nightking Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Skrevet Mars 26, 2010 Har nå hatt bilen til diagnose hos autostrada sport, og en bmw mekaniker så på bilen min.. Og viste seg at det ikke var noen feilkoder på bilen i det hele tatt.. Han så litt på bilen, og han kom frem til at det mest sannsylig er tett katalysator. Jeg dro rett til jobben min. Pelte av katalysatoren, tok av eksosanlegget ved eksosmanifoilen, for så å starte den, da ville jeg jo evt eleminere om det var den før jeg evt kjøper noe nytt.. Men da jeg rusa den uten eksos så var den helt lik. stopper hvis jeg bare holder gass på bilen.. Noen som har flere forslag?? Er desperat etter hjelp =( Tenkte å bytte kullfiltret bak på bilen, d som er til bensintanken, også bytte bensinfiltret. Har lyst å prøve ny LMM, men kjenner ingen med lik bil jeg kan låne ifra =/
nightking Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Skrevet Mars 26, 2010 Sitter å lurer på om det kan være bensinproblemer. Tenkte å bytte bensinfiltret og måle bensintrykket. Noen som veit hva trykket skal ligge på??
SweetBMW Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 jeg har jo samme problem som deg.. og min bensintilførsel er helt fin.... er ikke alltid dette kommer opp som en kode.. jeg ville prøvd kjøpe en LMM fra koed.. de koster CIRKA 1400 kr... hvertfall bedre enn 5000 kr hos dealer.... men uansett, jeg har hvertfall P0171 fuel delivery system.. som oftest er falskluft, eller gåen MAF... (den er ikke helt gåen, bare måler feil) eventuelt så kan du og jeg byttelåne maf så kan du se om problemet blir borte?? bor 20 min fra drammen... pm om int
cubetito Skrevet Mars 27, 2010 Skrevet Mars 27, 2010 ring meg. jeg har en helt ny massemåler til bilen jeg kjøpte for lenge siden som ikke ble brukt og jeg har samme motor som deg. du kan prøve den. 46131896
nightking Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 Har idag gjort noe veldig smart! Tok av kontakta på luftmassemålern og testa bilen uten den og VIPS så var bilen iorden gitt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Føltes som jeg fikk 50 hester til med en gang.. Så da skal ny luftmassemåler bestilles imårra!!! Dum som ikke har prøvd dette før, men har tatt den av og da stoppa den nesten på tomgang så tenkte at d ikke funka, men hadde aldri testa å kjøre den..
nightking Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 Byttet den idag, og fungerer utmerket.. Så dere som har samme problemer, prøv å bytt luftmassemåler
SweetBMW Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 ja jeg prøvde ta av kontakta på min i dag.. gikk ikke annerledes.. men når jeg prøvde cubetito sin så syns jeg den gikk bedre.. .:S men ja.. får se..
DJ RS2 Matrix Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 jeg har jo samme problem som deg.. og min bensintilførsel er helt fin.... er ikke alltid men uansett, jeg har hvertfall P0171 fuel delivery system.. som oftest er falskluft, eller gåen MAF... (den er ikke helt gåen, bare måler feil) eg og har den feil koden, men har ikkje merka noe på effekt. kun at den bruker litt tid på å stablisere tomgangen av og til. har funne ut at det kan skyldes lamda sensoren, falsk luft eller maf (lmm), så visst du finner ut av det så må du nesten legge ut svaret her ein litt meir nøyaktig beskrivelse av P0171 koden er "System to lean (bank1)"
SweetBMW Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 nja... lambda sonden min er helt ny så det tviler jeg på er den.. må nesten være falskluft fra et sted... jeg merker det veeeldig på effekt fordi det finnes omtrent ikke noe... men... ja.. er jo en haug av slanger og sjekke da... får nesten bare ta av og tette en og en tror jeg...
SweetBMW Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 satt og tenkte på.. hvis det er falskluft.. så er det som oftest fra intake boot, den som går fra MAF til spjeldet... elelrs pleier det være de slangene i bakkant av mottrom til veivhusvent. jeg har skiftet begge.... hvilke andre er det som kan være utsatt? :S noen som har noen tegninger? eventuelt kan detr være et sprekt innsug etter som det er av plast?
DJ RS2 Matrix Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 visst du har noe startgass i nærheten så finner du ut om det er lekaskje i skjøytene, men som du nevner så er det som regel gummi belgen etter maf sensoren og til spjeldet som sprekker (oftes på undersiden i svingen) har du prøvd crc sin maf rense eller noe lignade ? for den er vel ikkje heilt rein etter 154 000km men korleis kommer du til veiv hus ventilasjonen ? kva side ligger den på? kommer til å sjekke litt rundt om i motorrommet i påsken
nightking Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 Kan virke som dere har ett annet problem enn jeg hadde, men jeg hadde jo noen rare symtomer ibegynnelsen med tomgang osv. Da fant jeg en ødelagt slange fra utåndinga på toppdekslet, byttet den slangen og ventilen inn til innsuget, kostet ca 700 kr på bmw forhandler. Bruk startgass å sjekk ett lekk.. Jeg demonterte ALLE vakumslangene for å være sikker.
SweetBMW Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 ja det er den jeg har demontert nightking og skiftet, sammen med filter... DJ RS2: den slangen til veiv.vent. sitter på baksiden av motorblokka, må av med klimaanleggsfilter på toppen der for å komme til.. ganske fort gjort..
Aquarius Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 Hei nightking, fennomenalt at du har klart å finne feilen utifra det du har forklart gjennom tråden... Har du hatt lysende motorlampe på instrumentpanel? Sliter selv med 171 feilkode (mager blanding) og synes oppriktig at diagnosesystemet til BMW er utrolig dårlig. INGEN av de store merkeverkstedene i Oslo har kunnet finne feilen uten å bare måtte prøve å bytte forskjellige komponenter (til ukjent pris) !!! Synes også ditt tilfelle vitner om et dårlig diagnosesystem. Du har et typisk falskluft problem, men får ikke opp en typisk 171 kode. Du får opp koder som tolkes helt forskjellig og ender opp med å bytte MAF som tydelig er defekt - dog uten en eneste feilkode?? Trodde motor går i "nødmodus" hvis MAF faller ut ved utkobling. Skjønner ikke helt hvordan motoren kan bli helt frisk av dette. Merket du noen forskjell uten MAF og med ny MAF?
nightking Skrevet April 1, 2010 Forfatter Skrevet April 1, 2010 Heisann. på mitt diagnose apparat som er sånnn jalla, så fikk jeg opp feilkode 141.. Mens på verkstedet så fikk de ikke opp noe feilkode i det hele tatt.. Det som jeg merket med å koble ut MAF var at den ikke gikk skikkelig på tomgang, men fungerte like fint ved gasspådrag som med den nye feilen min kunne nesten virke som att katalysator var tett, Fikk ikke opp turtallet. og fuska no jævlig,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå