Gå til innhold

Jan Tores E36 325i Coupe.

Jan Tore
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for kommentar :) Alltid hyggelig!

Noen oppdateringer igjen. Har fått igjen m-tech fronten fra lakkering, og det gjorde seg absolutt. Har skjørter også, og dere kan se at hullene er borret opp på kanalene, men klipsene ville ikke henge, så her må jeg nok bestille originalklips. Ikke fulgte det med rett antall klips heller.. Fant også ut at jeg må handle inn luftkanaler og et par deksler til fangeren, så det kommer.

I tillegg er panseret lakkert opp etter en poleringsulykke :mrgreen:

Ellers har jeg veldig lyst på soting av rutene, Eisenmann/Scorpion, samt nytt interiør og ratt. Så dette blir prioritert nå fremover.

mmjfj3ks6l5j3i2mnrdp.jpg

zcn5yd1xd81jlclorc1w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endeledd og spylerdyser byttet. Skulle også ha byttet bærearmsforinger, men de så fine ut, så de bytter jeg hvis jeg evt. skal bytte bærearm.

Tok også litt bilder under byttet.

Bilde av div. deler.

yfyxi37iif2k0ezws21y.jpg

Demontering av det ene endeleddet.

3fb3x0c7f5zg9rrg8nsh.jpg

Endeleddet

imeok3q7ml33dhpputrv.jpg

Understell og bremser

rginzu60v9ihkihrytmc.jpg

Glemte å sette på beskyttelsen, og måtte ta av leddet igjen. Dette klarte jeg på begge sider :mrgreen:

v2wi11wnkobuoh1x3b7w.jpg

Rusten skrue som ville til slosskamp. Jeg vant til slutt :D

56px3l1vs779g7d41g7f.jpg

Da var det firhjulskontroll igjen, så blir det nok bra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt uorginale sideskjørt på gs?? Vil bare si jeg kjøpte skjørtene mine der, og der passet ikke klipsene eller, og pakningen som er oppe på skjørtene falt av fortere enn de kom på:( så vis du ikke har lakket de ville jeg ha byttet de inn mot orginale m3 skjørt. Alt i alt blir det dyrere å kjøpe nye klips og pakninger enn å kjøpe orginale skjørt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta du bare endeleddet eller hele greia? Hvor lang tid brukte du?

Byttet hele leddet på begge sidene. Brukte kanskje 1,5 timer totalt. Gikk veldig greit egentlig.

Kjøpt uorginale sideskjørt på gs?? Vil bare si jeg kjøpte skjørtene mine der, og der passet ikke klipsene eller, og pakningen som er oppe på skjørtene falt av fortere enn de kom på:( så vis du ikke har lakket de ville jeg ha byttet de inn mot orginale m3 skjørt. Alt i alt blir det dyrere å kjøpe nye klips og pakninger enn å kjøpe orginale skjørt:(

Problemet er at de er lakkert, så her må jeg bare finne en løsning. Fikk du orden på det med original klips og pakning?

pen bil dette her :)

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Liten oppdatering :)

Som flere sikkert har fått med seg, røyk eksosventilene etter en bomgiring på andre siden av fjellet.

Motoren er nå tatt ut, og jeg er på jakt etter "ny" ettersom det virker å bli dyrere å overhale denne.

Det bør vel forresten gå greit å få denne godkjent med en M52 2,8?

vs6236rfj5gafnpev9lv.jpg

5e8yq67m93oc69ghsa4v.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i svarte... :shock: Sett igjennom tråden din, bilen ble skikkelig bra med de oppgraderingene du har gjort med den, masse fine bilder, og plutselig ser jeg motoren forsvinne!!? + at fangeren ikke sitter på... nå skjønner jeg ingenting... hva skal du nå da??...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre gikk det feil vei..

M-tech fangeren røyk etter et sammentreff med en jerv/rev. Så byttet jeg til oransje blinkers for å få litt forandring på fronten..

Men det kommer selvfølgelig ny m-tech frontfanger :wink:

Usikker på hva jeg skal gjøre motormessig, men jeg ender nok opp med en 2.8 liter.

Så her har jeg jo hatt så mye uflaks som man kan ha med en bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da var ny motor på plass, og den har jeg også fått start på. Tok litt tid da jeg gjorde alt alene, men det ble bra til slutt.

Eneste som mangler nå, er å få orden på clutch(slavesylinder), og montere karrosserideler igjen.

Skal legge ut bilder senere når alt er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...