Rogern Skrevet Februar 24, 2010 Skrevet Februar 24, 2010 rogern.... hadde du fåd sett nåkka på motorn din??? Har vært grisekaldt ute så har nok ikke det... er bare 5 kalde idag så muligheten er der
morten325i Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Skrevet Februar 24, 2010 hehe...sku du send mæ kobling skjema te motorn??
Rogern Skrevet Februar 24, 2010 Skrevet Februar 24, 2010 Har vært ut i garasjen å splittet opp elnettet idag. Har 12 volt på begge polene på coilen når tenningen står på. (samme som på en e30 jeg målte på) Den grønne som går inn på fordeler har 2 plugger på seg og har ikke strøm i seg, tror det er her problemet mitt ligger.. lurer på om denne kontakten skal ha strøm hele tiden eller om den får når man drar på startern. Har holdt på alene idag så litt vanskelig å si. Kan også være at det er koblet feil en eller annen plass så den ikke får signal til å sende strøm dit. Gøy å være litt igang igjen selv om det er mest hodekløing... Koblingsskjemaet som jeg lovte fant jeg ikke i alt rotet idag, men vet d skal ligge her en plass. Må nesten finne det da det er noe jeg er usikker på også. Den sorte som går inn på den sorte boksen har jeg koblet tidligere, men er nå utkoblet av en grunn jeg ikke husker, boksen har strøm å jord i grønn og brun ledning så kan være styrestrøm. Så sammendraget blir at jeg ikke har så mye å komme med etter denne dagen
morten325i Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Skrevet Februar 25, 2010 aha...skjønna.. d e en kontakt inne atme hjerm me tre ledinge..ei grønn i mettn..den e te tenning mein æ..skal inn på den runde kontakten.... hehe...altis arti å sku på en gammel e30:D tja vore fint vest du hadde funne d:P ska sku litt i hælga på min..får ikje gjort så masse på min..e bære kun i hælgen æ e heime... aha...skjønner.. ka du mein? den svarte ledinga ska hænne ijæn?? ska se i hælga ka æ får te...må sku fast innsuge...har hatt d av å styra masse greier... lenge sia æ har sett på motorn..kor du sei den bankesenstorn står?
Rogern Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 lite svar oss dæ rogern Bedre sent enn aldri 745i/iA m102 l-jetronic: Skal se om jeg finner mere, men lover ingenting
morten325i Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Skrevet Mars 14, 2010 takk takk...blei ikje noe skuring denna hælga..så får se neste hælg om d blir gjort noe....ting har tid med meg:P
morten325i Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 fikk du start på din bil??? skulle prøve å få start på min i går..men null tenning... eller gnist.. pompa går til bensin..... her den svarte ledingen ijen på den boksen som ikke er tilkoblet... å den svarte ledingen med to ledinger i en...fant ut at den ene må være jord på den ledingen...for d bynner å gniste med en gång jeg setter strøm på den... pluss en leding til...finner ikke ut vor den skal... har fåd to hjerner med biln.... husker du nr på hjern som skal brukes...ene er veldi små å den andre er ganske stor....husker ikkje nr på de nå.... vet du om den kontaktebn som er atme hjerm med te ledinger ..en hvit å en grønn å en hvit ska koblet til noe??? nor jeg byttet motor sist å satt inn 2.5l så måtte jeg brukte den grønne for å få tenning...men får ikke noe nu.....noe forslag?? å en ting...nor jeg akuratt slår på tenninga før jeg bynner å dreg hn på startarn blir d et lite gnest i pluggen....
morten325i Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 lite svar...åpna opp den tenning moduln som du bytta på din...den fremste motstandarn inni har vore ganske svar...e svi merka rundt den å lokta brent inni boksn... får størm inn te dysn å bensin pompa går....kan d vær denne som gjør at jeg ikke får gnist...finner ikke ut noe om de andre løse ledingene heller...
Rogern Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Hvis du tar bilde av de ledningene du ikke vet hvor skal er det lettere for meg å fortelle deg. Nå vet jeg hvor alle skal. Min starter, men den stopper med en gang har ikke funnet feilen enda. Den svarte fra drezahlrelee skal på den tykke grønne som er isolert. Ikke sett strøm på den, da det gikk ille til meg...
morten325i Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 hallo...åkay:) kjempe bra.....er den brunde å lilla som jeg ikje finner ut hvor skal som er på motor nette...som de første bildene viser...den grønne som er på bilde var til bensinpompa:) skal koble til den svarte ledingen...har nok prøvd å koble strøm på den svarte å den grønne :S blei en rar lyd..prøvde å svarte hn då..å då gikk ennå starten etter jeg slapp tenninga... men den andre ledingen som er utover den grønne ledingen?? hvor skal den?? får avatil et lite gnist på plugg 1 nor jeg setter på tenninga...slår den i førte hakke på nøkkeln.. men ikke nor jeg skal starte....hmmmm veldi rart..har størm inn på coiln.. hmmmm...men den tennings boksen du byttet på min?? åpnet min..å den motstandarn som står nermast kontaken vest man ser inni boken er masse brent :s de andre ledigen jeg tenkte på er de som står atme hjern..er tre leinger som står på en kontakt..er iafall en grønn ledning i metten..om disse skal kobles til noen plass?? så lurte jeg på om du hadde nr på hjern?? fikk to hjerner med motorn nor jeg kjøpte den...en liten å en stor..har nr på disse..men ikkje her...
Rogern Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 hallo...åkay:) kjempe bra.....er den brunde å lilla som jeg ikje finner ut hvor skal som er på motor nette...som de første bildene viser...den grønne som er på bilde var til bensinpompa:) skal koble til den svarte ledingen...har nok prøvd å koble strøm på den svarte å den grønne :S blei en rar lyd..prøvde å svarte hn då..å då gikk ennå starten etter jeg slapp tenninga... men den andre ledingen som er utover den grønne ledingen?? hvor skal den?? får avatil et lite gnist på plugg 1 nor jeg setter på tenninga...slår den i førte hakke på nøkkeln.. men ikke nor jeg skal starte....hmmmm veldi rart..har størm inn på coiln.. hmmmm...men den tennings boksen du byttet på min?? åpnet min..å den motstandarn som står nermast kontaken vest man ser inni boken er masse brent :s de andre ledigen jeg tenkte på er de som står atme hjern..er tre leinger som står på en kontakt..er iafall en grønn ledning i metten..om disse skal kobles til noen plass?? så lurte jeg på om du hadde nr på hjern?? fikk to hjerner med motorn nor jeg kjøpte den...en liten å en stor..har nr på disse..men ikkje her... Den grønne er ikke til bensinpumpa, men + på coil å skal ha 12v. grønn på e30 også. Den brune/lilla er til tempføler. det er også den som er brun hvit. jeg vet ikke hvilken jeg skal bruke enda. Den grønne tykke med 2 ledninger: den i midten skal sammen med den sorte fra "boksen" videre skal ikke denne ha noe fra sikringsboksen. den i rundt er bare skjerming og skal ikke kobles til noe. De tre ledningene ved siden av hjernen skal den grønne ha strøm (jeg koblet den på grønn fra motornettet. den sorte skal på minus(sort) på coil. Den minste hjernen du har fått med er nok hjernen til abs på bilen motoren sto i. edit: Bensinpumpa er grønn/lilla
morten325i Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 hmmm... nor jeg kobla til den grønne så kommer bensin pompa på..om d er styre strøm eller??? før benisnpompa går ikkje nor den er av... oki...har noen ledinger ledig på kontaktn ..men ingen brun/lilla...ska se litt på d så... ska koble den svarte på boksen har prøvd å sotte strøm på den grønne...husket jeg måtte koble den til nor jeg satt inn 2.5l motor ...koblet den til motornette... hmmm...men begge hjernan har samme type stikk... har kobla grønn/lilla på bensinpompa...må vær styre strøm?? den grønne??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå