Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Har bytta TPS og spjellet fra en annen 2.5 samt innsug å dyser. Tomgangsregulator har jeg enda ikke prøvd kom jeg på!

Ja vist du har bilen enda da så kan vi gjøre det Ole, selv om jeg tviler på det har noe utslag :)

men vi har prøvd da ihvertfall :wink:

må uansett på smøla for og hente noen deler så drar ikke før lørdagen itilfellet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tviler på at det er vits i å prøve tomgangsregulator. Om den er gåen, så skal du vel strengt talt få den opp på turtall og at den ikke skal fjuske slik den gjør. :P

Nå er det riktignok en helt annen motor, men på min E39 M52B25tub fikk jeg ikke motoren opp i mer en 2500-3000 rpm før den ga seg. når tomgangsregulatoren ikke var ordentlig koblet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedig. Vertfall på min, (samme motor som i minigris sin) så falt lmm og luftfiltret av festet sitt å datt litt ned i motorrommet, å dro med seg tomgangsregulatoren slik at den spratt av på innsuget. Eneste jeg merket var at den ikke gikk på tomgang, og fjusket litt opp til ca 2000 omdreininger. Merka ingenting av det opp i registeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedig. Vertfall på min, (samme motor som i minigris sin) så falt lmm og luftfiltret av festet sitt å datt litt ned i motorrommet, å dro med seg tomgangsregulatoren slik at den spratt av på innsuget. Eneste jeg merket var at den ikke gikk på tomgang, og fjusket litt opp til ca 2000 omdreininger. Merka ingenting av det opp i registeret.

Det kan nok hende den har flere funksjoner, og litt mer avansert på nyere biler.

Men jeg ville nå prøvd uansett, det kan jo være sammensettningen av flere feil som gjør at den oppfører seg slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi prøvd litt mere, å prøvekjørt en tur...

klarer ikke å gi noe spesiellt med gass, men den kommer sakte men sikkert på turtall med den gassen man kan gi, å når det kommer en motbakke, så gir jeg fullgass, da drar den bra på full gass, helt til det blir "lett" at den får fart opp bakken.. å derretter går den bare på 4-5 syl, på fullgass å bare lugger. Men slipper jeg av ganske mye på gassen, holder den farta.

Dette uten LMM. Med LMM blir det bare Lugging å napping.

Tar jeg av tempføler(blå) blir den MYE friskere, å går (kjenner draget i motoren skikkelig) Men da kan man ikke gi full gass..

Sikkert dårlig forklart, da jeg ikke er noe flink i og ordlegge meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å bytte tempføler fra en annen motor, men det er ingen som vet om den funker heller.. Men bilen oppfører seg akkurat likens med den også :/

Forferdelig å holde på sånn, å ikke finne noen ting, men sånn du beskriver over her er som å gjengi min motorgange når tomgangsregulator ikke var koblet til skikkelig.

vil tro det er en elektrisk/elektronisk sak som ikke er som det skal ett eller annet sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...