Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Da er jeg i gang med å fjerne lakken på enda en felg.. Slik det ser ut nå kommer jeg til å fjerne bortimot all lakk på felgene, glasblåse stjerna samt pusse resten av felgen og lakkere de i original Krystall Silber..!

Høres bra ut! 8) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

duxola har de på jernia og malings forettninger. Den smører du på med kost. også står den og etser av lakken. Så høytrykkspyler du de. da forsvinner alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duxola har de på jernia og malings forettninger. Den smører du på med kost. også står den og etser av lakken. Så høytrykkspyler du de. da forsvinner alt.

Nå bruker jeg Gjøco sin malings og lakkfjerner.. Synes den fungerer, tja, greit nok kanskje? Aldri prøvd før, så vanskelig og si.. Alt etter hvor mye jeg smører på, så blir det å skrape av fliker, eller så blir det å skrape av kliss nærmest. Tar nesten helt ned til aluen, men et langdrygt arbeid... Har ikke anledning til å spyle av, så har skrapt vekk det som jeg har tatt av hittil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kompisen min prøvd å glasblåse ene felgen min, men det gikk ikke :roll: Lakken er så hard,og laget er så tykt at det biter ikke på... Nå vet jeg egentlig ikke hva jeg skal gjøre, men skal undersøke sandblåsing i morgen, om det kan fungere. Må bare finne et firma som har tid i Kristiansund.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv plastgranulat eller nøtteskall. Glass kan være jævli drygt å ta lakk med. Særlig hvis man kjører med for høyt lufttrykk, da "knuses" glasset fort, så etter en liten stund så blåser man med "støv". Dette gjelder såklart bare blåsekabinett med resirkulering. :) Hvis du sandblåser så blir overflata i felgen ganske ru. Bruk ihverfall så fin sand som mulig, eventuellt olivinsand eller aliminiumsilikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrenset hva jeg har tilgang til egentlig, så får ikke "prøvd" ut så mye... Skjønner hva du mener med trykk osv ja, men de som skulle utføre det driver jo med dette, så regner med at de vet hva de gjør (håper jeg!!).

Har tenkt på sandblåsing, men som du sier så må sanden være veldig fin. Skal ta en ringerunde i morgen for å høre. Er et sandblåserfirma her i Kristiansund som er spesialisert på overflatebehandling før maling av båter osv, deribalnt alu-båter, så regner med de vet om det går eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sandblåser felger, blir de altfor ru og grove til å lakkeres! Er et firma her i nærheten som driver med dette, og jeg ble forklart at lakkering blir håpløst etter sandblåsing. Mener å huske han snakket om aluminiumsilikat eller noe annet fancy ord ;)

Her er hjemmesiden dems: http://www.ghippe.no/

Du kan evt ringe inn på 62 35 98 50 og høre hva som er best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare jeg skyter meg i stedet :roll:

Men fra spøk til alvor. Skal prøve den andre malingsfjerneren først.. Skal stikke å se om de har den noen plass i Kristiansund når Blåmann er ferdig på service ;)

Kan uansett hende jeg kjøper et sett med "midlertidig/alternative" felger i dag, så da har jeg reserve om ikke de blir ferdig til våren :lol: men håper jo det blir flett nye ila sesongen da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hadde et sett med Azev A før, som jeg jeg fjerna lakken på kanten på. Kan ikke huske at jeg hadde noe særlig problemer med å gjøre det med Duxola hvertfall :)

Kanskje dine er lakkert/pulverlakkert opp før? Pulverlakk er hvertfall et helvette å fjerne med malingsfjerner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...