Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å polere bil ved temperaturer rett over null? Feks. 2-3 grader.

Har ikke tilgang til oppvarmet garasje og skulle gjerne polert bilen..

Skrevet

det anbefales minst 8-10 grader pluss, luftfuktigheten har også en del og si. Har noe med at smøremidlene i polishen begynner å miste litt av effekten sin.

Men det funker sikkert i kaldere også :) Men blir ikke optimalt.

Skrevet

Har ingen bensinstasjon med poleringsplass i nærheten. Gidder ikke kjøre 3 mil for å polere. Får prøve å få lånt meg en garasje i helgen da.

Skrevet

Men hva er du egentlig ute etter? Å polere med maskin for å fjerne riper, ripefjerning for hånd eller bare å legge på noe ny voks/lakkforesegling?

Polering blir brukt som et ganske stort begrep blant mange :)

Skrevet

Planen er:

- Avfetting

- Vask

- Clay

- Lakkrens

- Polering

- Voks

Dette gjelder da hele bilen og for hånd da jeg ikke har prøvd maskin enda. Er ikke riper i bilen som jeg vet om, men vil få den shinet opp og få på litt beskyttelse.

Burde jeg vente til det er litt varmere ute?

Skrevet

Med tanke på clay så må du ihvertfall være forsiktig. Den blir hard og vansklig og bruke når det blir for kaldt. Og gjøre mer vondt enn godt :)

Har hørt at du kan la den ligge i varmt vann før bruk, eventuelt ha 2 stk da. slik at du hele tiden har tilgang på en myk og god clay.

Skrevet

Har lest gjennom den der og "Bilpleie for dummies" så skal nok klare meg bra. Er ikke første gangen jeg polerer/vokser bilen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...