Rannem Skrevet Februar 18, 2010 Share Skrevet Februar 18, 2010 Lener nok mest mot E36 320 nå, men må få prøvekjørt noen av disse, pluss 318 og noen 5'ere, tenkte jeg Virker som en god plan! Viktig å selv bli fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hingsten Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2010 Lener nok mest mot E36 320 nå, men må få prøvekjørt noen av disse, pluss 318 og noen 5'ere, tenkte jeg Virker som en god plan! Viktig å selv bli fornøyd. Nettopp, skal også slå av en kar som driver med bruktbiler som jeg kjenner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Februar 18, 2010 Share Skrevet Februar 18, 2010 Viktig med kontakter Hold på dem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hingsten Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2010 Kom over en motor jeg ikke hadde lagt merke til tidligere her forleden dag: 318is. Hva er forskjellen på denne og en 320, ser at den har ca 10 mindre hk, men bruker vel mindre suppe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Kom over en motor jeg ikke hadde lagt merke til tidligere her forleden dag: 318is. Hva er forskjellen på denne og en 320, ser at den har ca 10 mindre hk, men bruker vel mindre suppe? 318is er et fint ungdomsalternativ! Denne motoren kommer i to varianter, M42 og M44. M44 er en nyere 318is motor som kom på faceliften. Forskjellen på en 318is og en 320i er at 318is har 4 sylindre, 320i har 6 sylindre. Mange mener at 318is er en kvikkere motor enn 320i. Begge motorene går ca like bra. De 10hk 320i har ekstra taper den ved å ha 2 sylindre mer enn 318is. Ved pen kjøring bruker 318is mindre suppe enn 320i. Men det er ikke så mye å snakke om. 318is er ofte dyrere å forsikre fordi flere ungdommer oppigjennom har kræsjet mange av disse. Hadde jeg idag skulle valgt en ny bil, ville det nok blitt en 318is Coupe med M44 motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 318is er en fin motor. Ca like sprek som 320i, men bruker mindre bensin. 320i er kjent for å bråke og bruke mer enn de går, men mange vil ha de pga lyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hingsten Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2010 Oi, oi. Kjapt svar Så 320i har en grommere lyd (ettersom det er en sekser), men er egentlig ikke noe særlig bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Oi, oi. Kjapt svar Så 320i har en grommere lyd (ettersom det er en sekser), men er egentlig ikke noe særlig bedre? Helt riktig! Men det er veldig fin lyd i 6'ern Spessielt med riktig sportseksos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hingsten Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2010 Da må jeg få hørt en sekser for å se om det er verdt det xD Takker for alle tips, svar og forslag forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderyi Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Har selv sjekka litt forsikringspriser og fikk tilbud på en 91' 325 for noen uker siden.. På meg i Sparebank 1 ble den kostene ca.10500 kr med delkasko.. Kjenner en med en e36 318 touring (ca. 92-94 mod.) og han er året eldre enn meg. Han betaler ca.16000 i delkako hos gjensidige for den bmw'en.. Ser du bor i Oslo, så blir vel noe anneledes, men der fikk du en sammenligning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hingsten Skrevet April 22, 2010 Forfatter Share Skrevet April 22, 2010 Nå som tiden nærmer seg, lurer jeg litt på hvor langt en E36 "kan gå", skjønner jo at det er stor forskjell mtp hvordan bilene er kjørt også videre, men sånn cirka. Veit noen japser sliter med rådebank etter 150k, er det noen lignende problemer me 1.8i, 1.8is og 2.0 fra den perioden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet April 22, 2010 Share Skrevet April 22, 2010 tja...sikkerhet vet jeg ikke om betyr noe, men e36 kommer jo til kort der. dessuten er e36 overpriset om dagen (jeg går ut ifra det er coupe du vil ha) så da ryker du fort på 70k for en e36 coupe. e46 er jo en mye penere bil, og de begynner å bli billig, men du får ikke de grommeste e46 til 70k 316/318 er vel det du får til den prisen, opp til 2001 eller noe for å være "sær" hva med en e34,og penger til overs? e39 må faktisk også vurderes for her er det mye bil for pengene, og disse får du nesten kastet etter deg nå http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20970776 den ble jeg sugen på... Hvis du ser på div kolisjonstester, så kom E34 dårligst ut angående kolisjonssikkerhet i den klassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hingsten Skrevet April 22, 2010 Forfatter Share Skrevet April 22, 2010 tja...sikkerhet vet jeg ikke om betyr noe, men e36 kommer jo til kort der. dessuten er e36 overpriset om dagen (jeg går ut ifra det er coupe du vil ha) så da ryker du fort på 70k for en e36 coupe. e46 er jo en mye penere bil, og de begynner å bli billig, men du får ikke de grommeste e46 til 70k 316/318 er vel det du får til den prisen, opp til 2001 eller noe for å være "sær" hva med en e34,og penger til overs? e39 må faktisk også vurderes for her er det mye bil for pengene, og disse får du nesten kastet etter deg nå http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20970776 den ble jeg sugen på... Hvis du ser på div kolisjonstester, så kom E34 dårligst ut angående kolisjonssikkerhet i den klassen Ouch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet April 22, 2010 Share Skrevet April 22, 2010 jeg hadde en 92 e36 320i coupe som hadde gått 320 000km når jeg solgte den.. og da gikk motoren som ei klokke bare uten tikkinga eneste som var med den (takket være hard satsing på tørr asvalt var at opphenget til tiffen tok kvelden.. men det er pga herjing.. den bilen går i bærum nå ettersom jeg har hørt og går vist helt fint enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hingsten Skrevet April 22, 2010 Forfatter Share Skrevet April 22, 2010 jeg hadde en 92 e36 320i coupe som hadde gått 320 000km når jeg solgte den.. og da gikk motoren som ei klokke bare uten tikkinga eneste som var med den (takket være hard satsing på tørr asvalt var at opphenget til tiffen tok kvelden.. men det er pga herjing.. den bilen går i bærum nå ettersom jeg har hørt og går vist helt fint enda Nice, byggekvaliteten på disse er ganske bra med andre ord. Så noe sånt som denne er ikke så dumt allikevel da kanskje?: http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå