Gå til innhold

Sommerfelger til min E61... For vågalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har samboer og ei lita datter selv, så er ikke helt kåbåj lenger. Så lenge kjerringa får bestemme hva slags gardiner som henger i stua, slipper jeg unna med det meste.

Hva slags senk har du? Med 19 og 20 må du nærmere bakken for at det skal bli pent ;)

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har ikke senk ennå... Har ikke rukket det gitt... Fikk skiltene på på lille julaften.... ;) Får se om jeg i det hele tatt vil senke... Bak er det jo nivåregulering da, så jeg vet ikke helt åssen det fungerer? Kan en via obd regulere høyden bak tro?

Skrevet
Må nok bruke et diagnoseutstyr for hev og senk bak.

Uten senk blir det ikke gjennomført, så da kan du like godt bruke BBSene du har til salgs? ;)

Hva mente du egentlig med det? "Uten senk blir det ikke gjennomført"?

Det vil se endra mindre ut med mine 18" som jeg har, enn å sette på 19 eller 20" :) Hvor mye mener du snuten bør ned med bruk av 19 eller 20" da?

Skrevet

Større hjul, mer senk for å holde bakkekontakt.

Senk er smak og ubehag, men får du en knyttneve mellom gummi og hjulbue, må den ned. Forrige bilen fikk jeg akkurat en finger i mellom, men det var på en Passat med justerbart understell.

Nå har jeg originalt sportunderstell og aldri senket enn BMW før, men tipper enn 3-4 cm er greit hvis du den er helt original. En kompis byttet kun fjører på sin med samme høyde og 20". Ble ikke så verst til "familiebil" å være ;)

Skrevet

Ja, har også hørt at det holder å bytte kun fjærer om en kun skal senke rundt 20mm... Det blir iallefall spennende vår for meg, for jeg er fremdeles i letemodus etter felger.. Og blir de feil for meg, så er det jo bare å selge og kjøpe annet :)

Skrevet

Jeg hadde kjøpt Hartge sitt kit når det gjelder senk. Det senker 30mm foran med fjærer og stag til luftfjæringen bak. Disse stagene monteres fra nivåreguleringa til bærebroa på bakakselen og sitter med ett par skruer/bolter. Da justerer bilen høyden av seg selv. Når det kommer til felger syns jeg valget ditt er dristig, men det kan jo være at det blir seendes bra ut ettersom du har svart bil. Personlig ville jeg ha gått for litt tettere felger. Christalex.net har masse gromt utvalg av kvalitetsfelger med dekk til gode priser.. :)

Skrevet

heisann... Valget er ikke endelig... Er mulig det blir noe annet. bl.a. så venter jeg på tilbakemelding ang en som skal få inn ett parti med M5-style i 20" i svært god kvalitet... Tror det også kan funke... Tenkte nemlig å gå mot strømmen og kjøre uten kant for å se åssen det blir :) Takk for tipset ang det Hartge-kitet... Hva kom det på da inkl montering?

For etter min mening fikk din E61 perfekt senk :)

Skrevet

20" M5 kan nok bli bra :)

Først kjørte jeg på Hartge-fjærer i ett halvår hvor det skulle ettersendes TÜV på fjærer. Fikk beskjed om at Hartge hadde gjort endringer på fjærene ettersom de ikke klarte å nå TÜV pga. vekt på forakselen. Da fikk jeg tilsendt helt nye fjærer og returnerte de gamle. Kjempeservice og en helt fantastisk oppfølging. Med montering og 4-hjulskontroll kom alt på ca. 5000kr.

Skrevet

Det kitet høres spennende ut. Kanskje man skulle sjekket ut muligheten for å få kjøpt og montert dette i ferien enten i polen eller i tyskland.. Finnes det noe spesifikt varenr eller modellnavn på dette? Blir for dumt med 20"felger og for mye luft mellom dekk og hjulbue ;)

Skrevet

Strandveien Auto er hovedimportør av Hartge til Norge. Jeg tittet etter delenummer, men så nå at det var svært få fjærer på hjemmesidene deres og ingen for 520d. Hør derfor med Tor Erik Kvande hos Strandveien, han vet.

Skrevet

Takker :) var forresten innom ett par lokale dekksjapper nå. Og for noen fantasipriser de prøver seg på med tanke på dekk og felger ;) Så nå står det nok mellom enten M5-style eller de som er i starten av tråden min her. Ble faktisk litt ekstra tent på de førstnevnte pga de ikke føres i Norge. Og da blir det IKKE 13 på dusinet på veiene med de ;)

Skrevet

Stemmer for at du går for de første, så kanskje du kan motbevise at åpne felger og spinkle armer kan funke likevel ...

Blir litt som å gå med helsetrøye, gjør det ikke? Har du noe å vise under, kan en slippe unna ;)

Skrevet

Hehehe..... Har sirklet inn ett par kandidater til.. Skal bare hente ei på jobb, så skal jeg legge de inn her... Rene kantfelger skal jeg ikke ha denne gangen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...