Kenneth730i Skrevet August 13, 2010 Forfatter Share Skrevet August 13, 2010 Fått montert over støtfangeren fra den andre, var godt å få en helhet på bilen. Blåmann skal få ny fanger når den tiden kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth730i Skrevet August 13, 2010 Forfatter Share Skrevet August 13, 2010 Motorrom har også blitt steamet reint, samt fått full service. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth730i Skrevet August 15, 2010 Forfatter Share Skrevet August 15, 2010 Vært i verkstedet å koset litt med den beige 730n, etterjusterte ventiler og justerte en tann på AFM, nå summer den så fint ingen tikkelyder, god respons å fin tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet August 15, 2010 Share Skrevet August 15, 2010 Så bra ut den blå der! fin farge. fikk den jo billig å., helt suverent! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth730i Skrevet August 15, 2010 Forfatter Share Skrevet August 15, 2010 Et veldig bra prosjekt, holder også på med den nå skal stå ferdig sommeren neste år kommer en prosjekt tråd på den kanske snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 16, 2010 Share Skrevet August 16, 2010 Forsiktig med å trekke mye lyst med disse bilene, vær hvertfall aktiv med det å gire aktivt ned manuelt for å ikke brenne kassa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth730i Skrevet August 16, 2010 Forfatter Share Skrevet August 16, 2010 Forsiktig med å trekke mye lyst med disse bilene, vær hvertfall aktiv med det å gire aktivt ned manuelt for å ikke brenne kassa kjører kassa i manuel modus om jeg kjører med henger og bruker girene som jeg ville gjort om det var en manuell bil jeg kjørte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth730i Skrevet August 17, 2010 Forfatter Share Skrevet August 17, 2010 En aktiv uke med masse arbeid på go bilen, lite kosmetisk arbeid men masse småfiks utført for å få bilen i tipp topp teknisk stand. Gjennomgang av hva som er gjort: *Byttet komplette fjerbein begge sider *skiftet ut slitte stag i framstilling *etterdratt alle tilgjenglige skruer *fått bort alle lekasjer å oljesvetting *skiftet olje og filter *etterjustert ventiler etter kambytte *liten etterjustering av AFM *Nye pluggledninger, fordelerlokk og rotor *korrigert nærlys feil *byttet spylertank *steamet rent motor å understell *byttet framfanger *lakket opp grill *ettermontert orginal rullegardin i bakvindu *byttet ut den analoge klokken med OBC *byttet ut hendel til lys å blink for å få funksjons knappen til OBC *gått over el anlegg å utbedret en del dårlige koblinger *gått over alle trelister med edeltre lakk *hadde vist et sportsfilter liggende, så monterte det. *byttet Taktrekk *byttet komplett soltak da et ledd var knekt i det gamle *+ en del puss og stell ellers i bilen. eneste feil jeg vet om med bilen teknisk nå er at ledningen til bremsesko føleren mangler ut fra bremsesko, så den får vente til de må skiftes. Noen bilder fra i dag. Lakkert op grillen i svart blank dan denne var blitt veldig stygg å matt Byttet ut analog klokke med OBC Var jo litt kos å få litt mer inormasjon i dashen også og ja min bil går ikke lenger enn 299960, ihvertfall ikke i følge telleren, i virkeligheten så har denne rullet nærmere en halv million i følge i følge hva jeg her regnet ut etter service hefte. skal få fikset denne telleren også, må bare få bestilt ny modul. Før og etter trelister etter lakkering Solgardin i bakruta Sportsfilter montert Vil få laget til et bend slik at filteret peker fremover fremfor inn mot innerkjerm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Blir nok veldig varm luft for filteret der rett over manifoldene gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth730i Skrevet August 17, 2010 Forfatter Share Skrevet August 17, 2010 Blir nok veldig varm luft for filteret der rett over manifoldene gitt! jeg regner med det jeg også, derfor jeg vil få et bend å trekke det fremover slik at får kjøligere luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth730i Skrevet August 22, 2010 Forfatter Share Skrevet August 22, 2010 Da var sesongens siste dragrace stevne unnagjort, blir det litt mere tid til å skru bil igjen Slenger inn noen bilder her av hva vi holder på med. her er 2 av syklene vi frakter rundt, har også 2 til men de var ikke med denne gang. Dette er en 67 triumph top fuel dragbike 500 cc, denne sykkelen er nå ut i fra tall vi har fått innhentet europas raskeste men denne type motor, alle deler i denne er fra tiden hvor sykkelen ble bygd, ingen nymoderne deler i denne. 402 meter på 11.1 Denne suzukien ble bygget på 80 tallet og var verdens første Pro Stock Bike under 8 sek på 402 meter å beholdt den rekorden i noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth730i Skrevet August 22, 2010 Forfatter Share Skrevet August 22, 2010 Hentet også litt inspirasjon til hva som skal gjøres med den andre motoren min som skal bygges opp over vinteren, noe jeg gleder meg veldig til å begynne på Var selvfølgelig noen Bmw på stripa også, her er et par av de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth730i Skrevet August 24, 2010 Forfatter Share Skrevet August 24, 2010 Da var Grunning og lakk bestilt, nå er det sliping som står for tur den beige skal nå bli granitt grå Bare for å gi en pekepinn på fargen så blir det samme fargekode som døren avbildet under. å ved å bruke lastebillakk fra Norbond så blir det billig Beskjed til Norbond: Beskjed til Norbond AS Ordredetaljer: Produktnr Produktnavn Antall Pris 16030x_0,7L Nordic Coat PU 90 base, "Lastebillakk" (0,7 liter) 2 stk. kr 625,00 FARGE: (NB! Ved flere ulike farger må alle fargekoder samt antall av hver farge skrives samtidig!): RAL 7021 169010_0,7L Nordic PU primer hvit BASE (0,7 liter) 2 stk. kr 400,00 769925_05L Nordic PU HERDER medium (0,5 liter) 1 stk. kr 275,00 769925_1L Nordic PU HERDER medium (1 liter) 1 stk. kr 400,00 GTA713-005 PU Tynner langsom (5L kanne) 1 stk. kr 437,50 -------------------------------------------------------------------------------- Sum produkter: kr 2 137,50 Herav mva: kr 427,50 Frakt: kr 325,00 Herav mva: kr 65,00 Total sum: kr 2 463,00 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 24, 2010 Share Skrevet August 24, 2010 Dette er imponerende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth730i Skrevet August 24, 2010 Forfatter Share Skrevet August 24, 2010 Da var arbeidet påbegynt, startet og plukke av lister samt lokalisere rust å skader i karosseriet, legger ut bilder av alle plasser som må utbedres før sliping og grunning. Liten flekk med lakkrust mellom høyre dør og framskjerm Høyre Dør har hatt en liten bulk, denne er rettet ut som best mulig å klar til sparkling Hjulbuer må slipes ned inne i buen 2 flekker over støtfanger venstre side bak Bulk venstre framskjerm, rettet ut å klar for sparkling. Litt bilde av høyre side med bulken i døren og flekken mellom dør og skjerm. Litt steinstprut rust under venstre lykt maskering påbegynt for grunning Dette er allt av rust å skader etter å ha gått over hele veien så veien er ikke lang til lakkering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå