Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Joda, med TUV papirer og alt :) 80mm (el 85?) forran og 65mm bak :) usikker på om det gjelder kun fjæra bak el om det er med justeringa.. :)

hmm, da var jo det veldig billig. Er det rustfritt da? Så det ikke ruster opp om du tar deg e tur på salta veier :wink:

Blir spennende å se det montert på bilen :D

Ja, derfor jeg tok meg råd til å prøve det.. Finner vel raskt ut om det er bra eller ikke !

Rustfritt?? Har ikke aning :roll: Får håpe det er det.. Bor ved sjøen, så det finner vi

raskt ut :lol:

Gleder meg til å montere ja..;) ca ei ukes tid så skulle det være her. Så om jeg ikke drar på sjøen så blir det å montere samme dagen som det kommer!! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har bilen fått oljeskift på motor og gir, samt filterbytte :)

Olja som var på var (desverre) Biltema sin, men har ikke hatt anledning til å skifte før nå...

Det ble en helt ny opplevelse, og en ny motor!!! Tidligere har den tikket, noe mer enn en vanlig M20 som ikke tikker, så tenkte kanskje at ventilene burde justeres. Men neida, starta opp med ny olje, å motor var tilnærmet stille for tikking!!! Ble også myyye bedre å gire etter skifting av olje på giret..

Brukte Castrol sin Magnatec 5-40W på motor, samt Castrol EP-X 80W-90 på giret..

Veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt hvilken forskjell det gir å få riktig fludium på motor og gir. Merket det også veldig godt på gammelbilen da jeg byttet til Castrol.

Hadde aldri drømt om SÅ stor forskjell, helt ærlig.. Synes også den er mye bedre på gassen mellom giring, slipper at den går ned for raskt på turtall, samt at girene flyter myyye bedre enn før.. Imponert, rett å slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt hvilken forskjell det gir å få riktig fludium på motor og gir. Merket det også veldig godt på gammelbilen da jeg byttet til Castrol.

Hadde aldri drømt om SÅ stor forskjell, helt ærlig.. Synes også den er mye bedre på gassen mellom giring, slipper at den går ned for raskt på turtall, samt at girene flyter myyye bedre enn før.. Imponert, rett å slett :)

Høres bra ut, får vel bøtte på med Castrol-olje fremover selv da! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt hvilken forskjell det gir å få riktig fludium på motor og gir. Merket det også veldig godt på gammelbilen da jeg byttet til Castrol.

Hadde aldri drømt om SÅ stor forskjell, helt ærlig.. Synes også den er mye bedre på gassen mellom giring, slipper at den går ned for raskt på turtall, samt at girene flyter myyye bedre enn før.. Imponert, rett å slett :)

Høres bra ut, får vel bøtte på med Castrol-olje fremover selv da! :applause:

Tror jeg med hånden på hjerte kan anbefale den ja :) Har opplevd d samme før, bytta til castrol eller Mobil... Mye bedre etter min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg henta d justerbare senkesettet, å jaggu fikk jeg ikke montert d også :)

Startet ca halv 6 å var ferdig litt over halv 8, med andre ord, det gikk egentlig ganske greit :)

Startet så klart med å ta av fjærbeinet, noe som gikk latterlig enkelt, i forhold til hva det har gjort på andre biler jeg har hatt

h7klrpo41ji7xvl6dtuj.jpg

Tok av fjæra som satt der, og tok ut demperen (Koni, med justering for hardhet), å satte i ny demper med justering, samt et nytt stykke som holder demperen på plass, å som justeringa av fjæra skrus fast på før fjærmontering.

5702j60wo27v2zeia5ga.jpg

Gikk litt unna her da det var litt dårlig tid mellom jobb/st.hansfeiring og skruing, så tok ingen bilder mellom her, men her er alle fall justeringa skrudd fast på hylsa som holder demperen, og fjære med skål montert

jlf1f9dw7bsrworz23pf.jpg

Tok en liten shoot etterpå når alt var montert. Har ikke redigert bildene..

Ble heldigvis litt over 2cm lavere foran nå, så har ikke det siget på rompa som jeg hadde før. Håper det siger litt også slik at det blir enda litt lavere :)

7eoql9ofbhh4nbfpufh8.jpg

Steinsprut og sprekker? Jepps, vet d !!

93939kgfi1aw0ukbv9n7.jpg

eabed9a8l8w9rxglmovt.jpg

rpyvdfvubpkguiptie3p.jpg

un4b7z0luq39jv84lvs3.jpg

zro1hhkuorx7tipx1t9d.jpg

7fmuej1h5wck13dkvgdm.jpg

u4awya71lwuihe1iryya.jpg

Vel parkert hjemme ;)

zash8nwyo8y0gi0bbbew.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thumbs up! :applause: Ble bra dette vettu.

takk ;) Ble bedre alle fall :)

Se det, ble mye bedre :) Fint stuk nå.

Er den skrudd ned maks?

Joda, ble ikke så værst nå ;)

Er skrudd ned max foran ja.. Håper de siger piiittelitt.. Eller så må jeg heve 0,5cm bak. Har som sagt ikke montert de nye demperne og fjærene bak enda, så får se hvordan det da blir :)

Hadde ca 32cm fra center på navet til hjulbue før, mens nå har jeg i underkant av 30cm. Kunne tenke meg ned til 29cm alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...