Gå til innhold

E34 518i M43 turbo prosjekt blir z3 1,9 m44 i stede

Anbefalte innlegg

Skrevet
konstant lyd elelr bare på spessielle turtall ? du har vært litt uheldig med sånne ting på denne mottoren :-(

Er en klanke lyd som øker med turtallet enten noe som er løst eller veiv ramme bank, ventiler etc. får se hva jeg finner ut. :^o

det hørtes da ikke bra ut :-/ får håpe det er noe billig :-)

• 1 month later...
  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Funnet ut noe angående klanke lyden? :))

Jepp, den hekkans motoren har tygget på noe. Kommer bilder senere.

Skrevet

Ja, hvor skal jeg begynne?

Startet motoren, var litt vanskelig å starten men fikk drag på den. svei ikke på alle 4. Antok at det var dårlig kontakt eller noe med tenplyggenne eller plygg ledningnede. Før jeg fikk skjekket dette hørte jeg en merksnodig rasle lyd. stoppet da motoren. tok av bunpannen for å se om det var noe løst i bundelene eller rester etter noe. men nei. Tenkte det var sikkert kam kjede strammeren som ikke var pumpet opp nokk tryk på kjede og derfror lage litt lyd. Startet så opp igjen. svei så e gammel diesel hore. Helvete. Plukket da av onnsuget for å se om jeg så noe der. Merkelig det raslet i innsuget. Fant små metal deler inn i plenum. Så straks at den ene insugs ventilen var konstant open på 3eren. Faen i H..vete. Tok så av topplokket. ???

Den ene ventil løfteren var presse til side og ventil fjær samt splinter og ventil fjær skålen låg og fløt her og der. OI OI.

Ja ja jeg kan dette her, ut med motoren. Ned i kjelleren. av med topp. Der fant jeg først en del små metal deler på toppen av stempel nr3, var totalt sanblåst på topp av stempelet og selffølgelig forbrennings kammeret i toppen. Men ikke hull i stempelet. Riper i sylinder vegg, ikke noe alværlig men nokk til at det ikke går ann og hone det vekk.

Så har vi det. Rast topp, rast blokk, ødelgt kam, kanøflet stempler = Jeg gir opp.

Har nå plukket hele bilen for kjekke deler, bremser, understell, girkasse, cluch, bensinpumpe, det som kan brukes av motor, inreør, motor ledings nett og ecumed warchip. etc.

Resten er på kirkegåren for avdøde biler her i stavanger (Knoksen)

Rimelig kipt, så nå vet jeg ikke hva jeg skal finne på har masse kjekke deler og ingen bil å putte dem i.

3wn5v3h8lgus9qg5oaic.jpg

b9b1hle7yt6x2sczsaw2.jpg

wmtdbqr6mkmyj1jzvw1e.jpg

ysl072t2voeazfe0zdf6.jpg

1pcu686n8uc4iq418ope.jpg

lv0godw3cwrds7svwsz9.jpg

pnsxzr1wmkxuxuzliol3.jpg

ukcz3dlicytssbs508t2.jpg

• 10 months later...
Skrevet
det var dritt! får selge greenrør, turbo, war chipen og litt andre småting som trengs til meg så jeg kan få litt pulver i 318i turingen min:D

Skal snart rydde i kjelleren kanskje noen av delene selges da? Turbo, maifoil etc.

• 3 weeks later...
Skrevet

Holder på og ser på en Z3 me m44 1,9 hiver kanskje restenne på den bilen i sted for at det ligger i kjelleren og samler støv.

Eneste problemet med z3 1,9 er motorstyringen. vanskelig å tune bruker Bosch M5.2 fuel injection.

Den styringen som jeg har er Bosch Motronic 1.7.1 fuel injection som war chippen fynket med.

Får se hva som skjer.

Skrevet
Ka med og bare investere i datasprut? Så slepper du alt drit styret med org hjerne, med chip osv..

må nok det. bare finne et data sprut som noen i området har peiling på. [-o<

Skrevet

IKKE kjøp kdfi, snakker av egen erfaring. det er bare bortkasta penger. er en annen på forumet her også som gikk på den smellen. kjøp ordentlig med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...