Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Nææh.. Men siden 2.5'n var slik, så skal d vel godt gjøres at d smittet over?? :lol: Ståle hadde 2.7'n i før meg.. Motoren er gullende god, med null slitekant i sylinder (rulla over 300.000km), og topp har nye tetninger osv..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mener den er sjekket, Håkon!

Har jo ikke kinna i et år da.. En og annen dagen siden etter nyttår jeg har sett litt på den.. Så tviler på den er full av bensin..

Sesongen i år er nok ikke noe jeg får med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....da må jeg igjen få minne om at b25`n også var slik.:) Den hadde annen olje, ny faktisk..

Jepp, skjønner. Men mener å huske at du nevnte du hadde blitt mer usikker på om at b25en gikk akkurat likens som b27n? Å det eneste du ikke har prøvd å bytta nå er vell bensinpumpe og filter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg en prat med Daniel her om dagen.. Han var med da jeg tok livet av 2.5`n.. Han sa også det at den hadde slik oppførsel, selv om jeg var pittelitt i tvil en stund.. Men det er jeg ikke nå.:)

Den startet og gikk, og klarte så vidt kjøre den på slutten.. Etter den sto litt så fikk jeg jo ikke start da jeg skulle til garasjen til Daniel for å bytte til den som står i nå.. SKAL finne ut av d en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg en prat med Daniel her om dagen.. Han var med da jeg tok livet av 2.5`n.. Han sa også det at den hadde slik oppførsel, selv om jeg var pittelitt i tvil en stund.. Men det er jeg ikke nå.:)

Den startet og gikk, og klarte så vidt kjøre den på slutten.. Etter den sto litt så fikk jeg jo ikke start da jeg skulle til garasjen til Daniel for å bytte til den som står i nå.. SKAL finne ut av d en dag ;)

Tett filter/dårlig pumpe holder jeg en finger på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg en prat med Daniel her om dagen.. Han var med da jeg tok livet av 2.5`n.. Han sa også det at den hadde slik oppførsel, selv om jeg var pittelitt i tvil en stund.. Men det er jeg ikke nå.:)

Den startet og gikk, og klarte så vidt kjøre den på slutten.. Etter den sto litt så fikk jeg jo ikke start da jeg skulle til garasjen til Daniel for å bytte til den som står i nå.. SKAL finne ut av d en dag ;)

Tett filter/dårlig pumpe holder jeg en finger på nå :)

Pumpa mi gikk her om dagen, da hadde den perioder hvor motoren hørtes sånn ut som på filmen tidligere her, pumpen gikk veldig ugjevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg en prat med Daniel her om dagen.. Han var med da jeg tok livet av 2.5`n.. Han sa også det at den hadde slik oppførsel, selv om jeg var pittelitt i tvil en stund.. Men det er jeg ikke nå.:)

Den startet og gikk, og klarte så vidt kjøre den på slutten.. Etter den sto litt så fikk jeg jo ikke start da jeg skulle til garasjen til Daniel for å bytte til den som står i nå.. SKAL finne ut av d en dag ;)

Tett filter/dårlig pumpe holder jeg en finger på nå :)

Pumpa mi gikk her om dagen, da hadde den perioder hvor motoren hørtes sånn ut som på filmen tidligere her, pumpen gikk veldig ugjevnt.

Kanskje impelleren(?) har begynt å gidd ette så den ikke leverer nokk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være bensinproblemer. To måter å sjekke at det er ok på er: å ta dysene ut av manifold, sette de "nedi" hver sin brusflaske (eller måleglass hvis tilgjenglig) feks og tvangskjøre de i feks et halv minutt å sammenlikne mengde. Må jo selvsagt tvangskjøre både DME rele og bensinpumpe for å få dette til. (lurt å jorde dysene direkte i hjernekontakten slik at en får sjekke hele greiene)

For å sjekke om pumpe leverer nok, bare ta av returen på manifolden og sjekk hvor mye pumpa leverer, Fyll feks 10l i en kanne og mål tida. Og rekn ut hvor mange l/timen pumpa leverer på arbeidstrykk. (3bar). Bør vel klare 100l/t iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være bensinproblemer. To måter å sjekke at det er ok på er: å ta dysene ut av manifold, sette de "nedi" hver sin brusflaske (eller måleglass hvis tilgjenglig) feks og tvangskjøre de i feks et halv minutt å sammenlikne mengde. Må jo selvsagt tvangskjøre både DME rele og bensinpumpe for å få dette til. (lurt å jorde dysene direkte i hjernekontakten slik at en får sjekke hele greiene)

For å sjekke om pumpe leverer nok, bare ta av returen på manifolden og sjekk hvor mye pumpa leverer, Fyll feks 10l i en kanne og mål tida. Og rekn ut hvor mange l/timen pumpa leverer på arbeidstrykk. (3bar). Bør vel klare 100l/t iallefall.

Hjertelig takk! :) Det skal prøves, men det blir ikke før jeg har sjekket noe annet.

Har nemmelig en mistanke om hva det kan være, så er på vei hjem nå for å se om jeg har rett.. I så fall er det årets bagatell, men om det løser problemet så blir jeg meget fornøyd ;)

Skal kjøpe nytt filter i morgen :) Larsinnj tar med pumpe både fra PFL og FL når han forhåpentligvis kommer ila uka :D

Han kan ta me diagnose apparatet også :)

Det må han gjerne gjøre :) Vært morsomt å prøvd det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...