Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, finnes det noe der ute?

Dette blir første bilen min :)

Jeg vil helst ha 320/520, men jeg takker ikke nei til biler med større motor :)

Eugodkjent er nødvendig.

Skrevet

Jeg leter fortsatt, jeg skal oppdatere tråden om jeg finner noe.

Så, hvis det ikke står noe annet, så leter jeg forsatt etter bil!

Skrevet

skulle vært tidligere ute. min ble solgt tidlig denne måneden til fordel for e39 ;)

lykke til meg jakten!

free bump!

Skrevet

hvor i landet holder du til? har en 320 90mod, kan ordne den ferdig eu, har stått noen år, er noe rust, hvit, 16" sommer 14" vinter, motor i god stand, står i alta finnmark, har ikke satt noe pris men tenker meg rundt 15 lapper ferdig eu..

Skrevet

Har en E34 525i 12V 1989 mod. med sperrediff. Manuelle vinduer og soltak.

Den har short shift med M-tech girkule, original følger med. Den går veldig bra og rent. jager ikke på tomgang. Ikke ulyder. Effektanlegg med heftig heftig lyd, Bedre lyd enn jeg hadde i forrige E36 med 528i motor og effektanlegg..

Det er min eneste bil, og blir brukt til og fra skolen hver dag. Og sjeldent utenom det.

Skulle egentlig få den lakkert, fikse litt småting og selge den for 40 000+, men begynte på skole, så får ikke råd før om et år eller 2. Dermed tenkte jeg meg rundt 23-25000 for den.

Jeg kjøpte den for rundt 6 måneder siden av min fetter, da jeg lenge hadde lett etter en 525, og han skulle selge sin til fordel for volvo 850 T5.

Han puttet da på TÜV godkjent senkesett, skiftet bremseskiver og diverse hele veien rundt, mellomaksling er skiftet. Byttet motor til en som hadde gått 130 000. Ligger vel på rundt 135 000km nå. Kan ikke dokumentere det, men kan garantere det, da han eide bilen motoren stod i også, en stasjonsvogn med skade bak. Han har fagbrev på lette kjøretøy og jobber i godkjent verksted, så alt er gjort proffesjonelt.

kjøleanlegget fikk nylig innstallert termostat og ble luftet grundig, så bilen blir varm etter en halv km. selv i minusgrader. Fantastisk.

Bilen er diamantsvart metallic, og står på nye 15-16" piggfrie vinterdekk, stålfelger med originale BMW kapsler. Ellers står den på 235-35-18" foran og 265-35-18" bak. Rondell d58 felger med ca. 8cm kant og nye dekk i fjor høst. Felgene trenger kanskje litt sliping.

Bilen er Eu-godkjent til senhøsten. Årsavgift ikke betalt.

Det som er gale er for det meste utseendemessig, fremfor mekanisk:

-fullt M5 sportsinteriør Delskinn, ser bra ut bak, men førersetet har et hull i stoffet og er litt slitt i siden på skinnet. Passasjersetet foran ser bra ut, men har et hull på 1 cm i diameter.

-Instrumentpanel bør skiftes. Av og til slår det seg ikke helt på før man har kjørt 1km. Dermed kjører man et stykke uten speedometer, bensinmåler og kjørecomputer. Turteller virker alltid. Kmteller derimot har stoppet opp på 299960km som er lengden karosseriet har rullet.

-Rattet har BMW slitasje, så skinnet er litt flerret opp helt øverst.

-Går lakk og karroseri linjen, så har fikset en lakksprekk på c-stolpen og på bakskjermen. Dermed er det 2 grunningsflekker på størrelse med en vedkubbe.

-Panseret hadde en bulk som ble rettet. Dette ble flikket opp, men fikk feil farge, så er litt skille der.

- Litt rust på ene kanalen foran, da labben på en løftebukk bøyde den litt. Ellers ser den veldig bra ut under. Ikke full i rust som de fleste andre E34. Også litt rust nederst på noen av dørbladene.

- Det mangler en bit av fangeren over eksospotten, men ny fanger som kan pusses ned og lakkeres medfølger.

- Det mekaniske er at det er pittelitt slakk i styrestag, det merker man ikke noe til med vinterdekkene, men med sommerdekkene kjenner man litt ekstra sporing.

-Litt rustrenning nederst på grunningen på baksjerm, da den har stått i en måned utendørs. Er litt rust rundt tanklokket. Og en sparkelflekk på ene baksjermen, som ikke er ferdigslipt, bare lagt litt klarlakk over.

- Hattehyllen må hektes innpå festene ved bakrute. Det var litt knotete, så fikk det ikke til selv. Dette i sammenheng med montering av 2 6x9" høytalere. Monterte også 2 6" "diskanter" i høytalerdekslene ved føttene under dashbord og hanskerom. Disse 4 følger med. Kan også følge med en Sony Xplod mosfet 50W spiller uten ekstra kostnad. Men sub og forsterker må anskaffes selv. Høytalerne kostet ca. 3000 på bilxtra i august 09.

-Beltespenne, høyre side bak, bør skiftes, da plasten rundt har falt av og beltet er litt vanskelig å ta ned i.

- Deksel på dørstolpe passasjerside, er litt løs, grunnet knekt clips eller feste, så den bør kanskje skiftes. Eller evt. limes.

Bilen er veldig stiv, henger bra på veien og i skarpe svinger. Jeg har ikke sladdet og herjet med den, da jeg er BMW entusiast og ALDRI kommer til å kjøre noe annet. Den er meget komfortabel på langturer også. Setene kan justeres alle veier. Det er lagt ferdig tykke kabler med sikring til anlegg, så det er bare til å slenge i sub&forsterker og kjøre. Bare bagateller å fikse. Jeg trenger ikke å selge den i det hele tatt, men sparer til E39, så da hjelper pengene godt på.

Hvis interesse, kontakt med på: PM, robin-dahl@hotmail.com, 47266889 (bruk sms, da jeg har skole og ellers jobb på kveld)

• 3 weeks later...
Skrevet

Beklager litt sent svar, men jeg glemte å se i tråden her.

Jeg får desverre ikke mulighet til å kjøpe bil før til sommer...

Men jeg takker for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...