Gå til innhold

E34 518i M43 turbo prosjekt blir z3 1,9 m44 i stede

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

veter på at programvaren til warchpen skal bli tilgjenneglig hos millerproformance. bli spennende dette her. skulle ordne det i dag. programe hører egentlig til 318is m42 92 mod med bosch ecu nr 282. har kjørt motoren med denne ecuen so jeg vet at det fynker. har også bestilt en tennplygg klemme slik at jeg kan logge rpm og o2 sensoren med innovative wideband leseren.

bv5q8lkqt1omoy5s89j3.jpeg

Skrevet

Kom hjem fra usa i går. så når har jeg kost meg litt ute med bilen.

Testet pass form til turbomanifold og turbo, Samt testet war chippen på bilen.

Hadde litt problem med å kjøre bilen på 318is programmet fordi det er laget for 200cc dyser og 518i har 180cc.

Sist gang jeg testet 318is ecuen hadde jeg 19# dyser montert. Men måtte sette di orginale inn igjen for å få bilen i gjennom EU

c9lp9ky6mxh1eihnwf4o.jpg

j0brh06ns8yhyumorwqs.jpg

jukiwfyh71vmly995dmt.jpg

6v6bg9u85421zc1fgcns.jpg

Skrevet

Monert fk senkesett med dempere som jeg hadde kjøpt tideligere. problemer var at di hadde lang type demper men jenget opp mer og fikset biffen. hadde også SPC caster/caber plater til e36 liggende måtte bare forandre på boltene så passet det også.

0txp9mdk8gprgcv81w0j.jpg

M14 1,5

dik3f06bwijb871tq5yo.jpg

Fk motert forran

uncx9zg4gjgtgmi2fpoh.jpg

camber plate for å motvirke bambi effekten

t35ryrs3xhua3vpzk9wk.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Kjøpte olje fordeler blokk i dag på ebay fant en grei til mitt bruk.

2 utganger en til olje til turbo og en til olje temp tenkte jeg.

uxzo8hdudd8srmn19xsn.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Laget olje fordeler blokk i dag. Med utak for org trykk måler, olje temp og olje til turbo.

Kjøpte en olje filter blokk med denne passet ikke på m43. kom i konflik med vann slangen til radiatoren.

3beambxsfyddfweyjo0w.jpg

12gzpugnuachsz79j80u.jpg

• 2 months later...
Skrevet

Fikk toppakning i dag, he he cometic MLS pakning. Kosta meg 1538 kr ink frak og MAV. :applause:

Er egentlig beregnet på m44 men passer. har 86mm bor og 3,58 mm tykk. må flense litt ekstra av toppen når den planes. hvist ikke blir det ca 8 : 1 i comp ,tenkte å ta av noe av blokka også for best tettning evne. Så kommer kankje komp ned på rundt 8,5 : 1 håpet jeg. Fant også noen ARP pinbolter som jeg hadde liggende i skuffen.

z7oy5p7amyjzmjv137d6.jpg

dck3438i526xxzlxpyqt.jpg

xh20fbceufm5esqysrm9.jpg

Skrevet

Fikk ny clutch i posten. F1 racing stage 1 rating 204hk og 257nm og tilhørende trykkplate. kosta 1560kr. Ikke gale det fra usa??

Veide dette sammen med 318is e30 sving hjul 14kg mens standar dobbeltmasse svinghjul clutch og trykkplate verier 17kg.

da blir det 318is svinghjul på opplegget, 3kg spart. :applause:

rfq14et6ief9bqh13yay.jpg

vs5s132yovl1ssqdo7lb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...