Fixfax Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Vet det ikke er noe bmw, men er mange kompetente mennesker her. Det som skjer er at bilen har 0 ladetrykk ved fult gasspådrag, slipper jeg gassen og trår den inn igjen får jeg ladetrykk. Får også ladtrykk hvis jeg er veldig forsiktig med gasspedalen. Ingen lampe lyser, ingen feilkoder og gå etter. Turboen med wastegate er byttet Luft masse måler er byttet Luftfilter er kontrolert. Hva er neste steg?
Tore Diesel Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Flaks for deg at det er tidlig på året ennå, så du føler at du har litt valuta igjen for pengene dersom du må melde deg inn på VAG forumet. Det funker nemlig slik, at dersom du melder deg inn i desember, og betaler for ett års medlemskap, så er du kun medlem ut året.
PIIIPower Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Det er nok akkulatoren (?) som er gåen. Du vil etterhvert merke at det går dårligere i oppoverbakker også. Denne delene er ikke utbyttar i følge vag (ny turbo) men det finnes flere som leverer deler til denne turboen, også i Norge.
Fixfax Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Skrevet Februar 18, 2010 Turboen er byttet. Kommer ny trykkføler etterpå, får teste det
BMW 2002 Fredrik Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Det er nok akkulatoren (?) som er gåen. Du vil etterhvert merke at det går dårligere i oppoverbakker også. Denne delene er ikke utbyttar i følge vag (ny turbo) men det finnes flere som leverer deler til denne turboen, også i Norge. Du tenker på aktuatoren? Er jo ikke ukjent at LMM har skapet en del problemer på vag-biler tildligere. Så jeg ville ikke nølt så veldig mye med en diagnose.
Fixfax Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Skrevet Februar 18, 2010 Diagnose er tatt opptil flere ganger, VAG testern sier til og med at ladetrykket er ok, ingen feilkoder... Ny turbo, komplett med ventilen Ny LMM Ny ladetrykksføler. Luftfilter er ok, har også sprayet startgass rundt vakum slanger. Problemet vedvarer...
enverl Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Gasspedalen? den er jo elekrtisk på de fleste av dem.. Vet ikke hvorfor det poppet opp i hodet mitt:P
Ballder Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Er ikke innsuget ditt som er Fullt av drit og "beket" igjen grunnet egr da? Chipet med "kcr" boks muligens?
325ti Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 er ikke det et problem med en ladetrykks ventil på desse bilene da? n75 eller no heter den... eller var det audi bila som sleit me den...?....
Tore Diesel Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Er ikke innsuget ditt som er Fullt av drit og "beket" igjen grunnet egr da?Chipet med "kcr" boks muligens? Mener dette gjelder både VW og Audi.
Ballder Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 er ikke det et problem med en ladetrykks ventil på desse bilene da? n75 eller no heter den... eller var det audi bila som sleit me den...?.... Og BMW kommer etter. Bare vent og se når alle bykjørte diesel bimmerne runder 120-50 000. Går igjen på en hel haug med mitshu og nissan også.
Tore Diesel Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Glad jeg har kobla ut EGR + 1 Hvertfall på en av bilene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå