BimmerE46 Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 Bilen dette gjelder er :BMW E39 520i, sen 99 mod Touring. I går så kjørte jeg over en brøytekant, så hørte bilen "subba" med hele underdelen, så etter 200m kjøring så merker jeg dirring/vibrering i pedalene. Sånn som når abs'n slår inn. OG etter 1 min med sånn av og på dirring og vibrering så kom ABS lampa og ANTISPINN lampa på samtidig, og da ble dirringen borte. Så da er ABS ute av drift, det skjønner jeg. Men hvorfor skjedde dette, og kan det ha noe med at det er snø i føleren eller noe, har hatt bilen inne i en varm garasje i natt, men problemet er der enda. Hva har blitt ødelagt, eller hva er feilen? Ny ABS føler som skal til eller? Takker på forhånd for hjelpa.
Sjøbuse Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 må ikke kjøre gjennom snøen da. har du ikke sett hvordan bilen min ser ut etter en snøfond traff bilen min i vinter da? sorry OT. men kanskje på tide du kommer en tru snart. stian har flyttet nå. mulig det blir øl der i kveld. du får spøre pent om du kan komme. så kan vi skremme liv i absen din før vi øller
BimmerE46 Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Skrevet Februar 6, 2010 må ikke kjøre gjennom snøen da. har du ikke sett hvordan bilen min ser ut etter en snøfond traff bilen min i vinter da?sorry OT. men kanskje på tide du kommer en tru snart. stian har flyttet nå. mulig det blir øl der i kveld. du får spøre pent om du kan komme. så kan vi skremme liv i absen din før vi øller Hehe, når en har så høy e39 som meg så skulle tro det gikk bra, neida, men har kjørt gjennom brøyte kanter med denne hele vinter, graver seg frem og står ikke noe sted fast, men akkurat i går så skjedde dette tullet med abs'n etter at jeg kjørte over snø'n. Er jo ikke sikkert det har noe med saken å gjøre, tenkte jeg skulle bare forklare hvis det var vesentlig... Ikke umulig vi tar en tur i kveld, hvis jeg husker å spørre stian da.
BimmerE46 Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Skrevet Februar 6, 2010 Er det virkelig ingen som har vært borti dette lille problemet? Jeg lurer på om noen vet hva feilen er, og hvilken del jeg må erstatte?
Morgan GS Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 Det kan ære ABS repsett som må byttes , tåler ikke mye på99 mod E-39 Sjekk følere først , men jeg holder en knapp på reppsettet .... det er ikke gratis da ... delenr slutter på 343 hvis du skal inn å se på delefilmen vår . ( sitter i fronten på ABS Pumpa/sentralen
BimmerE46 Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 Det kan ære ABS repsett som må byttes , tåler ikke mye på99 mod E-39Sjekk følere først , men jeg holder en knapp på reppsettet .... det er ikke gratis da ... delenr slutter på 343 hvis du skal inn å se på delefilmen vår . ( sitter i fronten på ABS Pumpa/sentralen Ok? Jeg skal ta å sjekke følere først nå, så får jeg se. Men du tror ikke det er nye føler som skal til?
BimmerE46 Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 Jeg tok av bakhjula i stad, og så litt etter, men kunne ikke se noe feil ved/på følerene, men tok og skrapa litt vekk møkk som var der, men kunne ikke skjønne at det skulle ha noe med saken å gjøre. Er vel bare å bytte den føleren som er gåen? Må vel sjekke hvem av dem det er med carsoft?
kvammis Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Høres kanskje litt dumt ut.. Men har opplevd akkurat det samme før med 2 forskjellige biler. Det som har rettet opp i det hele har vært å utsette den for samme behandlig en gang til. Er ihvertfall verdt et forsøk
BimmerE46 Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 Høres kanskje litt dumt ut.. Men har opplevd akkurat det samme før med 2 forskjellige biler. Det som har rettet opp i det hele har vært å utsette den for samme behandlig en gang til. Er ihvertfall verdt et forsøk Hvis det er det at det ble skadet en føler under "behandligen" jeg utsatte bilen for, så vil jeg ikke gjenta det, i fare for å ødelegge den andre føleren også, Men takk for tipset da.
Alpejohn Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 I og med at dette skjedde mens du skrapa nepå snøen så virker det logisk i min natur at noe har blitt revet av, for eksempel ledningen på en sensor.. Selv om dette virker veldig rart.. Nå vet ikke jeg HVOR sensorene sitter på disse bilene, om dem sitter veldig utsatt, men ser ikke for meg at dem kan ta skade av slik medfart. Eneste jeg kan anbefale er å få sjekket feilkoder, du nevnte noe om carsoft, har du det tilgjengelig så er det bare og hive seg rundt
BimmerE46 Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 Har ikke det tilgjengelig sånn med en gang, men har avtalt med en kompis å muligens få tatt en diagnose nå til uka. Så håper vi finner svaret der!
Sjøbuse Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 hei. vi har jo carsoft vi vettu. men er kanskje stian du har avtalt med?
BimmerE46 Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 hei. vi har jo carsoft vi vettu. men er kanskje stian du har avtalt med? Hei du! Ja var stian jeg hørte med, men han visste ikke helt hvor kabelen var, siden det var noen mnd siden sist han var på verkstedet. Så håper han finner det i løpet av uka som kommer, hadde vært greit å tatt en diagnose og sett hvor feilen ligger.
oakland Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Jeg hadde prblemer med asb/asc på min 528i 99-mod. Jeg fikk ordna de på et bmw-verksted, Der bytta de abs føleren og sletta feilmedlinga. Etter dette har de funger bra. Men jeg merka ikke noe til risting/vibrering i pedalene. Men jeg villa ha fått bytta senoren og sett om de hjalp. Abs sensorene på e39 har en svakhet for å ryke.
BimmerE46 Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 Jeg hadde prblemer med asb/asc på min 528i 99-mod. Jeg fikk ordna de på et bmw-verksted, Der bytta de abs føleren og sletta feilmedlinga. Etter dette har de funger bra. Men jeg merka ikke noe til risting/vibrering i pedalene. Men jeg villa ha fått bytta senoren og sett om de hjalp. Abs sensorene på e39 har en svakhet for å ryke. Jeg har trua på at jeg kan løse problemet jeg også med å bytte føler. men må finne ut hvilken av de det er? eller har det ikke noe å si hvilken side det er til? så lenge man tar den føleren som skal være bak?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå