skafting Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Har en 95mod e-36 328i cab, som står i garasjen over vinteren. Da jeg skulle starte opp den, for å la den gå seg varm, merket jeg att det var en isklump i radiatoren. Fylte på kjølevæske før jeg parkerte den, men det ble antageligvis fo svak blanding. Jeg startet opp bilen uten problemer, og den fikk svive å gå en times tid. (blandet på sterkere kjøleveske) Temperaturen på motoren var normal, men det kom kun kaldluft fra varmeapparatet. Hva tror dere er problemet?
Julianv Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Luft i kjølesystemet, dårlig vannpumpe eller tett varmeregister. Kan også være noe som har sprekt vis det har frøset på
wabby Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Symptomene dine er veldig like denne: viewtopic.php?f=1&t=144027 Dersom du har AC.
skafting Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Skrevet Februar 11, 2010 Har ikke ac. Vannpumpen ble byttet i sommer.
wabby Skrevet Februar 11, 2010 Skrevet Februar 11, 2010 Kommer det varmt dersom du ruser motoren? La oss si 4000 rpm? Jeg leste at det var spess AC, men det kan hende du har en varmeventil fordet. Se på dempertårnet ditt på førersiden og se om du har en liten kasse der hvor det går inn 3 vannslanger. Dersom du har det så kan det hende du har samme problemet som jeg linket til tidligere.
skafting Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 Tusen takk for gode råd og tips, håper også på flere Er på jobb nå, men kommer hjem på mandag, og da skal jeg få sjekket det du linket til Dukker opp her igjen, så får dere høre
skafting Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 Meeeen, kan iike huske att det kom varmluft fordi om jeg ruset opp motoren litt.. Ble jo satt inn ny radiator, varmepumpe og termostat ikke så lenge før jeg parkerte...
Remi Berg Skrevet Februar 12, 2010 Skrevet Februar 12, 2010 Ettersom du hadde en isklump i radiatoren er sjansen stor for at det ligger is/slush i resten av kjølesystemet. Det er ikke sikkert alt dette smeltet selv om du lot motoren gå en times tid og dette vil da ligge i varrmeapparatregistret og hindre sirkulasjon. Om du har mulighet ville jeg satt bilen varmt et par dager å prøvd igjen eller rett å slett ventet til sommeren for å se om det kommer seg da.
skafting Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Skrevet Februar 12, 2010 Hørtes vel egentlig ganske sannsynlig ut det ja takk for tipset
skafting Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Skrevet Februar 18, 2010 Startet opp bilen når jeg kom hjem. Varmeapparatet gir fra seg varme når jeg ruser motoren over 2000rpm. Kaldluft når den går på tomgang, Hva er galt?
Rayb Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Selvsagt kan det være andre ting, men les denne tråden der jeg anbefaler bytte av vannpumpe: viewtopic.php?f=1&t=133788
blast Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Hadde dette problemet selv på min e36. Varme kun ved 2000 rpm og opp. Varmeventilen var defekt. Sitter rett nedenfor bremsekraft-forsterkeren. Skal komme en klikke-lyd da du setter på tenning mens varme-apparatet står på varme og gjerne trinn 1 på vifta. Ligger en tråd ute om "rens av varmeventil" med fine bilder og oversiktlig DIY.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå