Aquarius Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 I kalde Norge er restvarmefunksjonen i klimaanlegget på nyere modeller en fin funksjon . Må innrømme at jeg ofte har savnet dette på nåværende bil (E46 - 318i - M43B19 - manuell klima) - deilig med en fortsatt lunken bil etter et kvarters handletur eller kort møte. Ser at nyere modeller både med og uten Webasto har denne funksjonen, så det burde jo være mulig. Kanskje redusert effekt så lenge man ikke har en separat sirkulasjonspumpe som henter restvarme også fra motoren, men dog bedre enn ingen ting. Har forsøkt å kjøre kjøre viften en stund etter at motoren stoppes, og innblåsningsluften forblir varm ganske lenge. Kunne tenke meg å prøve å kople et tidsrele (typisk 15 min gange) for styring av vifte på laveste hastighet. Aktiveres av en bryter plassert i en ledig posisjon mellom setevarmen. Burde være rimelig enkelt om ikke alle spjeld osv også må styres.. Er det noen som har forsøkt noe lignende tidligere?
Sjøbuse Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 jeg har rest i min E38 og syns det funker dårlig jeg da. var en del ute med bilen i fjor og testet den på glatta. (ikke ute på veiene, bare så det er sakt) så stoppet vi for å gå ut å prate litt. hadde stort set med en venninne. ho syns det var kaldt ute og kjedelig å snakke bil. så slo på rest mens ho satt i bilen. etter 3 min fikk jeg beskjed at det bare blåst kaldt hver gang vi brukte rest. så syns den virker dårlig jeg.
Hpi Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Jeg skiftet nettopp ei elektrisk tilleggspumpe (Kjølevannspumpe) på min fordi den gamle var død. Jeg har ikke merket noe til at den var død men den hadde visstnok med restvarme funksjonen å gjøre. Dette ble oppdaget i forbindelse medfeilsøking om skifting av Webasto. Var visst ikke unormalt at disse pumpene kunne avgå med døden etter ca 10 år. Kanskje du har tilsvarende på din og at denne pumpa ikke fungerer? Jeg har en E39 og pumpa har delenummer 64118374994 hos GS. Den heter "Varmeapparat krane m/pumpe"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå