FredrikE24 Skrevet Februar 9, 2010 Share Skrevet Februar 9, 2010 Robert og Jeg prata mye om Gatebil og slike treff å dra til sommeren 2009, dessverre var en av oss opptatte, siste sjans ble BMW-dagene på Våler. Etter noen dager med planlegging så begynte det å flaske seg. Planen var å ta E32 730n til Robert men pga. manglende medlemskap i BMW CarClub Norway og manglende registrering slo vi dette fra oss og gav min gamle BMW 628Csi en sjans! Dagen før avreise, dekk var et problem, da jeg kjørte på nedslitte gamle dekk var Robert så grei å lånte bort sine speller nye dekk på originale E32 felger, men vi ville jo ikke helt bruke disse felgene i starten så Robert kom med AC Schnitzer felgene sine, forventningene var ikke store da vi nesten visste at de ikke ville passe med ET 7 på framfelgene! Dermed kasta vi oss rundt å hentet E32 felgene, trerattet som da satt i E24n ble teipa med trikkerteip for å hjelpe på grepet. Robert overnatta hos meg den natta, vi gav oss rundt 11 på kvelden det ventet en stor dag dagen etter. Sto opp klokka 5, lot Robert sove mens jeg dro ut i garasjen og hentet bilen med en smule sommerfugler i magen. Pakket, telt, soveposer, grill, mat, kjøreutstyr og klær. Det ganske rommelige bagasjerommet i den gamle klassikeren fyllt til randen med ting. Midt i lessinga kom Robert ut gjespende mens han strakk ut armene, ettersom jeg var vant til å stå opp såpass tidlig på grunn av jobb var jeg ikke i det minste trøtt, en smule adrenalin og forventninger kan også ha noe med saken å gjøre. Vi fikk i oss en matbit og kom oss i bilen, vinket farvel til katten som satt igjen på trappa og satte kursen mot Shell på Skedsmokorset. Først da ble jeg trøtt, kom oss til Shell, stasjonen var fyllt opp med BMWer. Kjøpte meg en kopp kaffe, Robert kjøpte nybakte boller med sjokoladebiter i. Vi satte oss i bilen og ventet på at ting skulle begynne å skje. Etterhvert kom vi oss ut på E6 med kurs mot kongsvinger som første stopp, planen er var å strekke litt på beina og ta ut penger til å få betalt for banekjøring. Var virkelig et flott syn å kjøre 30 BMWer i kolonne i skumringen, kjørte igjennom tidvis tåke tjukk som grøt, det gjorde noe med stemningen! Kom oss til Kongsvinger, der kom det enda flere BMWer, men på grunn av kø forran minibanken(hvor vi var til sist) ble vi akterutseilt og ble kjørendes aleine før vi tok igjen en E90. Hørte på godmusikk som Mannfred Mann, Dire Straits, David Bowie ol. Vi koste oss rett og slett! Etter mye styr og telefonsamtaler med en kamerat som alt var der oppe kom vi oss fram til Vålerbanen og fikk stilt oss i kø. Vi rakk førerkurset med et nødskrik, under førerkurset ble bilen tatt teknisk kontroll på(hadde ikke tro på at bilen skulle gå igjennom av en eller annen grunn), da vi kom ut av kafeteriaen sto klassikeren med en rød klistrelapp på seg som da betydde at den hadde gått igjennom. Etter å ha mottatt litt fine kommentarer på bilen satte vi oss inn og kjørte videre inn, stoppet etter 20 meter for å betale. Da vi kom inn på depot område tømte vi bilen for bagasje og hilste på en kamerat før vi stillte oss i kø. Sommerfuglene våknet til liv og holdte på å pisse på meg idet vi fikk klarsignal for å få kjøre ut på banen. Bilen virket ikke så verst, trodde den skulle være fæl på bane. Etter endt dag på banen var det tid for å finne et sted å campe, vi gav oss før "alternativt sporvalg" heatet da vi ikke ville slite ut dekk mer enn nødvendig da de tross alt VAR nye.. Vi fant egnet sted på baksiden av langsvingen av banen, koslig sted som viste seg å være et sandtak etterhvert. Robert skulle på kontoret(Dritern, dass ja du skjønner), da fikk jeg i oppgave om å lage camp, da Robert kom hadde jeg kommet så langt: Etter mye knoting fikk vi bilen ut, og vi bestemte oss for å ikke kjøre ut der en gang til og satte bilen litt på avstand, fikk pikk-pakket vårt ut til leirplassen, fyrte opp grillen, spiste deilig grillmat og spratt opp hver vår helflaske sprit og drakk. Det var bikkjekaldt og grillen utartet seg til et bål da vi fant ferdig kløyva knusktørr bjørk rett ved(nei den var ikke så bøyd(om noen tok den, like tørt som veden)). Stakkars grillen av aluminium smelta hen og ble et med jord og sand. Himmelen var stjerneklar og Robert og jeg prata piss hele kvelden. Da spritflaskene var tømt var det klart for å legge seg, teltpluggene fant vi ikke så var kun teltstengene som holdt teltet oppe. Vi la oss og etter en ganske søvnløs og kald natt for min egen del så kom vi oss gjennom til neste dag. Dro tidlig til den lokale bensinstasjonen på Våler, Våler sentrum lå helt øde til rundt klokka 8 da noen av våre nye landsmenn kom traskende. Kjørte tilbake til banen og ventet på åpning. Etter 4-5 heat på banen pakka vi sammen og reiste hjemover blide og fornøyde med godmusikk. Hjemturen gikk raskt helt til vi møtte kø i Oslo, midt i en tunell begynte den stakkars hardt kjørte motoren å fuske, fant ut senere at dette er en defekt plugghette. Fikk stuet Robert inn hjemme hos seg og dro fornøyd hjem til Oslo fra Nesodden. Banekjøringen kostet meg en hundrings(eller var det 200?) fordi det er en veteranbil! Skulle egentlig betale 1100 kr. Førnøyd med det Anbefaler alle med BMW om å ta samme turen! Var skikkelig gøy å se hva både bil og mannskap var god for Vennlig hilsen Fredrik og Robert(Robkill) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 9, 2010 Share Skrevet Februar 9, 2010 godt det ordner seg, og dere hadde det moro:) men hvem er robert fra Nesodden, er ikke ofte jeg ser noen 7'er her. bortsett fra noen e38 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2010 Har vel kjørt Mercedes S124 300TE for det meste da sjuern ikke er registrert enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Det begynner snart å bli på tide med en Road-Trip igjen Fredrik! Alltids veldig ålreit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Juli 12, 2010 Share Skrevet Juli 12, 2010 Gleder meg til våler 2010 jeg Har ikke vært der siden 2007. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 22, 2010 Share Skrevet Juli 22, 2010 Ja folkens, det nærmer seg Våler igjen. Sett av datoen i kalenderen! No excuses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå