Gå til innhold

E32 750 diff i deler med sperreenhet selges.

Eirik Viste
 Share

Anbefalte innlegg

Skrudde av en del deler på en 750 diff jeg har. Bare for å lære litt. Ikke pinjongakslingen og kronhjulet. Hadde tenkt å sette på en løs sperreenhet fra M5 på den. I mellomtiden har jeg fått tak i en original 750 diff med brems selv. I følge GS sine delelister er M5 og 750 sine sperreenheter og lager like. Så disse delene skal passe godt i sammen.(740 har andre delenummer. Merkelig siden det og er 210 diff).

Siden det er mange teknisk kompetente folk blant dere, så tilbyr jeg denne diffen i deler. Det skal ikke være noen veldig vanskelig jobb dette, og det må jo gjøres av noen som har peiling. Pluss en må vel ødelegge et lager på hver side ved medbringerdekslene for å kunne sette på sperreenheten. Lagerne koster 389,40 pr stk hos GS. Sikkert billigere hos maskinutstyrs leverandører som selger lager.

Så 750 diffen med løs sperreenhet selges for 2.500 kr + frakt. Frakten kommer på 400 kr for 2 pakker sendt med Posten.

Hvis noen heller vil ha den ferdige diffen for 4.300 kr + frakt(dyrt hvis den må sendes langt fra Stavanger. Ca 900 kr til Møre og Trondheim), så kan den selges i stedenfor. Og så får jeg min mekaniker til å sette denne diffen i sammen.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 years later...

Hei Eirik,

Takk for sist.

Ser i en gammel tråd her at du selger diff. Kanskje du har noe på lur fremdeles?

Har nemlig kjøpt meg en 93 mod E34M5 touring med original 5-trins kasse og original LSD diff med 3.91 i utveksling.

Vet du av en bra identisk diff men med litt tyngre utveksling til salgs?

Tenkte å ta ut diffen på min i vinter å pakke den opp og shine den.

mvh

Anbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, anbjørn skrev:

Hei Eirik,

Takk for sist.

Ser i en gammel tråd her at du selger diff. Kanskje du har noe på lur fremdeles?

Har nemlig kjøpt meg en 93 mod E34M5 touring med original 5-trins kasse og original LSD diff med 3.91 i utveksling.

Vet du av en bra identisk diff men med litt tyngre utveksling til salgs?

Tenkte å ta ut diffen på min i vinter å pakke den opp og shine den.

mvh

Anbjørn

e34 535i har 3.45 på de fleste europeiske, mens 3.63 på thailandske. Noen med lsd, andre med åpen.

Eller så var det vel noe m5 som kom med 3.23 utveksling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, handsome skrev:

e34 535i har 3.45 på de fleste europeiske, mens 3.63 på thailandske. Noen med lsd, andre med åpen.

Eller så var det vel noe m5 som kom med 3.23 utveksling.

Hei. Trodde jeg hadde skrevet en PM til Eirik :-D

Jaja, like greit at flere kan lese. 95 model M5 med 6-trins gearkasse har 3.23 i utveksling på diffen.

Det beste hadde vært om jeg kunnne funnet eller bygd sammen en LSD diff med f.eks 3.63 utveksling som du nevner, og som passer direkte i bakstillinga uten modifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...