Alpejohn Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Hei, Er ikke så imponert over xenon lysa på bilen min, de er orginale. Syns dem lyser veldig "svakt", når jeg ser på mange andre biler at det lyser skikkelig kraftig opp etter veggene i tuneller osv. Men på min ser jeg knapt lyset etter veggen Lyser ikke så imponerende fremfor bilen helder. Lyser greit nåk, men hadde vel egentlig forventet litt sterkere lys fra orginalt montert xenon. 1. Er det noe som kan gjøre at dem lyser svakere? Har og små vibrasjoner i begge lykter ved ujevn snødekt vei, er ikke store utslag, men små vibrasjoner. Høyre lykta er løs sidelengs, så der går jeg ut i fra er et plast stag som er knekt. Men de små vibrasjonene er opp og ned(tror jeg). 2. Er dette helt vanlig, eller er det slark i oppheng på reflektor/linse? Opplever av og til små blink i lyset, dvs. når jeg kjører så kan lysa plutselig blinke fort, er ikke alltid like enkelt og legge merke til. Blir et slags raskt blink. (I hovudlysa/xenon lysa). 3. Hva kan dette være tegn på, dårlige pærer, ballaster, dårlig ledninger til lyspærer? Mvh. Fredrik
todleif Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Du kan prøve å bytte pærer. Prisene varierer avhengigt av kor du kjøper dei. Her er eit eksempel: http://www.dybvik-trading.no/category.asp?c=24 Eg rekner med at det er D2S pærer du har Knekt plast i forbindelse med lykta er ikkje uvanligt Blinkingen kan væra pærene
aloebiz.net Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Nye pærer gjør nok susen med lysstyrken skal du se
Alpejohn Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Skrevet Februar 13, 2010 Tror dere det hjelper med nye pærer altså? Vet ikke om dem har vært byttet før, men vil jo gå ut i fra det, den har jo gått 153 000km så.. Men tror jeg skal kjøpe nye pærer da ja Har en lokal selger her som selger alt av xenon og led pærer osv så det er jo ingen problem Kan det være derfor dem blinker og av og til? Men blinker i begge pærene da tror jeg.. Det er jo litt rart
hillmar Skrevet Februar 13, 2010 Skrevet Februar 13, 2010 Er godt mulig at det hjelper med nye pærer, men jeg ville ikke kosta på meg det før jeg hadde fiksa opphenget til reflektorene. Jeg vet at det er vanlig at justeringsskruene knekker. Vet ikke om reflektoren løsner hvis disse knekker, men de er i allefall billige og skal være greie å skifte... Hvordan ser forresten lykteglassene ut?
Alpejohn Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Skrevet Februar 14, 2010 Er det vanskelig å bytte oppheng da? Må man ikke opne hele lykta da? Har facelift lykter, og da er det vel ikke bare og bare og opne slik jeg har forstått det Lykteglassa er ganske stygge, dvs. matte og bærer preg av steinsprut.. Som gjør at dem ser skitne ut hele tia Var tåke her i går kveld, og da la jeg merke til at den lykta som er løs sideveien lyste veldig skeift! Det er høyrelykta (passaskjer siden), og den lyste inn i strålen til andre lykta og kryssa.. Så den er vertfall ikke helt i vater.. Men dem justerer seg opp og ned, begge to. Med en gang jeg starter liksom..
hillmar Skrevet Februar 14, 2010 Skrevet Februar 14, 2010 Ja,tenkte ikke på at det var værre med facelift. Det ligger DIY for det på nettet så det går, men som du sier så er det litt vrient å åpne de... Men alternativene dine er jo enten å prøve å åpne de, eller kjøpe nye. Så du har jo ikke så mye å tape... Det at glassene er slitt vil jo også svekke lyset. Du kan jo prøve å polere de opp på no måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå