Gå til innhold

Haster! Ombygging/godkjenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har solgt en BMW E36 318i Touring som jeg byttet motor i til en 320i

Bilen ble solgt med den nye motoren og har i etterkan vist seg til at den ombyggingen IKKE blir godkjent???? stemme dette? Kjøper har gått til forbruker rådet for å heve kjøpet med mindre jeg kan skaffe bevis / dokumentasjon på at dette kan ombygges.

Kan NOEN ver så snill hjelpe her ! sitte i saksa, ikke råd til å sitte på to biler :S

Dem som kan skaffe meg et verksted el ling som kan gokjenne dette vil bli belønnet "!

Skrevet

hva sa du når den ble solgt da, går ut ifra du ikke solgte den som en 320?

Uansett, dette burde jo bli godkjent, er mest vekta det står på iom bilen ble levert som 320

Skrevet

Trodde ikke det var mulig å få godkjent 4'er til 6'er motor lenger, er i alle fall det broderen har fortalt meg da han prøvde nå nylig. Ble bilen solgt som 320? Kanskje det er mulig å ta kontakt med ss-performance og høre?

Skrevet

Viss du har spessifisert det i kjøpskontrakten att det er ein 318 med ein 320 motor i, bilen selges som den står, og du kjøpte bilen slik, og du ikkje har vist at det er ulovelig/ikkje godkjent.. Så kan han som DU kjøpte bilen med vere ansvarlig, eller evt. han som satt den inn uten å godkjenne..

Det er i dag nermast UMULIG å få godkjent slikt, Som tidlegere nevndt , kontakt ss-performance og hør, men har bilen vårte huka inn? Eller har kjøper funne det ut selv? Vist godkjenningstilsynet finner ut er det game over..

Skrevet

ta kontakt med SSP.. de fikser ombygg fra 4er til 6er.. :) er bare vanskelig for deg som "ola nordmann".. etablerte firmaer derimot :)

Skrevet

Hvis du skal bytte motor kan du sette inn samme type motor som orginal. et motorbytte trenger ingen godkjenning :)

Bytter du til en større motor med mer Vekt og HK må: understell , Bremser, Forstilling, bakaksling/kardang, bremser Byttes.

Det kalles Ombygging og er vanskelig å få godkjent.. De som klarer å godkjenne har Grundig dokumentasjon på Deler ol. + Det lokale biltilsynet må gå god for prosjektet.

Den som kjøpte bilen har blitt lurt ! Tips: du må prøve å selge bilen som et billig prosjekt

Skrevet
ta kontakt med SSP.. de fikser ombygg fra 4er til 6er.. :) er bare vanskelig for deg som "ola nordmann".. etablerte firmaer derimot :)

Beklager OT, men har du selv tenkt over hvor dumt det som du skriver er?

Altså jeg mener at det er sikkert tilfelle, men hvis EN kan godkjenne så burde alle kunne godkjenne.

Hva er det som gjør at SSP, Helge Vik osv kan få godkjent ombygginger men ikke trådstarter?

Skrevet
Altså jeg mener at det er sikkert tilfelle, men hvis EN kan godkjenne så burde alle kunne godkjenne.

Hva er det som gjør at SSP, Helge Vik osv kan få godkjent ombygginger men ikke trådstarter?

Dette er i en ideell verden, eventuelt om statens vegvesen/biltilsynet/biltrangsynet hadde fungert som det skulle. Bare les diverse ombygging/godkjenningstråder her og på andre forum, så ser du at selv om noen får godkjent et bygg er ikke det ensbetydende med at andre får godkjent akkurat samme bygget! Så om SSP kan hjelpe (de har fått godkjent mange spennende ombygginger) så er dette en kompetanse vi skal ta imot med takk mener nå jeg..

Skrevet

hvorfor skal ikke dette kunne godkjennes om vekt og alt annet er på plass?

nekter å tro det er noe problem (med mindre du overskrider vekta) en 320 toruring er typegodkjent i landet her

Skrevet
hvorfor skal ikke dette kunne godkjennes om vekt og alt annet er på plass?

nekter å tro det er noe problem (med mindre du overskrider vekta) en 320 toruring er typegodkjent i landet her

prøv å få tak i den typegodkjenninga.. DET er det umulige..

Sjøl om det kansje er likt, må dette dokumenteres..

Men tviler på det er heilt identisk, siden det er mer vekt på en 6syl i forhold til 4syl..

fjører dempere, bremser og stag og alt slikt..+++

Skrevet

å bygge om til en allerede typegodkjent bil nekter jeg å tro er noe problem så lenge samme kaross er levert i den modellen.

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... series=E36

der ser du også at kaross er levert til alle modellene.

Så, bytter du understell ink. bremser og det som hører til (delebil hvor du slipper ned for/bakstilling f.eks) og du ikke overskrider aksel og tillat tot.vekt når du er ferdig, er det INGEN grunn til at man ikke skal få den godkjent.

Ja, jeg har vært innom statens vegvesen for godkjenning av bil flere ganger, og jeg vet ganske mye om hva de vil ha av dokumentasjon etc.

Skrevet

det er muligens rett det, men i første innlegget her så sies det at det ikke er mulig å godkjenne, noe det er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...