressa på, samt endeledd, bærekule og fjærbeinet er festa i...
morten325i Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Skrevet Februar 8, 2010 ja du har vel kansje litt rett i d..blir jo hjullaer,nav æ mein... ingen som har brukt fra e34 ??? hjullager,nav ,skive å kalliper framme på e30 før?? hvilket undersell har du på din bil julianS??
JulianS Skrevet Februar 15, 2010 Skrevet Februar 15, 2010 Har samme som deg påden jeg har nå men har hatt e30 m3, det er det beste oppsettet men det dyreste. tviler på at e34 hjullageret passer men kaliperen fra e34 525 er ganske lik e30 m3, skal sammenligne litt...
M3 Yngve Skrevet Februar 15, 2010 Skrevet Februar 15, 2010 Alle Z3 og Compak er ca 20 mm breiere bak, en M3 E30 og org E30. Et tips er å kjøpe 3.2 bærearmer på Mekonomen, disse er org BMW, bare merke som er slipt vekk.
JulianS Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Men veit du om noen som har fått målt castervinkel med e36 forstilling yngve? kontra e30 m3... eller om det blir som vanlig e30 for den saks skyld, det er jo ikke så ille å kjøre med det heller men bedre med exsenterforing...
M3 Yngve Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Men veit du om noen som har fått målt castervinkel med e36 forstilling yngve? kontra e30 m3... eller om det blir som vanlig e30 for den saks skyld, det er jo ikke så ille å kjøre med det heller men bedre med exsenterforing... Ikke målt, men med E36 fjærbein på org bærearemer, blir ikke bra. Så må ha 3.2 og eksentriske foringer. Blir ikke helt lik, får fort "bumpsteers" sies det. Men om ikke man skal knappe ned få sek på seriøs runde tid kjøring, så hadde jeg godt for e36 fjærbein. Får jo masse coilovers til E36, så om man bruker justerbart topp lager også, blir det meget bra. Men en ting jeg ikke har skjekka, er det med styre stage, der det er festet på spindelen. Vet at på org E30 kontra M3 E30, er det noen få mm forskjell, noe som betyr mye på styre utslaget. Mener at e36 har feste for styre staget lengere ut, så får ikke så direkte og god vinkel på hjula da. Men dette er jo bare noe for oss som liker å ligge max side lengs.
morten325i Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Skrevet Februar 16, 2010 såpass...har 525 bærebrue bak som e komplett så hadde jo vore greit veest noen av delene hadde passet over... ja hør hjulstillinga blir ikje helt rett..men du....kan jeg brukt e36 fjørbein fra 325 320 318is?? de må ikje vær fra m3?? men må brukte bærearmene fra 3.2 ... kun jo har vore greit å brukt d då..e jo beli å før coilovers te de å... kan få tak i e34 525 bremse framme som e komplett..men har ikje hørt nån som har brukt nåkkka e34 dela ennå.... du m3 yngve... er det du som har den grønne m3 kompressorn??
ehrnst Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 unnskyld meg, men jeg skjønner nesten ikke hva du skriver. du kan bruke alle forstillingene fra e36, men du må ha 3.2L armer med e30m3 eksentriske foringer i bakkant og justerbare topplager. Bak kan du (som sagt) bruke compact, z3, e30m3 Jeg skal prøve meg på dette selv, hvis ikke blir det hylser eller m3e30 Disse hjula med et15 kan du nok droppe først som sist. Men dette er jo bare noe for oss som liker å ligge max side lengs. Hvem gjør ikke det? Var det jeg tenkte bilen skulle brukes til
FirstPrice Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 hmm. Det billigste, letteste er å kjøpe en adapterplate fra 4bolt til 5bolt. Dekksjappa her skulle ha 350-450kr pr stk for det her. Vet ikke hvor holdbart det er om du har et par hundre hester på bakhjula vel og merke.
Fixfax Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 Skal teste m3 3,2 med eksentrisk selv, store bremser med på kjøpet ^^, dere som elsker og ligge sidelengs, vet dere hvor mye negativ camber man bør ha foran og bak? andre vinkler som er viktige? jo stivere jo bedre? vil ikke ha den veldig understyrt
morten325i Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Skrevet Februar 17, 2010 hehe...skal skriv bedre:P skjønner va du mener... skal se om jeg får tak i e36 fjærbein en eller anna plass til en grei pris:) jo blir hardt med et15 å 10"...skal dreie av ET på bakfelgene som de kommer litt lengre inn... kan nok ikje brukte noe speacere me ny boltsirkel siden felgene er så brei... hva jeg må ut me før e36 fjærbein med skiver å¨kallipere?? sån ca pris? 325?-m3? funker helt greit me å ha hn helt stiv bak vest du skal sladde..er ganske lett å clurthe hn ut..funket fint på min..har ikje prøvd så mye framme skjøl..har gule koni på d hareste heile veien... kan spinne å kjøre lange slenger med d...camberen min er ganske mye negativ..nye senk...
JulianS Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 før du ødelegger demperene dine så skrur du dem en kvart runde tilbake er e36 m3 kalipere... hvis du er interessert
morten325i Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Skrevet Februar 17, 2010 jupp....skal gjøre d..har bære kjørt noen dager med d...etter det har hn ståd på bukker:P ajja du har??? pris??? må vel se om jeg får selt mitt understell...har nesten helt nye slissa å borran skiver framme og bak til 325...har kalliperan også....har dette løst ..pluss det som står på biln..det er jo også 325 understell..
morten325i Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Skrevet Februar 17, 2010 kan du førdele va som er forskjelen på spindel fra 325 å m3?? de har helt annet delenr på gs.... tenker på den man skrur fast i dempern... er forskjeln der man setter kallipern fast eller er alt likt? veit du om coiloveran fra e36 passa bak? fjærn å demperan?? kan ikje brukt topplagran fra e36??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå